Gå til innhold

Fornavnet Fontanne (kvinnenavn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte nettopp et navn på Svt, og det er Fontanne (jeg hadde på teksting, og så at det ble skrevet med to n-er, men kan sikkert også skrives med en n). Det er et kvinnenavn.

Jeg likte det umiddelbart! Det blir uttalt: "fånntann"

Dette skriver jeg før jeg i det hele tatt har undersøkt noe som helst om navnet, men vil tro det har noe med vann å gjøre? Visdommens kilde? Fontene.

Flere som liker dette navnet? Har noen hørt det før? Det er et helt ukjent navn for meg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det opprinnelig fransk? Skjønner at det funker på fransk, men tror det blir rart på norsk. Og barn kan være jævlig kjipe med rare navn. Hva med som mellomnavn?

Anonymkode: 9973f...a66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig: jeg hadde ledd meg ihjel hvis noen jeg kjenner hadde kalt babyen sin det🫣

Anonymkode: d87f3...d7a

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Polsk fontene?

Anonymkode: 1c4e6...323

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det opprinnelig fransk? Skjønner at det funker på fransk, men tror det blir rart på norsk. Og barn kan være jævlig kjipe med rare navn. Hva med som mellomnavn?

Anonymkode: 9973f...a66

Tenker også at det høres ut som et franskklingende navn. Må undersøke mer når jeg har bedre tid.

Ja, som mellomnavn blir det flott!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Polsk fontene?

Anonymkode: 1c4e6...323

Ja haha. Eller baby fontanelle, set myke i hodet.. 

Anonymkode: d30a6...d31

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt ærlig: jeg hadde ledd meg ihjel hvis noen jeg kjenner hadde kalt babyen sin det🫣

Anonymkode: d87f3...d7a

😄 Helt lov å si det 👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste fortann først.

Anonymkode: cf6e9...975

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg leste fortann først.

Anonymkode: cf6e9...975

😅 ! Det hjalp meg nok at jeg hørte navnet først (før jeg leste underteksten). Det ble uttalt med en sånn elegant fransk vri, dere vet. 

Skrevet

Tenkte Fantine fra Les Mis med en gang, forsøkt stavet av noen som ikke kan fransk 😄

• Liker 2
Skrevet
Leeloo skrev (12 minutter siden):

Tenkte Fantine fra Les Mis med en gang, forsøkt stavet av noen som ikke kan fransk 😄

Ja, det var ikke rart tenkt.

Her er hvor jeg hørte /leste det, forresten. En barne- og ungdomsserie, som på NRK heter Dypet. Men på Svt heter det så klart Djupet, og rollefigurene har andre navn enn de har i Norge. Ikke rart de har fått navn som har med vann å gjøre. Det er nemlig en familie som bor i en ubåt og drar på ekspedisjoner. Animasjon.

Flera ledtrådar har dykt upp under sökandet efter Ante och Fontannes farmor och farfar men de är långt ifrån säkra på var de kan befinnna sig. Samtidigt måste familjen koncentrera sig på sina uppdrag och värna världshaven. Detta avsnitt: Sanningen.

Skrevet

Jeg lurer bare på om du er seriøs. Det virker som om det går sport i å finne det mest absurde ordet og lage navn av det. 

Og i tilfelle du lurer, nei, det er bare rart. 

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker Fontenehuset🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
Stor pike skrev (28 minutter siden):

Jeg lurer bare på om du er seriøs. Det virker som om det går sport i å finne det mest absurde ordet og lage navn av det. 

Og i tilfelle du lurer, nei, det er bare rart. 

🤣 ! Ja, jeg lover - jeg er seriøs.

Men nå skal jeg også love å ikke svare mer, slik at innlegget/tråden forsvinner inn i glemselen 😊 Peace out.

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (7 timer siden):

Jeg tenker Fontenehuset🤷‍♀️

Samme her, haha

Anonymkode: 84284...a52

Skrevet

Kan ikke unngå å tenke på fontanelle, «skjøten» i hodet til spebarn. 

AnonymBruker
Skrevet

Fint som mellomnavn og etternavn.

Ikke fornavn.

Anonymkode: 02888...2da

Skrevet

Tenker bare fontanelle, jeg :koko:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er visst mer opptatt av skrifttyper, for det første som slo meg var at det måtte være en navnekombinasjon: Font-Anne. Med et ADHD-hode surrer tankene fort, og jeg lurer på om hun er Calibri eller Verdana 🤪

Anonymkode: 2ca25...3e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 11.59):

Ja haha. Eller baby fontanelle, set myke i hodet.. 

Anonymkode: d30a6...d31

Var de jeg leste først! Måtte lese de to ganger før jeg tok den! 

Anonymkode: 4293d...e20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...