AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Hei hvis jeg sender post torsdag morgen fra butikk med postkontor i Oslo kommer den da frem dagen etter som er fredag. Den skal til et offentlig kontor i oslo Anonymkode: 3ef23...ca9
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei hvis jeg sender post torsdag morgen fra butikk med postkontor i Oslo kommer den da frem dagen etter som er fredag. Den skal til et offentlig kontor i oslo Anonymkode: 3ef23...ca9 nei, posten sier det tar tre virkedager minimum me vanlig post. Anonymkode: 93ccd...860 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Tviler. Normal leveringstid i følge posten er 2-3 dager for brev. Normal leveringstid i følge min erfaring er 1-3 uker. Anonymkode: 4cabc...a35 2 6
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august Det enkle svaret er: neppe, slik som dagens postsystem er blitt. Det kan selvsagt gå, men du har ingen garantier dessverre. Hvis det er viktig at det er fremme fredag så hadde jeg vel levert det selv for å være sikker, så slipper du å ødelegge helgen på å tenke på om det gikk bra eller ei. Og så er det div. annen post som en sender spm må være poststemplet innen en viss dato – da blir det annerledes. Anonymkode: 036b4...7f9 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei hvis jeg sender post torsdag morgen fra butikk med postkontor i Oslo kommer den da frem dagen etter som er fredag. Den skal til et offentlig kontor i oslo Anonymkode: 3ef23...ca9 Hvis det har med svarfrist å gjøre er det stemplingsdatoen på brevet som gjelder. Det vil si at har du postet brevet dagen før svarfrist, så er du tidsnok ute selv om Posten ikke leverer brevet før i neste uke. Anonymkode: a7713...092 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august Har sendt to små pakker som brevpost i sommer til et nabo-fylke. Tok nesten to uker begge ganger. Anonymkode: 28dc3...9bb
AnonymBruker Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei hvis jeg sender post torsdag morgen fra butikk med postkontor i Oslo kommer den da frem dagen etter som er fredag. Den skal til et offentlig kontor i oslo Anonymkode: 3ef23...ca9 Det er kun dørtildør eller post over natt som er fremme dagen etter. Anonymkode: 0375a...af3
AnonymBruker Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis det har med svarfrist å gjøre er det stemplingsdatoen på brevet som gjelder. Det vil si at har du postet brevet dagen før svarfrist, så er du tidsnok ute selv om Posten ikke leverer brevet før i neste uke. Anonymkode: a7713...092 Men de stempler jo ikke når man bruker digital porto. Anonymkode: 36a7a...af9 1
Stor pike Skrevet 13. august #9 Skrevet 13. august Det er ikke postlevering hver dag, så da må du ha flaks.
AnonymBruker Skrevet 13. august #10 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er kun dørtildør eller post over natt som er fremme dagen etter. Anonymkode: 0375a...af3 Nei. Den tjenesten er over. Det tar opp til to dager nå. Helt sykt. Men slik har det blitt. Det blir bare verre og verre posten. Når jeg sender brav så får jeg tilbakemelding om at det tar lang tid før dem får den i posten. Anonymkode: 76031...639 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei hvis jeg sender post torsdag morgen fra butikk med postkontor i Oslo kommer den da frem dagen etter som er fredag. Den skal til et offentlig kontor i oslo Anonymkode: 3ef23...ca9 Nei det vil nok ikke skje, er det veldig viktig at det kommer frem til fredag så må du sende med en courier Anonymkode: 62da4...75b
AnonymBruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Jeg bestilte en veldig liten gjenstand som fikk plass i en boblekonvolutt onsdag, og den lå i postkassen fredag, to dager senere. Noen ganger kan det gå ganske kjapt, hvis man treffer på postutdelingsdagene (to dager ene uka og tre dager andre uka fast). Anonymkode: af2d9...02d
AnonymBruker Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august Normal tid for levering i 1900 der man i byene delte ut post flere ganger daglig: 1-2 timer Normal tid for levering i 1990: 1-2 dager Normal tid for levering i 2025: 1-3 uker Normal tid for levering i 2035 med dagens utvikling i posttjenestene: 1-3 måneder Anonymkode: f93f3...fa1
piggrokken Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Normal tid for levering i 1900 der man i byene delte ut post flere ganger daglig: 1-2 timer Normal tid for levering i 1990: 1-2 dager Normal tid for levering i 2025: 1-3 uker Normal tid for levering i 2035 med dagens utvikling i posttjenestene: 1-3 måneder Anonymkode: f93f3...fa1 Dette er helt sant. I London i 1880 årene var det 7 leveringer hver eneste dag. Norge hadde 2 leveringer til ute på 50 tallet. Jeg jobbet der i nesten 25 år. Det var en fin jobb da jeg startet. Da du kunne sende et brev og få det levert dagen etter. Nå er det helt texas. Brevet er fremme fredag, ja - fredag om 8 dager. Posten Norge 1647-203X Hvil [snart] i fred
AnonymBruker Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis det har med svarfrist å gjøre er det stemplingsdatoen på brevet som gjelder. Det vil si at har du postet brevet dagen før svarfrist, så er du tidsnok ute selv om Posten ikke leverer brevet før i neste uke. Anonymkode: a7713...092 Dette gjelder ikke for alle offentlige virksomheter. Frist i Lånekassen f.eks er at brevet må være mottatt innen denne datoen. Da hjelper det ikke at du postet brevet før fristen, selv om dette kan dokumenteres. Anonymkode: 6a6dd...de2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men de stempler jo ikke når man bruker digital porto. Anonymkode: 36a7a...af9 Be dem om å stemple dato (og eventuelt klokkeslett) på når du leverer det inn. Det gjorde vi nesten daglig da jeg jobbet i butikk med post. Anonymkode: a6e0f...e11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå