AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Jeg er i uke 39 nå (38+1) og lurer på om det er andre som går og venter koselig med en liten samletråd hvor vi kan holde hverandre oppdatert Anonymkode: f33bb...5fa
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Hei! Jeg er 38+5 uker på vei😄 Venter en jente og er førstegangsfødende. Formen har egentlig vært ganske grei hele veien, og synes det har vært veldig deilig med to uker permisjon etter jobb. Håper egentlig at jeg får minst en uke til, men er veldig klar for å føde i august. Så håper heller ikke at jeg går over tiden. Det er kanskje det jeg er mest spent på for øyeblikket😄 Synes varmen i Oslo er kvelende, så er mest inne. Ellers er søvnen elendig. Mye våken på natten. Den siste uken har jeg hatt modningsrier på kveld/natt - ihvertfall tror jeg det selv. Litt vanskelig å identifisere nøyaktig hva det er, men er ihvertfall stikninger i underlivet. Får kun oppfølging v fastlege da bydelen dessverre var helt sprengt på kapasitet.. Hvordan går det med deg, TS? Noen tegn enda?😊 Anonymkode: fe677...524
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg er 38+5 uker på vei😄 Venter en jente og er førstegangsfødende. Formen har egentlig vært ganske grei hele veien, og synes det har vært veldig deilig med to uker permisjon etter jobb. Håper egentlig at jeg får minst en uke til, men er veldig klar for å føde i august. Så håper heller ikke at jeg går over tiden. Det er kanskje det jeg er mest spent på for øyeblikket😄 Synes varmen i Oslo er kvelende, så er mest inne. Ellers er søvnen elendig. Mye våken på natten. Den siste uken har jeg hatt modningsrier på kveld/natt - ihvertfall tror jeg det selv. Litt vanskelig å identifisere nøyaktig hva det er, men er ihvertfall stikninger i underlivet. Får kun oppfølging v fastlege da bydelen dessverre var helt sprengt på kapasitet.. Hvordan går det med deg, TS? Noen tegn enda?😊 Anonymkode: fe677...524 Så koselig! Jeg er andregangsfødende. Har ei lita jente på litt over halvannet år og venter nå lillesøster. Har en del kynnere og maserier, men ikke mer enn det. Jeg håper på å slippe å gå så langt som forrige gang (da fødte jeg i uke 42) for det har skikkelig vondt i ryggen i tillegg ekstra tungt med en liten en som er veldig klengete på mammaen sin Varmen er ikke så ille her heldigvis, men når hetebølgen stod på som verst så trodde jeg at jeg skulle ta kvelden. Anonymkode: f33bb...5fa
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Så koselig! Jeg er andregangsfødende. Har ei lita jente på litt over halvannet år og venter nå lillesøster. Har en del kynnere og maserier, men ikke mer enn det. Jeg håper på å slippe å gå så langt som forrige gang (da fødte jeg i uke 42) for det har skikkelig vondt i ryggen i tillegg ekstra tungt med en liten en som er veldig klengete på mammaen sin Varmen er ikke så ille her heldigvis, men når hetebølgen stod på som verst så trodde jeg at jeg skulle ta kvelden. Anonymkode: f33bb...5fa Oi, uke 42!! All ære til det, men det håper jeg virkelig vi begge slipper😆 Hvordan var første fødsel? Hadde du mange tegn i lang tid før fødsel, og startet det med at vannet ditt gikk?😄 Anonymkode: fe677...524
AnonymBruker Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Oi, uke 42!! All ære til det, men det håper jeg virkelig vi begge slipper😆 Hvordan var første fødsel? Hadde du mange tegn i lang tid før fødsel, og startet det med at vannet ditt gikk?😄 Anonymkode: fe677...524 Startet med rier som jeg hadde i 4 dager før det skjedde noe. Aktiv fødsel varte i 7 timer, så det var ikke så verst ^_^ men utrolig kjedelig å ha rier I mange dager uten at noe skjedde Anonymkode: f33bb...5fa
AnonymBruker Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august Noen flere som venter ? Anonymkode: f33bb...5fa
AnonymBruker Skrevet 21. august #7 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 10.45): Noen flere som venter ? Anonymkode: f33bb...5fa Ja, jeg er 38+4 i dag. Har vært ganske lei i månedsvis egentlig, synes det er en skikkelig mental pineøvelse å vente på en fødsel som man aldri vet når starter. I verste fall må jeg gå helt til 15. september og så bli satt i gang på maks overtid…… det er så lenge til Anonymkode: 735bb...254
AnonymBruker Skrevet 21. august #8 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, jeg er 38+4 i dag. Har vært ganske lei i månedsvis egentlig, synes det er en skikkelig mental pineøvelse å vente på en fødsel som man aldri vet når starter. I verste fall må jeg gå helt til 15. september og så bli satt i gang på maks overtid…… det er så lenge til Anonymkode: 735bb...254 Er det første? Anonymkode: f33bb...5fa
AnonymBruker Skrevet 21. august #9 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 10.45): Noen flere som venter ? Anonymkode: f33bb...5fa Hei! Liten oppdatering fra meg som skrev 13. august! Jeg fødte faktisk fredag 15. august😄 Hadde ingen tanker om fødsel verken den 14. eller da jeg våknet den 15. august. Men tidlig på dagen gikk først slimproppen, tett etterfulgt av at vannet gikk over hele badet. Fødte 17.30 på fredagen😊 Fin fødsel! Håper det er din tur snart! Anonymkode: fe677...524 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #10 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Liten oppdatering fra meg som skrev 13. august! Jeg fødte faktisk fredag 15. august😄 Hadde ingen tanker om fødsel verken den 14. eller da jeg våknet den 15. august. Men tidlig på dagen gikk først slimproppen, tett etterfulgt av at vannet gikk over hele badet. Fødte 17.30 på fredagen😊 Fin fødsel! Håper det er din tur snart! Anonymkode: fe677...524 Så koselig:D Gratulerer så mye! Jeg er 39+2 og venter fortsatt Anonymkode: f33bb...5fa
AnonymBruker Skrevet 21. august #11 Skrevet 21. august Jeg er 38+1, andregangs 😊 Føler babyen kommer før tiden, men vet jo aldri! Lenge siden første, så forberedt på at alt kan skje. Anonymkode: 55369...732
AnonymBruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august Er 38+3 uker uker på vei. Fikk første tidligere, og jeg kjenner jeg begynner å bli veldig ferdig nå. Slimproppen har gått sikkert 3 ganger, og hatt maserier hele 3. trimester, men nå, når jeg er klar til å føde og har vært det i over en uke, så skjer det ingen verdens ting. 😭 Anonymkode: b664c...097 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er 38+3 uker uker på vei. Fikk første tidligere, og jeg kjenner jeg begynner å bli veldig ferdig nå. Slimproppen har gått sikkert 3 ganger, og hatt maserier hele 3. trimester, men nå, når jeg er klar til å føde og har vært det i over en uke, så skjer det ingen verdens ting. 😭 Anonymkode: b664c...097 Krysser fingrene for deg! Har hatt murringer i hele dag både i ryggen og nedover lårene, så kanskje noe skjer nå? 😄 Hvordan oppleves maseriene dine? Jeg har glemt hvordan første fødsel startet mtp murringer, men ingen slimpropp eller blødning sist 🌸 Anonymkode: 55369...732
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 19.10): Er det første? Anonymkode: f33bb...5fa Nei, tredje. Fire år siden sist. Føles veldig lenge siden. Første kom 9 dager før termin og andre barn ble satt i gang 9 dager ETTER termin, så det er helt umulig å si når denne ungen kommer ut. Har mye kynnere, men ellers ingen tegn til fødsel egentlig. Er vel 11 dager unna termin nå tror jeg. Anonymkode: 735bb...254
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august I dag er jeg 40+5, termin for to dager siden. Kjenner at hun godt kan komme nå altså ekstra slitsomt å leke med/underholde storesøster på 20 måneder når jeg er så sliten Anonymkode: f33bb...5fa
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:08 #16 Skrevet tirsdag kl 17:08 Uke 39+6 her, med andremann. Har hatt murringer/modningsrier hver dag i flere uker, og vondt nedover lårene, nedpress og stikkinger.. Er ganske lei. Forrige kom to uker før også, så har bare antatt at det skal skje igjen. Orker ikke potensielt to uker til 😭 Tør samtidig ikke å være for langt unna hjemmet, så går jo bare og venter.. Samtidig er jeg veldig nervøs, gruer meg til selve fødselen mtp. smerte, og er spent på ny barseltid. Men dette går vel bra det også 🥹❤️ Anonymkode: 542d1...7ff
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:12 #17 Skrevet tirsdag kl 17:12 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uke 39+6 her, med andremann. Har hatt murringer/modningsrier hver dag i flere uker, og vondt nedover lårene, nedpress og stikkinger.. Er ganske lei. Forrige kom to uker før også, så har bare antatt at det skal skje igjen. Orker ikke potensielt to uker til 😭 Tør samtidig ikke å være for langt unna hjemmet, så går jo bare og venter.. Samtidig er jeg veldig nervøs, gruer meg til selve fødselen mtp. smerte, og er spent på ny barseltid. Men dette går vel bra det også 🥹❤️ Anonymkode: 542d1...7ff 41+0 i dag og fortsatt ingen tegn til at noe skal skje i nærmeste fremtid har mye modning, men det har jeg hatt i mange uker. Mye bevegelser fra lille da, så hun trives hvertfall. Kommer ut som en god, rund blubbe hvertfall Anonymkode: f33bb...5fa
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:46 #18 Skrevet tirsdag kl 17:46 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): 41+0 i dag og fortsatt ingen tegn til at noe skal skje i nærmeste fremtid har mye modning, men det har jeg hatt i mange uker. Mye bevegelser fra lille da, så hun trives hvertfall. Kommer ut som en god, rund blubbe hvertfall Anonymkode: f33bb...5fa Åh 🥹 Ja, hun koser seg vel inni der! Får håpe hun bestemmer seg for å komme ut selv straks da😌 Anonymkode: 542d1...7ff
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:09 #19 Skrevet tirsdag kl 18:09 Er bare 35+4, men kjenner meg veldig klar for å bli ferdig snart 🙈 Slipper heldigvis å gå over 39+6 grunnet svangerskapsdiabetes. Så er max fire uker igjen, men gjør ikke noe om hun kommer før🩷 Anonymkode: b6dab...77e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:04 #20 Skrevet onsdag kl 10:04 Nå er jeg faktisk så sliten og lei at jeg er ganske sur. Heldigvis er jeg litt alene hjemme i dag mens mannen er på jobb og datteren er i barnehagen. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke fødselen bare kan starte snart. Andremann og jeg har nå vært gravid lenger enn jeg var med første, hvorfor Anonymkode: f33bb...5fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå