Grüner Skrevet 13. august #21 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Sammen med mannen min eller? Anonymkode: 30a2f...2ef Så klart
AnonymBruker Skrevet 13. august #22 Skrevet 13. august Har barn noe i begravelser å gjøre? Anonymkode: 49fe9...29b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #23 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har barn noe i begravelser å gjøre? Anonymkode: 49fe9...29b Ja. Anonymkode: 6bde7...0ff 12 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #24 Skrevet 13. august Her var jo fordelingen klar, så da sitter du der du har fått plass. Er jo ganske naturlig fordeling som er gjort tenker jeg. Ikke fordi dere svigerbarn og barnebarn er annenrangs, men fordi det ikke er plass til flere "der fremme" og de aller nærmeste sitter da fremst? Og det blir jo barn og ektefelle. Anonymkode: e8e86...433 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #25 Skrevet 13. august Hvorfor lage et problem ut av dette? Enesre jeg kan se for meg er om dere har mange små barn og dere blir vanskelig for deg å ha alle alene samtidig. Skjønner det er vanskelig for deg å amme babyen, samtidig som du skal passe på at ikke 2-åringen hopper og hoier, samtidig som den eldste trenger trøst og en klem/hånd å holde. Da kan jeg forså at du ønsker å sitte sammen med mannen, eller at mannen får ha med et av barna til fremste benk. Anonymkode: b2db7...eb1
AnonymBruker Skrevet 13. august #26 Skrevet 13. august Rotemor skrev (20 minutter siden): Hvorfor lager du dette til en situasjon som handler om deg ETTER at du har fått beskjed fra enken og avdødes barn at du skal sitte på andre benk? Det var svigerfar som døde, var det ikke?? Ikke din far. Men jeg får jo ikke trøstet og støttet min mann om vi ikke sitter sammen. Anonymkode: 30a2f...2ef
AnonymBruker Skrevet 13. august #27 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har barn noe i begravelser å gjøre? Anonymkode: 49fe9...29b Barna er tenåringer. Anonymkode: 30a2f...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #28 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men jeg får jo ikke trøstet og støttet min mann om vi ikke sitter sammen. Anonymkode: 30a2f...2ef Hvis han synes det er viktigere å få trøst av sin kone enn å sitte sammen med sin mor og søsken kan han flytte seg dit du sitter. Anonymkode: b61d7...35c 12 1
Brunello Skrevet 13. august #29 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men jeg får jo ikke trøstet og støttet min mann om vi ikke sitter sammen. Anonymkode: 30a2f...2ef Ja, da får du pælme bort moren hans. Ærlig talt for selvsentrert tullball. 10 4
Fru Uperfekt Skrevet 13. august #30 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har barn noe i begravelser å gjøre? Anonymkode: 49fe9...29b Ja så absolutt, hvorfor skulle de ikke deltatt? 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #31 Skrevet 13. august Svigermoren din sitter nærmest kista/ytterst og deretter barna deres i kronologisk rekkefølge. Svigerbarn og barnebarn på rad to om det ikke er plass på første rad. Vanligvis er det jo plass til både barn og svigerbarn på første, men barnebarna sitter alltid på andre rad. Anonymkode: 1235d...22b 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #32 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men jeg får jo ikke trøstet og støttet min mann om vi ikke sitter sammen. Anonymkode: 30a2f...2ef Hvor mange søsken er de? Om det f.eks. er max 3 så vil vel både barn og svigerbarn fått plass på første rad sammen med enken. Forøvrig bør jo mannen din og søsknene kunne trøste moren sin og hverandre. Anonymkode: 1235d...22b 4
AnonymBruker Skrevet 13. august #33 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har barn noe i begravelser å gjøre? Anonymkode: 49fe9...29b Fra en som jobber i bransjen: ja, de har absolutt veldig mye å gjøre i begravelse. Det er faktisk viktig og bra at barn(som har bevisst relasjon til avdøde) går i begravelsen for å få forståelse for hva som skjer. Det er til og med på et nivå hvor barn kanskje 7-8+ bør tvinges i visse tillfeller som feks hvis foreldre dør eller andre som stod dem veldig nær. Til tema: avhengig av størrelse på kirken/lokalet er det både vanlig at barna sitter foran sammen med enkle/enkemann eller at et av barnas familie sitter foran og et eller flere søsken sitter på andre benk. Eller mor og et barn på ene siden og de andre søsknene på første rad på den andre siden, barnebarn på andre rad. Ikke tenk at dette er noen "viktighetskonkurranse". Dere sitter alle "foran" både på første, andre og tredje rad. Har man en veldig stor familie er det gjerne forståelse for dette. Er det ledig plass på benken tenker jeg det er helt greit at du sitter med mannen din hvis han vil. Anonymkode: 791c4...f7d 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #34 Skrevet 13. august Her sitter alltid nærmeste familie på første benk, høyre side. Inkl svigerbarn og barnebarn, selvfølgelig. Men vi har en stor kirke med laaange benker, så vet ikke hvordan det gjøres i små kirker. Vanligvis får man god informasjon fra begravelsesbyrået om slike praktiske ting, så spør dem hva som er vanlig i din kirke. Anonymkode: dfb44...e22
AnonymBruker Skrevet 13. august #35 Skrevet 13. august Med oss sitter partner og barnebarn på andre rad eller lenger bak. Skulle alle på fremste rad måtte de stable i høyden. Anonymkode: 079f1...a45 3 1
Rotemor Skrevet 13. august #36 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men jeg får jo ikke trøstet og støttet min mann om vi ikke sitter sammen. Anonymkode: 30a2f...2ef Nei, han trenger ikke deg. Han skal ta vare på sin mor og sine søsken. Du er ikke fuglemammaen hans. 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #37 Skrevet 13. august Rotemor skrev (16 minutter siden): Nei, han trenger ikke deg. Han skal ta vare på sin mor og sine søsken. Du er ikke fuglemammaen hans. Jeg er kona. Anonymkode: 30a2f...2ef
Rotemor Skrevet 13. august #38 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er kona. Anonymkode: 30a2f...2ef Ja, alle har skjønt det. Det er pinlig at du bruker masse tid på dette. Som sagt så trenger han ikke deg under seremonien. Kjenn din plass! 5 6
AnonymBruker Skrevet 13. august #39 Skrevet 13. august Rotemor skrev (3 minutter siden): Ja, alle har skjønt det. Det er pinlig at du bruker masse tid på dette. Som sagt så trenger han ikke deg under seremonien. Kjenn din plass! Da får jeg bare bli hjemme da. Anonymkode: 30a2f...2ef
AnonymBruker Skrevet 13. august #40 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men jeg får jo ikke trøstet og støttet min mann om vi ikke sitter sammen. Anonymkode: 30a2f...2ef Hvis det er et problem for din mann, så tar han sikkert opp plasseringen med de som har bestemt den. Kanskje han får mer trøst av sin mor og søsken, og ønsker at du tar deg av barna. Anonymkode: 6bde7...0ff 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå