Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde dere reagert på stadige kommentarer fra venner og familie på at man blir eldre? Har smilt og latt som ingenting over lang tid nå, men det begynner virkelig å plage meg. For syns ikke det er særlig morsomt. Er 45. Det er ting ved å bli eldre som virkelig plager meg. For eksempel ufrivillig barnløshet. Dette vet folk godt. Er det da så veldig morsomt å spøke om overgangsalderen?  Har i det siste strevd med mange plager, som også skyldes alder og slitasje. Føler meg sliten, trett og deprimert, og kjemper for å ta meg sammen og komme meg på jobb og på sosiale ting. Har vært sykmeldt. Ser nok ti år eldre ut enn jeg er.  Får stadige spørsmål om femti års dagen, om jeg har fyllt femti, når jeg skal gå av med pensjon(!) både som morsomme kommentarer og fra folk som glemmer alderen min (men som jeg gjerne har kjent hele livet, f eks at vi er like gamle, og de burde vite det.. ) Dette virker kanskje dumt, men det handler ikke bare om utseendet, også barnløsheten og sykdommene, syns det begynner å bli veldig tungt å få alle disse kommentarene og stikkene i lengden og skulle gjerne stoppet det uten å virke helt teit. Orker liksom ikke fem år til med dette.. 

Anonymkode: aaa4c...ade

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk er dumme, kommer med «morsomme « kommentarer for å få seg en billig latter på andres bekostning. Jeg har begynt å svare at jeg er glad for å få lov til å bli eldre, ikke alle som er så heldig. Da er plutselig ikke spøken like morsom lenger. Viser du at det går innpå deg, vil de aldri slutte..

Anonymkode: 88c3b...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...