AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Jeg lurer på hvordan andre organiserer matoppskriftene sine? Bruker dere en tom oppskriftsbok og fyller inn, har dere noen anbefalinger? Eller bruker dere mobil, app? Anbefaling til app i så fall? Ellers tips til hvordan for eksempel kategorisere oppskriftene? Anonymkode: b2c8d...0f7
Million Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Jeg har en A4 størrelse skrivebok/notatbok med blanke sider, som jeg har hatt siden 1991 Den har jeg samlet oppskrifter i siden da. Jeg flyttet nemlig hjemmefra på den tiden, og fant ut at jeg måtte jo lære meg å lage min egen middag og greier fra da av. Første side inneholder oppskriften "Mammas pannekaker". Den ringte jeg hjem for å få av henne, og skrev ned i boken mens vi pratet i telefonen. Det er i de siste 25 årene blitt mest oppskrifter fra internett da. Noen skriver jeg inn for hånd, og noen printer jeg ut,klipper til og limer inn i boka med bilde (det er jo alltid bilde av retten i internett-oppskrifter). Men nå har jeg ikke printer lenger, ødelagt, og jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe ny. Så nå må jeg skrive inn eventuelle nye oppskrifter jeg finner 😛
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Har et sheet på drive. Det linker til oppskriften, eller viser til side i en kokebok. Men stadig oftere deler jeg oppskrift med chatgpt, så modifiserer vi den sammen, jeg legger den over i et doc, som så er linket i sheet. Har nøkkelord per oppskrift slik at jeg enkelt kan søke og filtrere. Anonymkode: cd125...bfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå