Gå til innhold

Noen her som har utført Milligan-Morgan hemoroidektomi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
For en drøy uke siden fikk jeg utført en Milligan-Morgan hemlroidektomi, fjernet flere grad 4 hemoroider utvendig og innvending. Som forventet var det svært smertefullt, blødde ende de første dagene. (Ble ikke sydd pga infeksjonsfare), men hadde trodd det skulle avta etter noen dager og at jeg kunne kutte ut de heftigste smertestillende. 

Men har fortsatt ekstreme smerter, særlig etter toalettbesøk. Får blodtrykksfall, kaldsvetter, blir kvalm m.m. Tar lactolouse, laxoberal og frukt & fiber for å holde avføringen myk. Noe den forsåvidt er, men alikevel er dobesøk en enorm lidelse. 

Noen andre som har vært igjennom samme og kan dele noen erfaringer? Når begynte dere å kunne fungere litt? Hadde trodd jeg kunne ha hjemmekontor, men foreløpig er det bare fosterstilling som gjelder. Pt angrer jeg enormt (selv om de opprinnelige plagene også var ille). Trenger bare noe håp om at det vil bli bedre!!

Anonymkode: f54b5...41d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har gjort det samme. Er ti år siden nå. 

Angret i en måned etterpå. Slet med enorme smerter og du beskriver min opplevelse. 

Det blir bedre. Men om jeg hadde gjort det igjen, er tvilsomt. Samtidig har jeg sluppet unne hemoroider i ettertid ❤️ 

God bedring! 

Anonymkode: f91d1...c99

AnonymBruker
Skrevet

For 5 år siden. Smertefullt i et par dager, men hjalp dessverre ikke på hemoroide-situasjonen. 

Anonymkode: 6228c...06a

AnonymBruker
Skrevet

Tok den for 10 år siden og jeg har helt ødelagt i 3 uker. Tåler ikke morfin el lignende så jeg måtte ta til takke med Paracet. Helt grusomt! Men uke 4 var bedre og uke 5 var jeg på jobb igjen. God bedring.

Anonymkode: 1df2b...67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...