Gå til innhold

Mor lot sitt lille barn leke på koffertbåndet på flyplassen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stod og ventet på kofferten min i dag, og så et lite barn på to-tre år som lå halvveis over koffertbåndet og lekte seg på andre siden av båndet, og koffertbåndet var i bevegelse.

Moren sto et par meter bortenfor med et mindre barn på armen og smilte til guttungen, men gjorde ikke noe for å ta han bort.

Jeg hadde hjertet i halsen og ventet nesten på at fingrene til guttungen skulle bli skadet, for han løftet opp gummimattene og prøvde å stikke fingrene nedi.

Jeg ropte til moren om hun ville at jeg skulle løpe rundt båndet og ta bort barnet, men hun stod da med ryggen til og så på mobilen sin.

Akkurat da så jeg at kofferten min var på andre siden av båndet og guttungen kastet seg frem mot den, og jeg løp bort og tok bort gutten med min venstre hånd, og prøvde å dra til meg kofferten med min høyre hånd.

Gutten rykket til og dro til seg hånden og ville opp på båndet igjen, og jeg glapp taket i han og han falt ned på gulvet og begynte å gråte, og da våknet moren og ropte til meg at jeg ikke skulle ta på ungen hennes.

Jeg ropte til henne at jeg måtte fjerne gutten fra koffertbåndet før han skadet seg, og at det ikke er lov å leke på et koffertbånd som er i bevegelse.

Damen ble skikkelig sint og ba meg f*** off, og tok med seg det gråtende barnet.

F*** off til deg også, tenkte jeg inni meg da jeg gikk ut av flyplassen.

Er det mulig å være så sløv?

Jeg har selv hatt små barn og vet at det kan være stressende å reise med to små, men da har man en av ungene i trille/babybjørn og så tar man den andre ungen i hånden.

Denne moren stod å smilte og så på at barnet lekte på koffertbåndet som var i bevegelse.

Anonymkode: 4c2e1...adf

• Liker 8
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått bort til en av vaktene og sagt I fra.

Anonymkode: 7dec4...116

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Ser det nesten hver gang jeg flyr. Det går greit. Er bare irriterende. Ellers ville vaktene faktisk blandet seg. 

Hvorfor må du absolutt dra av kofferten rett foran barnet, og samtidig dra i han slik at han skader seg? La kofferten gå 5-10 meter til, ta den av. 

Anonymkode: 887c0...6e1

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ekstremt irriterende, men her hadde du da også en ekstrem overreaksjon.

Anonymkode: 22e3a...7f6

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg stod og ventet på kofferten min i dag, og så et lite barn på to-tre år som lå halvveis over koffertbåndet og lekte seg på andre siden av båndet, og koffertbåndet var i bevegelse.

Moren sto et par meter bortenfor med et mindre barn på armen og smilte til guttungen, men gjorde ikke noe for å ta han bort.

Jeg hadde hjertet i halsen og ventet nesten på at fingrene til guttungen skulle bli skadet, for han løftet opp gummimattene og prøvde å stikke fingrene nedi.

Jeg ropte til moren om hun ville at jeg skulle løpe rundt båndet og ta bort barnet, men hun stod da med ryggen til og så på mobilen sin.

Akkurat da så jeg at kofferten min var på andre siden av båndet og guttungen kastet seg frem mot den, og jeg løp bort og tok bort gutten med min venstre hånd, og prøvde å dra til meg kofferten med min høyre hånd.

Gutten rykket til og dro til seg hånden og ville opp på båndet igjen, og jeg glapp taket i han og han falt ned på gulvet og begynte å gråte, og da våknet moren og ropte til meg at jeg ikke skulle ta på ungen hennes.

Jeg ropte til henne at jeg måtte fjerne gutten fra koffertbåndet før han skadet seg, og at det ikke er lov å leke på et koffertbånd som er i bevegelse.

Damen ble skikkelig sint og ba meg f*** off, og tok med seg det gråtende barnet.

F*** off til deg også, tenkte jeg inni meg da jeg gikk ut av flyplassen.

Er det mulig å være så sløv?

Jeg har selv hatt små barn og vet at det kan være stressende å reise med to små, men da har man en av ungene i trille/babybjørn og så tar man den andre ungen i hånden.

Denne moren stod å smilte og så på at barnet lekte på koffertbåndet som var i bevegelse.

Du er ei typisk «nabokjerring». Det er «nabokjerringer» som får med seg at enkelte barn er hjemme alene enten i timevis eller til og med dagesvis. Det er nabokjerringer som bekymrer seg når naboen som alltid henter avisa klokka 06.00 plutselig begynner å ha avis og post som hoper seg opp. Det er nabokjerringer som ber unger være snille med hverandre når de ser en storebror herske og herje med en langt mindre og fortumlet lillebror.

Det er nabokjerringer som ser andre rundt seg og tørr å gjøre noe!

Tusen takk for at du bryr deg, også er det dessverre slik at utakk er verdens lønn. Denne mora fikk sin egen inkompetanse slengt i fleisen av ei nabokjerring som ville ungen hennes vel, og som var mer opptatt av barnets vel og ve enn hun selv. For alt det er verdt så vil kanskje belønningen komme om 15 år, i form av en tenåring som reflekterer over ei fraværende mor, men det var heldigvis noen nabokjerringer der, som sendte ham signaler om at han var viktig, verdt å beskytte og at det er slik omsorg egentlig ser ut. 

• Liker 17
  • Hjerte 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg hadde gått bort til en av vaktene og sagt I fra.

Det var ingen vakter der, men det merkelige var at ingen av de 100 andre som ventet på bagasje, brydde seg om at barnet lekte på bagasjebåndet

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det eneste rette. Hadde det skjedd en ulykke, så er det ingen forsikring som dekker det.

Anonymkode: 751c7...e29

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ser det nesten hver gang jeg flyr. Det går greit. Er bare irriterende. Ellers ville vaktene faktisk blandet seg. 

Hvorfor må du absolutt dra av kofferten rett foran barnet, og samtidig dra i han slik at han skader seg? La kofferten gå 5-10 meter til, ta den av. 

Det er faktisk ikke lov å oppholde seg på bagasjebåndet verken når det står i ro eller når de er i bevegelse, og det står med store bokstaver på gulvet bak en stiplet linje.

Datteren til en nabo vi hadde en gang, fikk flere fingre revet av på et bagasjebånd i utlandet da hun var 3 år. Brødrene skulle se etter henne mens faren gikk etter en tralle, og i løpet av sekunder hadde hun hoppet opp og fikk hånden nedi på siden av båndet.

Gutten skadet seg ikke, men falt ned på rumpen og gråt nok fordi han ble overrasket over at en fremmed dame dro han bort.

Gutten var i ferd med å rive kofferten ned fra båndet og over seg, derfor løp jeg frem. 

Ts

• Liker 11
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk ikke lov å oppholde seg på bagasjebåndet verken når det står i ro eller når de er i bevegelse, og det står med store bokstaver på gulvet bak en stiplet linje.

Datteren til en nabo vi hadde en gang, fikk flere fingre revet av på et bagasjebånd i utlandet da hun var 3 år. Brødrene skulle se etter henne mens faren gikk etter en tralle, og i løpet av sekunder hadde hun hoppet opp og fikk hånden nedi på siden av båndet.

Gutten skadet seg ikke, men falt ned på rumpen og gråt nok fordi han ble overrasket over at en fremmed dame dro han bort.

Gutten var i ferd med å rive kofferten ned fra båndet og over seg, derfor løp jeg frem. 

Ts

Fortsat - ikke ditt ansvar.

Det du gjorde var ganske sykt... Hive små barn i gulvet for å få tak i kofferten din. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du gjorde det eneste rette. Hadde det skjedd en ulykke, så er det ingen forsikring som dekker det.

Anonymkode: 751c7...e29

I så fall skal TS prise seg lykkelig over at det ikke ble noen skade på barnet da hun mistet det på gulvet.

Anonymkode: 9b0c3...cf5

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (34 minutter siden):

Du er ei typisk «nabokjerring». Det er «nabokjerringer» som får med seg at enkelte barn er hjemme alene enten i timevis eller til og med dagesvis. Det er nabokjerringer som bekymrer seg når naboen som alltid henter avisa klokka 06.00 plutselig begynner å ha avis og post som hoper seg opp. Det er nabokjerringer som ber unger være snille med hverandre når de ser en storebror herske og herje med en langt mindre og fortumlet lillebror.

Det er nabokjerringer som ser andre rundt seg og tørr å gjøre noe!

Tusen takk for at du bryr deg, også er det dessverre slik at utakk er verdens lønn. Denne mora fikk sin egen inkompetanse slengt i fleisen av ei nabokjerring som ville ungen hennes vel, og som var mer opptatt av barnets vel og ve enn hun selv. For alt det er verdt så vil kanskje belønningen komme om 15 år, i form av en tenåring som reflekterer over ei fraværende mor, men det var heldigvis noen nabokjerringer der, som sendte ham signaler om at han var viktig, verdt å beskytte og at det er slik omsorg egentlig ser ut. 

😃Ja jeg er en "nabokjerring" og det er litt slitsomt faktisk.

Snakket med en venninne i sommer om dette da vi lå på stranden og solte oss, og jeg la merke til barn som gråt fordi de var varme i solen og foreldre som ikke gjorde noe, jeg gikk bort til to tenåringsgutter og bad de plukke opp glasskårene etter at de kastet en cola flaske mot en murvegg.

På vei hjem fra stranden så stoppet jeg ved en jente som satt på en sykkel og gråt, fordi venninnene hadde sagt at hun var en "loser", og ikke ville være med henne, og hun var helt knust.

Min venninne sa at hun gidder ikke å bry seg, eller så legger inn ikke merke til hva som skjer rundt henne, og jeg skulle ønske at jeg kunne også være litt mindre observant innimellom.

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Altså hvis moren ikke bryr seg så får det være hennes problem. Men bare fordi det har gått bra alle de gangene enkelte av dere har sett det, så betyr ikke det at det alltid gjør det. Og såvidt jeg vet er det ikke tillatt hverken for voksne eller barn å oppholde seg på båndet nettopp av den grunn at det kan skje noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det du gjorde var ganske sykt... Hive små barn i gulvet for å få tak i kofferten din. 

Hvor har jeg skrevet at jeg hivde ungen i gulvet? 

Jeg holdt gutten i hånden, og så rev han armen til seg, mistet balansen og falt på rumpen.

Ts

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er irriterende. Men du måtte vel ærlig talt ikke løfte koffert med et lite barn hengende på. De går rundt og rundt 

Anonymkode: a1880...4de

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Voldsomt som du overdramatiserer da. Står at ungen datt på rumpa. Jeez 

Anonymkode: 9a96b...b43

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det var ingen vakter der, men det merkelige var at ingen av de 100 andre som ventet på bagasje, brydde seg om at barnet lekte på bagasjebåndet

Ts

Selvfølgelig var det vakter der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine tidligere naboer som hadde en datter som fikk skadet hånden på koffertbåndet, fikk ingenting dekket på reiseforsikringen eller barneforsikring.

Barnet har hatt mange plastiske operasjoner, også hos spesialister i utlandet, og foreldrene har betalt hundretusener for at datteren skal få  en litt mer fungerende hånd.

I dag har hun håndprotese...

Ts

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er irriterende. Men du måtte vel ærlig talt ikke løfte koffert med et lite barn hengende på. De går rundt og rundt 

Anonymkode: a1880...4de

Jeg tok bort barnet før det skadet seg. Det er ikke irriterende at barn leker på koffertbåndet, det er farlig!

Dette er første gangen jeg har sett et barn leke på koffertbånd faktisk, så tydeligvis er det flere oppegående foreldre rundt omkring.

Ts

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig var det vakter der.

Var du der siden du vet at det var vakter der?

Da hadde de iallfall ikke uniform på seg

Ts

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Du skulle bare latt kofferten gå over barnet uten å gjøre noe.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...