Gå til innhold

Er ny mobiltelefon-kjøp hos f.eks OneCall virkelig rentefri OG gebyrfri?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst på ny mobiltelefon, iphone, men vil ikke tømme sparegrisen for noe nå. Så da ser jeg på disse som tilbyr rentefri nedbetaling over enten 12, 24 eller 36 måneder, som f.eks OneCall reklamerer med. De skriver at det ikke er noen renter. Det nevnes ikke noe om gebyrer som jeg kan se, men er det noen som vet om dette plutselig dukker opp når månedsfakturaene begynner å komme?

Rentefri og gebyrfri telefon kan jeg være villig til å ta på avbetaling. Noen som har prøvd et slikt tilbud og var det et så godt tilbud som det virker som? Ingen økning i pris mht hva man ender opp med å ha betalt når telefonen er ferdig nedbetalt?

Andre forslag til firmaer som har slikt rentefritt tilbud på iphone?

Anonymkode: a66b2...4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke alle det slikt nå da?, det de tjener på er at du binder deg til den leverandøren så lenge nedbetalingen foregår.

Lurer på om de billigste abonnmentene ikke altid kan velges da slik at du kanskje er bindt med et større abo enn du kanskje trenger, alt etter hva du trenger, denne er jeg usikker på men lurte på om det var slik når jeg sjekket med noen sist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (12 minutter siden):

har ikke alle det slikt nå da?, det de tjener på er at du binder deg til den leverandøren så lenge nedbetalingen foregår.

Lurer på om de billigste abonnmentene ikke altid kan velges da slik at du kanskje er bindt med et større abo enn du kanskje trenger, alt etter hva du trenger, denne er jeg usikker på men lurte på om det var slik når jeg sjekket med noen sist.

Kan ikke si jeg har så stor kjennskap til det med avbetalinger, derfor jeg spør. Jeg har alltid betalt mine mobiltelefoner cash, aldri nedbetalt noen.

Men uansett, jeg sjekket litt grundigere hos OneCall, og fant et greit abonnement som passer meg til 199 i mnd (omtrent det samme som jeg har fra før hos et annet selskap), og bestilte en Iphone 16 Pro. Det ble både rente- og gebyrfritt! :D 

Så får jeg den i posten om et par dager.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt telefon fra onecall i sikkert 10 år. Du må være kunde hos de i det du bestiller telefonen, men kan bytte før telefonen er nedbetalt. 

Kun betalt for telefonen. 

Anonymkode: 97f40...439

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke et litt dumt tidspunkt å kjøpe en iPhone 16Pro nå? Det er en måneds tid til 17 kommer på markedet, og butikker starter salget av forrige generasjon... 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Er det ikke et litt dumt tidspunkt å kjøpe en iPhone 16Pro nå? Det er en måneds tid til 17 kommer på markedet, og butikker starter salget av forrige generasjon... 

Ja, det kan kanskje det. Jeg holder ikke øye med når de nye kommer ut. Men eksen sa noe om oktober, han drev og kjøpte nye hvert år. Det gjør ikke jeg.

Uansett, jeg har kjøpt den nå. Det får bare gå sin gang.

ts

Skrevet

Hvis du må kjøpe en mobiltelefon på kontrakt har du ikke råd til den mobilen, kjøp noe billigere.

Skrevet
NakenPanda skrev (4 minutter siden):

Hvis du må kjøpe en mobiltelefon på kontrakt har du ikke råd til den mobilen, kjøp noe billigere.

Er dette egentlig sant?

Strengt tatt er det vel heller et godt økonomisk tips å slå til når noen tilbyr avbetaling uten renter og gebyr. Forutsatt at man ikke bindes til å betale mer for bakenforliggende tjeneste enn ellers selvsagt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rente- og gebyrfritt er jo fint, men bare så lenge du betaler en fornuftig pris for telefonen. Jeg har sett et par slike tilbud før, hvor prisen var vesentlig høyere enn om jeg hadde kjøpt den ut fra f.eks. komplett eller lignende.

Ser at det ikke er snakk om å ikke ha råd, men derimot et ønske om ikke bruke så mye penger akkurat nå. Virker fornuftig og greit nok det. Er det bruddgebyr eller mulighet til å betale det utestående?

Uansett, kos deg med ny telefon!

Anonymkode: 63b5e...4a0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (13 minutter siden):

Les HI, der står det forklart :) 

AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (14 minutter siden):

Man kan da fint ha råd til det når man kan betale ned rentefritt i avdrag. 

Anonymkode: f62ed...718

• Nyttig 1
Skrevet
NakenPanda skrev (26 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Smart å kjøpe en telefon på 2-3 år nedbetaling om det er 0% rente og ingen gebyrer. Da kan de 12-15´000 kronene stå på konto til 5% rente og kose seg. 

Samme med bilkjøp. Har man 600´000 på konto kan man kjøpe seg en Tesla. Alternativt, og smartere, er å benytte kampanjen de har nå med 3 år 0% rente. Så kan den halve millionen bli stående på konto med 5% rente. Og så betaler man ned restlånet når kampanjerente går ut

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
newman01 skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Smart å kjøpe en telefon på 2-3 år nedbetaling om det er 0% rente og ingen gebyrer. Da kan de 12-15´000 kronene stå på konto til 5% rente og kose seg. 

Samme med bilkjøp. Har man 600´000 på konto kan man kjøpe seg en Tesla. Alternativt, og smartere, er å benytte kampanjen de har nå med 3 år 0% rente. Så kan den halve millionen bli stående på konto med 5% rente. Og så betaler man ned restlånet når kampanjerente går ut

Bortsett fra at det abonnementet OneCall har som minimum neppe er 1G data, så tror jeg er mer en 4.5% rente minus skatt over 3 år.

Alle slike kjøp nå betal senere er generelt ikke en god ide, bare spør Klarna kunder

AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (54 minutter siden):

Bortsett fra at det abonnementet OneCall har som minimum neppe er 1G data, så tror jeg er mer en 4.5% rente minus skatt over 3 år.

Alle slike kjøp nå betal senere er generelt ikke en god ide, bare spør Klarna kunder

Hvorfor er det ikke en god idé å la pengene stå så lenge på konto som mulig?

Kanskje det er for enkelt, men i stedet for å punge ut 15k nå, så sparer man dem på konto, og betaler bare månedlige avdrag, uten renter og gebyrer. Vil det ikke da bli et plussregnestykke pga. man får renter (er ikke allverdens da, men pluss er det jo)? Om man betaler hele summen i dag, så er det null renter innkommende de neste n-antall måneder.

Synes det høres ut som en helt fin idé jeg. Noen kroner her, noen kroner der.

AnonymBruker
Skrevet

Abonnement er jo noe man uansett må ha. Selvsagt spiller det inn om du blir tvunget over på høyere pris-abonnement enn hva man egentlig kunne tenke seg, men det ser ikke ut til å være tilfellet? TS skriver at abonnementkosten er ca. det samme som hun hadde før.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rente- og gebyrfritt er jo fint, men bare så lenge du betaler en fornuftig pris for telefonen. Jeg har sett et par slike tilbud før, hvor prisen var vesentlig høyere enn om jeg hadde kjøpt den ut fra f.eks. komplett eller lignende.

Ser at det ikke er snakk om å ikke ha råd, men derimot et ønske om ikke bruke så mye penger akkurat nå. Virker fornuftig og greit nok det. Er det bruddgebyr eller mulighet til å betale det utestående?

Uansett, kos deg med ny telefon!

Jeg har kjøpt mobiler på delbetaling hos onecall flere ganger, og det er nøyaktig samme prisen som om man skulle betalt den med en gang. Det er ingen skjulte ekstra-kostnader. Og man kan betale så mye man ønsker i måneden, så lenge man betaler minst det beløpet som står på fakturaen.

Anonymkode: 1e8a7...499

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har benyttet meg av dette. Det er ingen skjulte kostnader. Det de derimot henter inn pengene på er de som glemmer betale før forfall hver måned. Det kan bli dyrt i lengden. Så husk å alltid betal i tide. Lag gjerne et automatisk trekk i nettbanken.

Anonymkode: 0c658...ccc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har kjøpt mobiler på delbetaling hos onecall flere ganger, og det er nøyaktig samme prisen som om man skulle betalt den med en gang. Det er ingen skjulte ekstra-kostnader. Og man kan betale så mye man ønsker i måneden, så lenge man betaler minst det beløpet som står på fakturaen.

Anonymkode: 1e8a7...499

Det er jo kjempeflott, takk for info! Tror jeg må vurdere dette selv, skal ha ny telefon snart. Antar onecall også ligger på normal "markedspris" på telefonene, som de store andre aktørene. Er jo stort sett samme pris overalt.

Synes det virker som en veldig grei løsning om man ikke ønsker å betale alt med en gang. Og hvorfor skulle man gjøre det, om man kan leve med nok en avtalegiro eller i verste fall efaktura? Det kan jeg tåle, særlig nå som renta er rimelig grei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har lyst på ny mobiltelefon, iphone, men vil ikke tømme sparegrisen for noe nå. Så da ser jeg på disse som tilbyr rentefri nedbetaling over enten 12, 24 eller 36 måneder, som f.eks OneCall reklamerer med. De skriver at det ikke er noen renter. Det nevnes ikke noe om gebyrer som jeg kan se, men er det noen som vet om dette plutselig dukker opp når månedsfakturaene begynner å komme?

Rentefri og gebyrfri telefon kan jeg være villig til å ta på avbetaling. Noen som har prøvd et slikt tilbud og var det et så godt tilbud som det virker som? Ingen økning i pris mht hva man ender opp med å ha betalt når telefonen er ferdig nedbetalt?

Å tro at det er genyrfritt er som å tro på julenissen. For ett eller anna sted står det at det rente/gebyrfritt en viss tid etter at kredittavtalen er inngått. Ingen låner ut penger uten å tjene på det.

Anonymkode: 796fe...340

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kjøpte i sommer tlf hos Telenor med nedbetaling. Der betaler jeg kun det telefonen koster ikke gebyr. Passer fint for tlf er dyrt. 

Anonymkode: b7727...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...