AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Så jeg har havnet i en situasjon. Jeg har begynt på siste året av masteren og skal skrive oppgaven på 60 studiepoeng. Fikk mail i dag om at siden jeg strøk i et fag forrige semester, som jeg selvfølgelig skal ta opp igjen nå i høst, så får jeg ikke begynt på masteroppgaven før i januar. Dette betyr at jeg ikke kan levere før i november neste år i stedet for mai som var den opprinnelige planen 😅 Jeg kan og ble oppfordret til å være med på det obligatoriske i høst, slik at jeg slipper å ta det neste år, men får altså ikke "offisielt" begynt før januar. Problemet er at jeg nå er i flere jobbprosesser, men er bekymret for hva arbeidsgivere vil tenke på grunn av forsinkelsen... Den eneste fordelen her er jo at jeg får betydelig lengre tid på oppgaven enn de andre. Anonymkode: f3a41...501
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Bare vær ærlig, og følg den planen. Anonymkode: c3326...d03 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Du kan vel begynne å skrive uansett? Begynner du nå så rekker du kanskje å lever i mai. Men klart det blir mer jobb når du må ta opp et fag i tillegg. Anonymkode: a35a3...9b6
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du kan vel begynne å skrive uansett? Begynner du nå så rekker du kanskje å lever i mai. Men klart det blir mer jobb når du må ta opp et fag i tillegg. Anonymkode: a35a3...9b6 Var litt spesielt, men I følge læreren, så kan jeg begynne nå, men ikke "formelt" før januar etter at manglende fag er bestått. Derfor for ikke levert før november. Jeg begynte allerede med oppgaven i sommerferien siden vi valgte oppgaver i vår. Så det blir mye dødtid. Dessverre. Anonymkode: f3a41...501
AnonymBruker Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august Du kan søke om å få starte alikevel, eventuelt klage om dette er avslag på en slik søknad. Vi har noen emner studentene må bestå før de kan gå videre, men om de havner i den situasjonen søker de om dispensasjon, og det får de somregel. Anonymkode: 80319...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan søke om å få starte alikevel, eventuelt klage om dette er avslag på en slik søknad. Vi har noen emner studentene må bestå før de kan gå videre, men om de havner i den situasjonen søker de om dispensasjon, og det får de somregel. Anonymkode: 80319...7bd Det var ingen mulighet. Men jeg kan begynne nå, følge samme plan som de andre, for å bli ferdig i vår. Men for ikke levert før november, som er dumt. Anonymkode: f3a41...501
AnonymBruker Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var ingen mulighet. Men jeg kan begynne nå, følge samme plan som de andre, for å bli ferdig i vår. Men for ikke levert før november, som er dumt. Anonymkode: f3a41...501 Du kan ikke bare ta dette for god fisk, du må faktisk undersøke litt, og sende en ordentlig klage. Klart du kan levere i mai 2026 dersom oppgaven din er klar da! Så du tar opp fag og "tjuvstarter" på masteren nå, og så gjør du resten våren 2026. Du har jo like mye tid tilgjengelig, ett fag er da ingenting. Anonymkode: e6164...d12 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august Hvorfor får du ikke levert i mai? Spør uansett om du kan få opprette kontakt med veileder allerede, skriv oppgaven som om du skulle levert til jul, gå inn i en ny jobb etter jul og lever så fort du kan. Anonymkode: d0633...03f
AnonymBruker Skrevet 13. august #9 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor får du ikke levert i mai? Spør uansett om du kan få opprette kontakt med veileder allerede, skriv oppgaven som om du skulle levert til jul, gå inn i en ny jobb etter jul og lever så fort du kan. Anonymkode: d0633...03f Synes det er litt merkelig. Jeg må ha 60 studiepoeng for å begynne på oppgaven, altså alle fag fra første året bestått. Så innom studentweb at jeg har 0 studiepoeng dette semesteret, men 60 poeng vår 2026, altså ingenting om høst 2026. I verste fall så håper jeg at potensielle arbeidsgivere kan bare basere stillingen med hensyn til bacheloren. Anonymkode: f3a41...501
AnonymBruker Skrevet 13. august #10 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er litt merkelig. Jeg må ha 60 studiepoeng for å begynne på oppgaven, altså alle fag fra første året bestått. Så innom studentweb at jeg har 0 studiepoeng dette semesteret, men 60 poeng vår 2026, altså ingenting om høst 2026. I verste fall så håper jeg at potensielle arbeidsgivere kan bare basere stillingen med hensyn til bacheloren. Anonymkode: f3a41...501 Hva mener du med basere stillingen? Hvis jeg ser at noen har en påbegynt mastergrad, så sjekker vi om den er fullført. Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke har insistert på å få levere i mai 2026. Ett eneste fag er ikke god nok grunn til å utsette hele greia et helt semester. Anonymkode: e6164...d12
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva mener du med basere stillingen? Hvis jeg ser at noen har en påbegynt mastergrad, så sjekker vi om den er fullført. Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke har insistert på å få levere i mai 2026. Ett eneste fag er ikke god nok grunn til å utsette hele greia et helt semester. Anonymkode: e6164...d12 Jeg søker stillinger som krever enten bachelor eller master. Jeg har bachelor fra før, så jeg har sagt at jeg er villig til å begynne jobb snarest, regner jo med at de da baserer stillingen på bacheloren som er fullført. Skal jo selvfølgelig insistere på å levere masteren nå til våren. Anonymkode: f3a41...501
AnonymBruker Skrevet 13. august #12 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er litt merkelig. Jeg må ha 60 studiepoeng for å begynne på oppgaven, altså alle fag fra første året bestått. Så innom studentweb at jeg har 0 studiepoeng dette semesteret, men 60 poeng vår 2026, altså ingenting om høst 2026. I verste fall så håper jeg at potensielle arbeidsgivere kan bare basere stillingen med hensyn til bacheloren. Anonymkode: f3a41...501 Har du strøket hele 60 studiepoeng? Ingen eksamener er bestått? Hvis det bare er ett fag du har strøket i og bestått resten, kan det ikke stemme at du ikke har noen studiepoeng nå. Be om et møte med emneansvarlig så kn jeg nesten garantere at dette ordner seg. Men du må legge vekk tafattheten. Anonymkode: d0633...03f
AnonymBruker Skrevet 13. august #13 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du strøket hele 60 studiepoeng? Ingen eksamener er bestått? Hvis det bare er ett fag du har strøket i og bestått resten, kan det ikke stemme at du ikke har noen studiepoeng nå. Be om et møte med emneansvarlig så kn jeg nesten garantere at dette ordner seg. Men du må legge vekk tafattheten. Anonymkode: d0633...03f Nei, hele løpet er på 120 stp og jeg har 50 stp nå. Masteroppgaven er jo på 60 stp. Vi har 2 obligatoriske oppgaver ifb med masteren dette semesteret som jeg også for deltatt på ifølge læreren, men ifølge studentweb så utgir dette semesteret 0 stp. Vår 2026 så står det 60 stp, som er jo selve masteroppgaven, så jeg må finne ut hva dette betyr for meg, om jeg da for levert ila våren 2026 allikevel eller ikke. Anonymkode: f3a41...501
AnonymBruker Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august Bare et vennlig tips, du skriver konsekvent "for" der det skulle vært "får". Anonymkode: 527c1...ac5 2 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå