Gå til innhold

Overreagerer jeg? "Barnefritt" bryllup

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å invitere barna til festen, men ikke til middag er bare jævlig snålt. 
Jeg er vant til at bryllup er familiefeiring med stort og smått. Men når festen begynner drar barna hjem. 
Å be barna kun til festen er merkelig opplegg. 

Anonymkode: 6d1af...418

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn har da vært i bryllup til slekt, sammen med andre barn. Er da helt vanlig det. De var invitert da.

Men her ville jeg vurdert at de ikke var invitert, basert på navnene på invitasjonen. Likevel ekstremt sært at barn kan være med på festen men ikke middagen, så skjønner at TS er i villrede.

Anonymkode: 49a41...4d7

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i all verden gjorde du det? 

Takler ikke folk som skal ha barnefritt ditt og datt. 

Anonymkode: 745fd...6e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å invitere barna til festen, men ikke til middag er bare jævlig snålt. 
Jeg er vant til at bryllup er familiefeiring med stort og smått. Men når festen begynner drar barna hjem. 
Å be barna kun til festen er merkelig opplegg. 

Anonymkode: 6d1af...418

Det er nok for å imøtekomme folk som klamrer seg til barna sine, og gjør ting vanskelig.

Ingen er interessert i at en flokk barnehagebarn skal sitte å grine under talene, eller grise med middagen, som sikkert koster 1000 kr stk.

Det er bare sunt for barna å være med noen andre en kveld. 

Anonymkode: 63753...680

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvem var invitasjonen til? Riktignok rart at de er invitert til festen da.. 

Anonymkode: b060c...123

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er jeg enig i. Men bør ikke det informeres om i invitasjonen og ikke uken før? Vi er en nær familie hvor alle alltid er inkludert, så i vår familie er det en selvfølge at alle er med, inkludert barn

ts

Anonymkode: 07580...e5c

De gikk sikkert ut ifra at dere var klar over det. 

Helt vanlig å ha med egne barn, men ikke andres. Hva ville dere ha gjort utover i festen når det er leggetid for barna? Da måtte jo en av dere eller begge ha dratt hjem. Små barn pleier jo å legges seinest kl 19-20 tida.

Da vi var invitert i bryllup og ikke fant barnevakt, var det bare en av oss som deltok. 

Anonymkode: e8b05...2b1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg droppet bryllup til en svært god venn da paret fortalte at bryllupet var barnefritt. Svarte at det var uaktuelt å delta, og de fikk ha lykke til med hele greia. 

Hvorfor det?

Fordi du hverken er en god venn eller sympatisk person? Eller??

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Klarer du ikke å være uten barna noen timer?

Anonymkode: fa538...d01

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte faktisk presisere flere ganger at bryllupet vårt ikke var barnefritt. Folk gikk automatisk ut fra at det bare var de voksne som var invitert, selv om navnene til barna også sto i innbydelsen. Vi har ikke barn selv, men ønsket å ha alle våre nieser og nevøer der, pluss forlovernes barn og mine kusiners barn. Vi kunne selvsagt hatt 18-årsgrense, men da hadde vi splittet flere søskenflokker. Lillesøster på 17 hadde nok følt at det var urettferdig at storebror på 19 og bestevenninne-kusine på 18 fikk komme og ikke hun. Så vi inviterte alle, men ikke alle kom. Yngstemann som nettopp hadde fylt 2 ble passet av besteforeldre på "motsatt" side, et par tok ikke med barna pga dyr reise fra andre enden av landet og en lot den andre forelderen være hjemme med barna pga diagnose hos et av dem. Under middagen oppførte alle barna seg eksemplarisk, jeg irriterte meg mer over de voksne som måtte ut og røyke flere ganger.

Anonymkode: 3ff77...9ef

• Liker 5
Skrevet

I vårt bryllup var våre barn med til etter middagen, samt våre nieser og nevøer. Alle andre barn var ikke invitert.

Et vennepar som kommer langveis fra spurte dog om barna kunne bli med, og da var svaret: helst ikke, men om man overhode ikke finner/får barnevakt, så må man ha med barna 🙂. Vil jo ha vennene våre der, og når det ikke finnes andre valg. Så blir det sånn 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da er det du som er sosialt tilbakestående. De aller fleste har barnefrie bryllup. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Står det voksen 1 og voksen 2 på innbydelsen så er det KUN de som er invitert, står det voksen 1 og voksen 2, barn 1 og barn 2 er voksne og barn inviterert!

At det gjøres forskjell på brudeparets egne barn og gjesters barn er ikke veldig unormalt eller rart.

At de ønsker barnfritt bryllup er bare Å respektere.

Endret av mereo
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er "Feiringen" og hva er "festen" når ikke de to er det samme? Og det er ikke alle barna som skal "forlate lokalene noen timer under middagen" i denne saken..  og "det er ikke med all sansynlighet" noe som helst annet enn det TS skriver. Slutt å synse for å få noe til åvirke normalt som ikke er det. 

Anonymkode: a8573...4a1

Blandet litt ordene feiring og fest. Står fortsatt ved at det er helt normalt at barna ikke er invitert til middag og at det også er normalt at de ikke er invitert til festen ETTER middag. Derfor er det generøst og viser fleksibilitet hos brudeparet som faktisk tillater barn å komme til festen som er ETTER middagen som barna ikke skal delta på. At brudeparets barn er under middagen tenker jeg også normalt. Det skrives ikke noe om at feks halvparten av gjesters sine barn har fått invitasjon til middagen også og halvparten ikke.

Skrevet

Aldri skjønt meg på bryllup med barn. Det er jo en fest? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i flere bryllup med barn tilstede, også mitt eget. Da har bryllupene vært på hotell, og det har vært ordnet med en eller to tenåringsjenter som har passet barna. Dvs, barna har vært med på middag og alt, men blitt tatt ut til eget hotellrom når de ble urolige. Det er jo vanlig at man kan slite med å skaffe barnevakt når hele familien er samlet i bryllup, så grei måte å gjøre det på. Barn og barnevakt kan gå litt til og fra.

Men har null problem med å respektere at enkelte vil ha barnefritt bryllup. Det bestemmer brudeparet.

Anonymkode: 20603...b75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Da kuttet du vennskapet?

Anonymkode: a8b0a...f95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at dette er litt merkelig, men tenker likevel at du bare må akseptere bestemmelsen og handle utifra hva som er mulig for dere å få til. Å automatisk boikotte er vel unødvendig, det kan jo løses på alternative måter. 

Anonymkode: f0d62...66b

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri forventet at barna var invitert med mindre det var spesifisert. Og hadde det ikke stått noe om det ville jeg faktisk spurt idet jeg fikk invitasjonen. At brudeparets barn er med men ikke gjestene sine tenker jeg også er 100% normalt. Du overreagerer noe vilt…

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er et bryllup en familiebegivenhet? Really? Har aldri noengang vært i et bryllup med barn, det er stort sett mest venner, og så typ brudeparets søsken, foreldre og besteforeldre.

Anonymkode: c6ae4...8e2

I min familie/omgangskrets er bryllup en familiebegivhet, så til de grader. Har selv vært i 30-40 bryllup, fra jeg var 2-3 år gammel. Har vært i flere bryllup med barn til stede, enn uten. Mine tantebarn var i vårt, og de snakker om det enda - 8 år etterpå. Stor stas for de små! 

Det opplegget ts skisserer, er jo bare rart. 

Anonymkode: 3e9df...8d5

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde aldri antatt at unger var invitert uten å spørre. Det er temlig vanlig med ha barnefri bryllup, særlig deler av det. Det er ofte veldig dominerende med mye barn under f.eks. middag (mer enn til festen, så sånn sett kan jeg forstå det). Det er også normalt at barn i nærmeste familie er med og ikke andre barn.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...