Gå til innhold

Overreagerer jeg? "Barnefritt" bryllup

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 16.55):

Hei! Her er jeg oppriktig nysgjerrig på om jeg overreagerer. 

For et halvt år siden sendte et familiemedlem invitasjon til bryllup nå i sommer. De var (så vidt jeg husker) kun adressert til de voksne, og sendt i posten. Invitasjonen sa ingenting om barn/ikke barn. Samtidig ble det sendt i posten, og det er tross alt våre navn på postkassa, ikke spedbarn. 

Vi er en nær familie, og brudeparet er inkludert i den. Mange av oss i den nære familien (som tilbringer mye tid sammen) har små barn i barnehagealder. Brudeparet selv har et. Brudeparets barn skal være med til litt ut i middagen. Det er det eneste som er nevnt om barn. 

Vi har små barn, og alle barnevaktene skal i bryllupet. Nå, bare kort tid før bryllupet fikk vi invitasjon om at våre barn ikke er invitert i middag. Kirke, ja. Fest, ja. Men ikke middag. Mens deres barn skal. 

Det føles..feil? At det gjøres forskjell på barn. Å ha barnefritt bryllup er jo greit, men vanligvis informeres det om det i forkant. Og ettersom det gjelder alle andre barn enn deres egne? Samtidig er det deres bryllup og klart de skal ha sine barn der. 

Jeg er frista til å melde avbud fremfor å snu himmel og jord for å finne mulig barnevakt. 

Anonymkode: 07580...e5c

Jeg mener at det er greit at brudeparet ikke ønsker barn tilstede. Men det bør de også informere tydelig om, i god tid. De må da også forvente at en del barnefamilier må avstå fra å delta. 

Anonymkode: be293...aa1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (4 timer siden):

Slikt vil jeg vite om. Et bryllup med barn ville jeg ikke dratt i om det ikke var i umiddelbart nærhet der jeg bodde.

Er det noe mer Deres kongelige høyhet vil ha opplyst om i innbydelsen? 

Anonymkode: 7c098...e10

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk invitasjon hvor også barnas navn var skrevet på, men så viste det seg at barna bare var invitert i kirken, ikke resten av bryllupet. Så ikke alltid så lett å vite. 

Anonymkode: f9682...628

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 16.55):

Hei! Her er jeg oppriktig nysgjerrig på om jeg overreagerer. 

For et halvt år siden sendte et familiemedlem invitasjon til bryllup nå i sommer. De var (så vidt jeg husker) kun adressert til de voksne, og sendt i posten. Invitasjonen sa ingenting om barn/ikke barn. Samtidig ble det sendt i posten, og det er tross alt våre navn på postkassa, ikke spedbarn. 

Vi er en nær familie, og brudeparet er inkludert i den. Mange av oss i den nære familien (som tilbringer mye tid sammen) har små barn i barnehagealder. Brudeparet selv har et. Brudeparets barn skal være med til litt ut i middagen. Det er det eneste som er nevnt om barn. 

Vi har små barn, og alle barnevaktene skal i bryllupet. Nå, bare kort tid før bryllupet fikk vi invitasjon om at våre barn ikke er invitert i middag. Kirke, ja. Fest, ja. Men ikke middag. Mens deres barn skal. 

Det føles..feil? At det gjøres forskjell på barn. Å ha barnefritt bryllup er jo greit, men vanligvis informeres det om det i forkant. Og ettersom det gjelder alle andre barn enn deres egne? Samtidig er det deres bryllup og klart de skal ha sine barn der. 

Jeg er frista til å melde avbud fremfor å snu himmel og jord for å finne mulig barnevakt. 

Anonymkode: 07580...e5c

Jeg var invitert i barnefri bryllup i sommer. Jeg måtte avlyse. De visste på forhånd at jeg ikke kunne komme fordi jeg ikke hadde noe sted å gjøre av barnet. Jeg fikk en sterk følelse av at det ble sagt for at jeg skulle avslå.

Og jaggu hadde jeg rett. Det var bare jeg som fikk beskjed av om at det var barnefri (av brudgommens foreldre). Brudeparet var helt ukjent med det (de ville jeg skulle være der).

Jeg er nå ferdig med den delen av familien. Nok er nok.

Anonymkode: 8812e...02a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var bare jeg som fikk beskjed av om at det var barnefri (av brudgommens foreldre). Brudeparet var helt ukjent med det (de ville jeg skulle være der).

Anonymkode: 8812e...02a

Men så hadde brudeparet vel invitert deg og barnet? 

Anonymkode: 16eea...7ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...