Gå til innhold

Overreagerer jeg? "Barnefritt" bryllup

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er drepen med barn under middagen. Mine egne spesielt. 

Siden dette er nær familie må du vel klare å snakke med dem? Mulig de har tenkt på dette

Anonymkode: d5b9e...9d6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med så mange barn som skal spise en egen middag tydeligvis, burde de hatt et opplegg med pizza og noe for dem alene; og hatt en barnevakt. Skal dere foreldre være to steder på en gang liksom? 
jeg skjønner ikke helt hvor de vil hen dette brudeparet….

Anonymkode: 903c8...d07

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja? Er det ikke litt rart?

Anonymkode: 07580...e5c

Ja det er veldig veldig rart, hvem av dere regner de med dropper middagen da, og hvor skal forelder og barn være mens andre koser seg med middag frem til FESTEN starter, der ingen barn burde være med, liksom? Er du sikker på at det ikke er en skrivefeil, at barn er bedt i kirke og middag men ikke fest? For det er jo helt rart ellers

Anonymkode: 336a6...afe

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (4 minutter siden):

Jo, men det står at barn kan komme (?), bare ikke selve middagen som TS fant ut rett før.

Veldig rart konsept 😅

Er ikke så rart det? Brudeparet vil sikkert ha en voksen vibe med alkohol i middagen sin 🥂🍾

Anonymkode: bfdab...f36

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å måtte si i fra at personer som ikke er nevnt i innbydelsen ikke er invitert.

Det eneste sære her er at barna er invitert i kirken, men ikke på middagen. Hvorfor i all verden skal barna da være invitert til kirken?

Anonymkode: c6ae4...8e2

Navn stod bare på konvolutten, altså med adressen. Det er ikke uvanlig å ikke liste opp alle familiens navn på en adresse 

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Jo, men det står at barn kan komme (?), bare ikke selve middagen som TS fant ut rett før.

Veldig rart konsept 😅

Det er vel informert om i ettertid, ikke noe som sto i invitasjonen slik jeg leser HI. Det var vel en enkel måte å prøve å komme foreldrene i møte på når det ble et tema (og kirken er som regel åpen for alle uansett).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke så rart det? Brudeparet vil sikkert ha en voksen vibe med alkohol i middagen sin 🥂🍾

Anonymkode: bfdab...f36

Og du tror alle slutter å drikke til festen starter, der ungene er bedt igjen?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det er rart å synes det er rart. Det er veldig vanlig å ønske barnefrie bryllup, samtidig er begivenheten noe større for egne barn enn andres barn, så at de får være med i noe større del av kalaset, gir mening. 

Anonymkode: b9479...b69

Det som er rart er å forvente at man da skal skaffe barnepass på kort tid som skal komme og hente barnet midt i programmet..

Da er det mer naturlig å ha et helt barnefritt bryllup

Anonymkode: 1b27e...844

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Det er vel informert om i ettertid, ikke noe som sto i invitasjonen slik jeg leser HI. Det var vel en enkel måte å prøve å komme foreldrene i møte på når det ble et tema (og kirken er som regel åpen for alle uansett).

Men ungene er og bedt til selve festen. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei! Her er jeg oppriktig nysgjerrig på om jeg overreagerer. 

For et halvt år siden sendte et familiemedlem invitasjon til bryllup nå i sommer. De var (så vidt jeg husker) kun adressert til de voksne, og sendt i posten. Invitasjonen sa ingenting om barn/ikke barn. Samtidig ble det sendt i posten, og det er tross alt våre navn på postkassa, ikke spedbarn. 

Vi er en nær familie, og brudeparet er inkludert i den. Mange av oss i den nære familien (som tilbringer mye tid sammen) har små barn i barnehagealder. Brudeparet selv har et. Brudeparets barn skal være med til litt ut i middagen. Det er det eneste som er nevnt om barn. 

Vi har små barn, og alle barnevaktene skal i bryllupet. Nå, bare kort tid før bryllupet fikk vi invitasjon om at våre barn ikke er invitert i middag. Kirke, ja. Fest, ja. Men ikke middag. Mens deres barn skal. 

Det føles..feil? At det gjøres forskjell på barn. Å ha barnefritt bryllup er jo greit, men vanligvis informeres det om det i forkant. Og ettersom det gjelder alle andre barn enn deres egne? Samtidig er det deres bryllup og klart de skal ha sine barn der. 

Jeg er frista til å melde avbud fremfor å snu himmel og jord for å finne mulig barnevakt. 

Man tar da ikke med små barn i bryllup? Når det til og med står kun deres voksnes navn i invitasjonen går det ikke ann å tenke at barna er bedt?! Så ja, du overreagerer! 

Anonymkode: 8a173...a7f

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og du tror alle slutter å drikke til festen starter, der ungene er bedt igjen?

Det er vanskelig å si, vet ikke hvem de er. At de ønsker "voksen vibe" under middagen kan det være flere grunner til, og uansett - det er ganske frekt å ikke respektere parets ønsker på deres dag, som de selv arrangerer og betaler for.

Anonymkode: 3af83...6f7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Styrete opplegg og mye grining på unger som må hjem 🫠😆 

Ah. 

Foretrekker enten eller, ferdig med den. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg synes var rart her er at ungene er bedt på festen? 
i min familie og i mine vennekretser er barna velkommen i kirken ( det er vel egentlig alle ? ) . Til middagen er det bare voksne, men ja opplevd at det gjøres unntak for brudeparets barn uten og stusse på det. Ingen barn på festen. Aldri hørt om en fest etter middag med barn. 
jeg synes jo det er rart at du trodde barna var invitert om ikke deres navn sto i invitasjonen. Hvis du var usikker, hvorfor undersøkte du ikke før? Hele familien skal dit, har alle misforstått og glemt og skaffe barnevakt? 

Anonymkode: 4993f...836

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det som er rart er å forvente at man da skal skaffe barnepass på kort tid som skal komme og hente barnet midt i programmet..

Da er det mer naturlig å ha et helt barnefritt bryllup

Anonymkode: 1b27e...844

Har gjort det flere ganger , altså barnepass er med i kirken og tar barna med hjem etter det. Spesielt hvis det er noen nære så barna har glede av det og minner av det, ellers er det jo ingen vits. 

Anonymkode: 4993f...836

• Liker 3
Skrevet
Daria skrev (20 minutter siden):

Jeg synes det er mer spesielt å ta for gitt at små barn som ikke er nevnt i invitasjonen er invitert - i min omgangskrets er bryllup voksenfest.

Helt enig.. Hvis det stod deres navn, tenker jeg at det framkom tydelig.

Vi hadde også barnefritt, men hadde med egne barn i vielsen og litt av middagen. Naturlig å ønske det, men når det blir noen glass vin er det fint at barnevakter tar over. Tror ungene våre var med fram til 19-20-tiden.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde barnefritt med unntak av nieser og nevøer. Var riktignok tydelig på det, og det gjaldt alt fra seremoni til middag og fest. Jeg synes ikke det er rart å ha barnefritt bryllup, fordi barn har en tendens til å bli veldig dominerende når det blir mange av dem. Og det blir det ofte, spesielt når det ligger an til å bli nesten like mange barn som voksne.

Og jeg synes heller ikke det er rart å gjøre forskjell på barn av ulike relasjoner. For oss betyr våre nieser og nevøer noe mer enn barna til våre venner (selv om de selvsagt ikke er ubetydelige de heller altså). Hadde vi giftet oss i dag, ville våre egne barn vært invitert, men fortsatt ikke våre venners barn.

Anonymkode: 8b510...74d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vanskelig å si, vet ikke hvem de er. At de ønsker "voksen vibe" under middagen kan det være flere grunner til, og uansett - det er ganske frekt å ikke respektere parets ønsker på deres dag, som de selv arrangerer og betaler for.

Anonymkode: 3af83...6f7

Ingen har snakket om å dukke opp med barna

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi hadde barnefritt med unntak av nieser og nevøer. Var riktignok tydelig på det, og det gjaldt alt fra seremoni til middag og fest. Jeg synes ikke det er rart å ha barnefritt bryllup, fordi barn har en tendens til å bli veldig dominerende når det blir mange av dem. Og det blir det ofte, spesielt når det ligger an til å bli nesten like mange barn som voksne.

Og jeg synes heller ikke det er rart å gjøre forskjell på barn av ulike relasjoner. For oss betyr våre nieser og nevøer noe mer enn barna til våre venner (selv om de selvsagt ikke er ubetydelige de heller altså). Hadde vi giftet oss i dag, ville våre egne barn vært invitert, men fortsatt ikke våre venners barn.

Anonymkode: 8b510...74d

Dette gir mening altså. Jeg tror jeg hadde tatt det for gitt at det var barnefritt dersom vår familie ikke var så nær, og alltid med barn 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (29 minutter siden):

Jeg synes det er mer spesielt å ta for gitt at små barn som ikke er nevnt i invitasjonen er invitert - i min omgangskrets er bryllup voksenfest.

Skulle til å skrive akkurat det samme...

Har aldri vært i et bryllup der barn er med, utover brudeparets barn. Heller ikke i kirka. 

Så tar det alltid som en selvfølge at det er jeg og mannen som er invitert. 

Anonymkode: f0666...edc

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes overhodet ikke at det er rart at de gjør forskjell på barna. Selvfølgelig betyr deres egne barn mest og er viktigst å ha der. Jeg var nylig i et bryllup der kun brudeparets barn og nieser/ nevøer var invitert. Man vil gjerne ha ro og en behagelig atmosfære, ikke fullt kaos og barnebursdag tilstander. 

Hvorfor kan du ikke skaffe deg en annen barnevakt for denne dagen? Du vil bare være vanskelig fordi du mener dine barn har krav på å sidesstilles med brudeparets barn?

Anonymkode: d295b...e4e

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...