AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Jeg har fått studieplass på videreutdanning i rådgivning/karriereveiledning ved både Oslomet(samlingsbasert) og Nord universitetet (nett). Begge er på 30 stp. Aner virkelig ikke hvilket studiested jeg skal velge! Noen med erfaring som kan gi råd? Anonymkode: 429f9...04f
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har fått studieplass på videreutdanning i rådgivning/karriereveiledning ved både Oslomet(samlingsbasert) og Nord universitetet (nett). Begge er på 30 stp. Aner virkelig ikke hvilket studiested jeg skal velge! Noen med erfaring som kan gi råd? Anonymkode: 429f9...04f Kun tatt et nettstudie ved Nord. Anbefaler der! Anonymkode: 24a47...b5f
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Har aldri hørt noe positivt om OsloMet Anonymkode: 50665...ce0 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august Ville ikke valgt OsloMet. Har tatt nettbasert studie der og makan til rot, surr og kaos. Anonymkode: 3116e...392 1
Mirveen Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august (endret) Hei, var det ikke Nord universitet som hadde litt rykte for å være en useriøs skole🤔. Nå vet jeg ikke helt, men syns du bør ihf søke på det litt. I tillegg så er det viktig å tenke på hvordan du vil studielivet ditt skal være. Tar du et nettbasert studie blir det vel mindre sosialt og legges mer opp til selvstendig studering. (Hadde visst blandet sammen Nordoff og Nord så tar tilbake det jeg sa, mener heller ikke at Noroff er en helt useriøs skole. Bare at jeg syntes å ha lest litt her og der som ikke setter dem i det beste lyset da) Endret 13. august av Mirveen Skrev litt feil
AnonymBruker Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august Mirveen skrev (11 minutter siden): Hei, var det ikke Nord universitet som hadde litt rykte for å være en useriøs skole🤔. Nå vet jeg ikke helt, men syns du bør ihf søke på det litt. I tillegg så er det viktig å tenke på hvordan du vil studielivet ditt skal være. Tar du et nettbasert studie blir det vel mindre sosialt og legges mer opp til selvstendig studering. ? Nord universitet er ikke en skole, det er et universitet, og er blant annet høyt respektert for handelshøyskolen, og gode resultater på lærerutdanninga, innenfor bioakvakultur, profesjonsutdanninger og mer. Anonymkode: dc816...3ba 1 1
Mirveen Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august Oi, ser nå at jeg har blandet Noroff og Nord🫣 så tar tilbake det jeg sa om de. Bruker skole og universitet litt løst om hverandre jeg😅
Gliffy Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): ? Nord universitet er ikke en skole, det er et universitet, og er blant annet høyt respektert for handelshøyskolen, og gode resultater på lærerutdanninga, innenfor bioakvakultur, profesjonsutdanninger og mer. Anonymkode: dc816...3ba Høyt respektert? Ikke akkurat det inntrykket jeg sitter med etter Kjerkol-fadesen. Og ikke før det heller for så vidt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #9 Skrevet 13. august Gliffy skrev (8 minutter siden): Høyt respektert? Ikke akkurat det inntrykket jeg sitter med etter Kjerkol-fadesen. Og ikke før det heller for så vidt. Nå var det vel ikke skandale akkurat... Det er ikke like stor sak i mediene når det ikke er "kjendiser" selvsagt, men hva som skjedde med den sensuren skjer nok overalt innimellom.... Anonymkode: dc816...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #10 Skrevet 13. august Mirveen skrev (47 minutter siden): Hei, var det ikke Nord universitet som hadde litt rykte for å være en useriøs skole🤔. Nå vet jeg ikke helt, men syns du bør ihf søke på det litt. I tillegg så er det viktig å tenke på hvordan du vil studielivet ditt skal være. Tar du et nettbasert studie blir det vel mindre sosialt og legges mer opp til selvstendig studering. Jeg tok et studie og det var gode forelesere og god informasjon/plan. Anonymkode: 24a47...b5f
Grüner Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått studieplass på videreutdanning i rådgivning/karriereveiledning ved både Oslomet(samlingsbasert) og Nord universitetet (nett). Begge er på 30 stp. Aner virkelig ikke hvilket studiested jeg skal velge! Noen med erfaring som kan gi råd? Anonymkode: 429f9...04f Hvor bor du? Har du noe nettverk noen av stedene? Siden du skal studere rådgiving/veiledning ville jeg valgt samlingsbasert i stedet for nettbasert; særlig på et sånn studium er det viktig å møte medstudenter og lærer IRL! Det blir ikke det samme å veilede over teams.
AnonymBruker Skrevet 13. august #12 Skrevet 13. august Grüner skrev (19 minutter siden): Hvor bor du? Har du noe nettverk noen av stedene? Siden du skal studere rådgiving/veiledning ville jeg valgt samlingsbasert i stedet for nettbasert; særlig på et sånn studium er det viktig å møte medstudenter og lærer IRL! Det blir ikke det samme å veilede over teams. Ja godt poeng! Har nettverk i Oslo ja, og studert ved UIO tidligere. Foretrekker samlingsbasert selv, men nett går greit også. Emnet ved Nord universitetet er på masternivå, det er ikke videreutdanningen på Oslomet. Bare tenker på muligheten for å kunne bruke det i en mastergrad senere. Anonymkode: 429f9...04f
AnonymBruker Skrevet 13. august #13 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg tok et studie og det var gode forelesere og god informasjon/plan. Anonymkode: 24a47...b5f Nettbasert ved Nord universitetet? Anonymkode: 429f9...04f
AnonymBruker Skrevet 13. august #14 Skrevet 13. august Men hva skal du med dette? Tar du det ved siden av full jobb? Og er det betalt av arbeidsgiver? Hvis ikke ville jeg ikke brukt verken tid eller penger på dette. Anonymkode: 1bf1e...46b
AnonymBruker Skrevet 13. august #15 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva skal du med dette? Tar du det ved siden av full jobb? Og er det betalt av arbeidsgiver? Hvis ikke ville jeg ikke brukt verken tid eller penger på dette. Anonymkode: 1bf1e...46b Har egentlig ikke behov for å legge ut noe informasjon angående disse spørsmålene. Bare lurer på om noen har erfaring med studiene på de ulike universitetene som nevnes. Anonymkode: 429f9...04f
AnonymBruker Skrevet 13. august #16 Skrevet 13. august I realiteten er det neppe så stor forskjell i hverken kvalitet eller anseelse. Begge er helt greie utdanningsinstitusjoner. Begge er samtidig også hyppig brukt som eksempler på at det har gått litt inflasjon i universitetsstatuser i Norge etter hvert, uten at de av den grunn trenger å være dårlige. På akademiske rangeringer kommer Nord universitet vanligvis nest sist eller sist av de norske med universitetsstatus, og OsloMet vanligvis 1-2-3 hakk bedre, men det trenger ikke si all verden om akkurat det du skal studere. Jeg hadde ærlig talt bare valgt ut fra hvilket studieopplegg som passer deg best. Det er 30 studiepoeng, altså en liten greie i omfang, og tar seg omtrent like godt ut begge deler. Anonymkode: 16925...8ee 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #17 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja godt poeng! Har nettverk i Oslo ja, og studert ved UIO tidligere. Foretrekker samlingsbasert selv, men nett går greit også. Emnet ved Nord universitetet er på masternivå, det er ikke videreutdanningen på Oslomet. Bare tenker på muligheten for å kunne bruke det i en mastergrad senere. Anonymkode: 429f9...04f Hvis du vurderer å få det innpasset i en mastergrad senere, vil jeg anbefale å velge emner på masternivå. Anonymkode: 373a6...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #18 Skrevet 13. august Jeg går på Nord, ikke på det studiet da men ett annet nett og samlingsbasert! Og syns skolen er veldig bra, de er kjempehjelpsomme om det skulle være noe også. Anonymkode: e9908...198 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #19 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg går på Nord, ikke på det studiet da men ett annet nett og samlingsbasert! Og syns skolen er veldig bra, de er kjempehjelpsomme om det skulle være noe også. Anonymkode: e9908...198 Fikk også inntrykk av at de var hjelpsomme når jeg tok kontakt. Litt skeptisk til at det kun er nett, men det kan jo vise seg å fungere bra også. Har ikke bestemt meg for om det blir Nord eller Oslomet enda, men må snart ta et valg! Anonymkode: 429f9...04f
AnonymBruker Skrevet 13. august #20 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): I realiteten er det neppe så stor forskjell i hverken kvalitet eller anseelse. Begge er helt greie utdanningsinstitusjoner. Begge er samtidig også hyppig brukt som eksempler på at det har gått litt inflasjon i universitetsstatuser i Norge etter hvert, uten at de av den grunn trenger å være dårlige. På akademiske rangeringer kommer Nord universitet vanligvis nest sist eller sist av de norske med universitetsstatus, og OsloMet vanligvis 1-2-3 hakk bedre, men det trenger ikke si all verden om akkurat det du skal studere. Jeg hadde ærlig talt bare valgt ut fra hvilket studieopplegg som passer deg best. Det er 30 studiepoeng, altså en liten greie i omfang, og tar seg omtrent like godt ut begge deler. Anonymkode: 16925...8ee Takk for svar! Tenker litt det samme Anonymkode: 429f9...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå