AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Sammen med mannen min eller? Anonymkode: 30a2f...2ef
AnonymBruker Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august Du og barna sitter sammen med mannen din. Om mannen din skal være med å bære kista, er det lurt at han sitter ytterst. I vår kirke sitter nærmeste familie på høyre side (sett fra alteret). Anonymkode: e2618...8d2 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august Er det begges barn eller bare dine? Anonymkode: ba69b...b73 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det begges barn eller bare dine? Anonymkode: ba69b...b73 Det er felles barn. Anonymkode: 30a2f...2ef
AnonymBruker Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august Hvis dine barn ikke er den avdødes barnebarn, ville jeg satt meg på andre rad. Hvis de er store nok til å sitte på andre rad selv, kan du sitte på første. Hvis dine barn er hans barnebarn sitter dere alle på første. Anonymkode: b1411...5e2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #9 Skrevet 13. august AprilLudgate skrev (11 minutter siden): Ja. Ok, men jeg fikk beskjed om at han skulle sitte framme med sine søsken og sin mor. Og vi svigerbarn og barnebarn skulle sitte på andre rad, syns det høres rart ut. Anonymkode: 30a2f...2ef
AnonymBruker Skrevet 13. august #10 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis dine barn ikke er den avdødes barnebarn, ville jeg satt meg på andre rad. Hvis de er store nok til å sitte på andre rad selv, kan du sitte på første. Hvis dine barn er hans barnebarn sitter dere alle på første. Anonymkode: b1411...5e2 Det er barnebarn til svigerfar. Anonymkode: 30a2f...2ef
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Sammen med mannen min eller? Anonymkode: 30a2f...2ef Ja Anonymkode: 106f3...144
AnonymBruker Skrevet 13. august #12 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok, men jeg fikk beskjed om at han skulle sitte framme med sine søsken og sin mor. Og vi svigerbarn og barnebarn skulle sitte på andre rad, syns det høres rart ut. Anonymkode: 30a2f...2ef Er ikke benken stor nok til at dere alle kan sitte der da? Ellers så kan dere sitte på rad to. Da sitter dere rett bak dem. Er en fin plass det å. Ofte at dem sitter der hvis det er stor familie ser jeg. Anonymkode: 106f3...144 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #13 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok, men jeg fikk beskjed om at han skulle sitte framme med sine søsken og sin mor. Og vi svigerbarn og barnebarn skulle sitte på andre rad, syns det høres rart ut. Anonymkode: 30a2f...2ef Men det er da en grei måte å gjøre det på hvis det er plass til enken og alle deres barn på første rad. Trist hvis enken skal sitte alene. Anonymkode: b61d7...35c 7 4
AnonymBruker Skrevet 13. august #14 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, men jeg fikk beskjed om at han skulle sitte framme med sine søsken og sin mor. Og vi svigerbarn og barnebarn skulle sitte på andre rad, syns det høres rart ut. Anonymkode: 30a2f...2ef Det er jo egentlig ikke så rart hvis den avdøde har flere voksne barn med familier. Hvis kirka ikke er veldig stor blir det ikke plass til tre barn med fire personer i hver familie og avdødes ektefelle på en rad. Men den vanligste løsningen er vel at man sitter familievis og så må noen av familiene ta i bruke andre rad. Jeg hadde ikke presset gjennom noe annet hvis de er blitt enige om at søsknene og svigermor sitter på rad en og jeg og barna på rad to. Anonymkode: e0343...719 12 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #15 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok, men jeg fikk beskjed om at han skulle sitte framme med sine søsken og sin mor. Og vi svigerbarn og barnebarn skulle sitte på andre rad, syns det høres rart ut. Anonymkode: 30a2f...2ef Det kommer an på hva det er plass til tenker jeg. Enken og avdødes barn er selvsagt førsteprioritet. Anonymkode: 6fea0...82b 8 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #16 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ok, men jeg fikk beskjed om at han skulle sitte framme med sine søsken og sin mor. Og vi svigerbarn og barnebarn skulle sitte på andre rad, syns det høres rart ut. Anonymkode: 30a2f...2ef Det høres fornuftig ut. Alle kan ikke sitte på første benk, naturlig nok. Enken og barn har førsterett på første benk. Hvis der er plass til flere, kan svigerbarn og barnebarn også sitte der. Hvis det er flere svigerbarn og barnebarn og ikke alle får plass på første benk, kan det være greit at ingen av dem sitter på første benk, for å ikke gjøre forskjell. Anonymkode: 9b586...ff8 8
AnonymBruker Skrevet 13. august #17 Skrevet 13. august Normalt sett foran sammen med mannen din og deg. Men, her er det prioriteringsrekkefølge. Dersom mannen enke og mannens søsken ikke får plass på første rad, så flyttes ektefeller og barn en rad bak. Det er helt naturlig, barnebarn skal ikke sitte foran på bekostning av avdødes egne barn. Anonymkode: 6bde7...0ff 6 4
Rotemor Skrevet 13. august #18 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ok, men jeg fikk beskjed om at han skulle sitte framme med sine søsken og sin mor. Og vi svigerbarn og barnebarn skulle sitte på andre rad, syns det høres rart ut. Anonymkode: 30a2f...2ef Da er jo det riktig å gjøre. 5
Rotemor Skrevet 13. august #19 Skrevet 13. august Hvorfor lager du dette til en situasjon som handler om deg ETTER at du har fått beskjed fra enken og avdødes barn at du skal sitte på andre benk? Det var svigerfar som døde, var det ikke?? Ikke din far. 8 5
AnonymBruker Skrevet 13. august #20 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ok, men jeg fikk beskjed om at han skulle sitte framme med sine søsken og sin mor. Og vi svigerbarn og barnebarn skulle sitte på andre rad, syns det høres rart ut. Anonymkode: 30a2f...2ef Vil du sitte på første rad på bekostning av andre? Eller syns du at din mann skal sitte på andre rad fordi du ikke skal sitte på første? Anonymkode: b61d7...35c 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå