Gå til innhold

Overreagerer jeg? "Barnefritt" bryllup

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Her er jeg oppriktig nysgjerrig på om jeg overreagerer. 

For et halvt år siden sendte et familiemedlem invitasjon til bryllup nå i sommer. De var (så vidt jeg husker) kun adressert til de voksne, og sendt i posten. Invitasjonen sa ingenting om barn/ikke barn. Samtidig ble det sendt i posten, og det er tross alt våre navn på postkassa, ikke spedbarn. 

Vi er en nær familie, og brudeparet er inkludert i den. Mange av oss i den nære familien (som tilbringer mye tid sammen) har små barn i barnehagealder. Brudeparet selv har et. Brudeparets barn skal være med til litt ut i middagen. Det er det eneste som er nevnt om barn. 

Vi har små barn, og alle barnevaktene skal i bryllupet. Nå, bare kort tid før bryllupet fikk vi invitasjon om at våre barn ikke er invitert i middag. Kirke, ja. Fest, ja. Men ikke middag. Mens deres barn skal. 

Det føles..feil? At det gjøres forskjell på barn. Å ha barnefritt bryllup er jo greit, men vanligvis informeres det om det i forkant. Og ettersom det gjelder alle andre barn enn deres egne? Samtidig er det deres bryllup og klart de skal ha sine barn der. 

Jeg er frista til å melde avbud fremfor å snu himmel og jord for å finne mulig barnevakt. 

Anonymkode: 07580...e5c

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

veldig spesielt å si de er velkommen til festen og kirken men mat skal de ikke få? Veldig spesielt.. Jeg ville også takket nei for egen del. For meg er barnet mitt viktigere enn en middag og en fest.. 

Anonymkode: a8573...4a1

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For et halvt år siden sendte et familiemedlem invitasjon til bryllup nå i sommer. De var (så vidt jeg husker) kun adressert til de voksne, og sendt i posten. Invitasjonen sa ingenting om barn/ikke barn. Samtidig ble det sendt i posten, og det er tross alt våre navn på postkassa, ikke spedbarn. 

Vi er en nær familie, og brudeparet er inkludert i den. Mange av oss i den nære familien (som tilbringer mye tid sammen) har små barn i barnehagealder. Brudeparet selv har et. Brudeparets barn skal være med til litt ut i middagen. Det er det eneste som er nevnt om barn. 

Vi har små barn, og alle barnevaktene skal i bryllupet. Nå, bare kort tid før bryllupet fikk vi invitasjon om at våre barn ikke er invitert i middag. Kirke, ja. Fest, ja. Men ikke middag. Mens deres barn skal. 

Det føles..feil? At det gjøres forskjell på barn. Å ha barnefritt bryllup er jo greit, men vanligvis informeres det om det i forkant. Og ettersom det gjelder alle andre barn enn deres egne? Samtidig er det deres bryllup og klart de skal ha sine barn der. 

Jeg er frista til å melde avbud fremfor å snu himmel og jord for å finne mulig barnevakt. 

Jeg hadde meldt avbud, det kommer brått på og altfor tett på. 

Anonymkode: 336a6...afe

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er rart å synes det er rart. Det er veldig vanlig å ønske barnefrie bryllup, samtidig er begivenheten noe større for egne barn enn andres barn, så at de får være med i noe større del av kalaset, gir mening. 

Anonymkode: b9479...b69

Ja, det er jeg enig i. Men bør ikke det informeres om i invitasjonen og ikke uken før? Vi er en nær familie hvor alle alltid er inkludert, så i vår familie er det en selvfølge at alle er med, inkludert barn

ts

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men dere se her

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Barna er bedt i kirken OG fest, bare ikke til mat, sprøtt. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er mer spesielt å ta for gitt at små barn som ikke er nevnt i invitasjonen er invitert - i min omgangskrets er bryllup voksenfest.

I vår familie er alle familiebegivenheter for familier. Det ville vært mer naturlig at barna drar hjem etter middagen før festen. Når de vet vi har små barn, og ikke barnevakt. Er det ikke rart å ikke gi beskjed? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Den hadde jeg og misforstått og trodd at barn var invitert.

Har ingenting imot barnefrie bryllup, sålenge de aksepterer at kun en kommer. 

Men her hadde jeg litt avhengig av invitasjonen ikke skjønt at det var barnefritt. 

Dog hadde jeg nok spurt når invitasjonen kom om evt ting som ikke stod tydelig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men dere se her

Barna er bedt i kirken OG fest, bare ikke til mat, sprøtt. 

Ja? Er det ikke litt rart?

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jeg enig i. Men bør ikke det informeres om i invitasjonen og ikke uken før? Vi er en nær familie hvor alle alltid er inkludert, så i vår familie er det en selvfølge at alle er med, inkludert barn

ts

Det er ikke normalt å måtte si i fra at personer som ikke er nevnt i innbydelsen ikke er invitert.

Det eneste sære her er at barna er invitert i kirken, men ikke på middagen. Hvorfor i all verden skal barna da være invitert til kirken?

Anonymkode: c6ae4...8e2

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er mer spesielt å ta for gitt at små barn som ikke er nevnt i invitasjonen er invitert - i min omgangskrets er bryllup voksenfest.

Jo, men det står at barn kan komme (?), bare ikke selve middagen som TS fant ut rett før.

Veldig rart konsept 😅

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lett blitt hjemme med barnet/barna. Mye trivligere det. Barn bør uansett slippe bryllup, og når det ikke engang er lov med barn så slipper jo minst en av foreldrene også🎉

Anonymkode: f8054...095

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er rart at det ikke har blitt sagt tidligere, men utover det så er det ikke rart overhodet.

Det er deres dag, synes de må få lov til å bestemme hvordan den skal bli. At de har med egne barn er kanskje noe de er nødt til, og det er uansett forskjell på egne barn og andres.

Jeg kunne fint tenke meg et barnefritt (nesten) bryllup, ser den.

Anonymkode: 3af83...6f7

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Men, var invitasjonen til Arve og Louise Nilsen eller var den til familien Nilsen? For meg er det en indikasjon på,hvem som er bedt i bryllupet. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I vår familie er alle familiebegivenheter for familier. Det ville vært mer naturlig at barna drar hjem etter middagen før festen. Når de vet vi har små barn, og ikke barnevakt. Er det ikke rart å ikke gi beskjed? 

Er et bryllup en familiebegivenhet? Really? Har aldri noengang vært i et bryllup med barn, det er stort sett mest venner, og så typ brudeparets søsken, foreldre og besteforeldre.

Anonymkode: c6ae4...8e2

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel så rart at du ikke spør. Barnevaktbehov vil du vel ha uansett hvis barna skal hjem før festen, og det er ikke vertskapets ansvar. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

veldig spesielt å si de er velkommen til festen og kirken men mat skal de ikke få? Veldig spesielt.. Jeg ville også takket nei for egen del. For meg er barnet mitt viktigere enn en middag og en fest.. 

Anonymkode: a8573...4a1

De vil spare penger på måltidet til barna. Barna er ikke verdt å spandere mat på.

Anonymkode: 4e8ef...b52

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg forstår at de vil ha barnefritt bryllup. Ville funnet en barnevakt eller takket høflig nei 😌.

Anonymkode: bfdab...f36

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sånn gjøres det i min krets også.

Ingen barn blir invitert. Og vi tar det som en selvfølge når de ikke er påskrevet invitasjonen.

Vi er ikke så selvsentrerte at vi tror det er greit å ta med barna selv om det ikke er presisert at det er barnefritt bryllup.

Brudeparets barn er med deler av dagen.

Det syns jeg ikke man kan klage på.

Anonymkode: fa538...d01

• Liker 23
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...