Hmmmmmm Skrevet 13. august #41 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sier innstillingen din er trist. Ikke valget ditt om å være alene. Det å velge å se det slik at alle som er i forhold er det av frykt, i stedet for å se at mange i forhold er veldig lykkelige, og har det best sammen. Det virker mest som noe man behøver å fortelle seg selv. Jeg er like lykkelig som min single venninne. Og ingen av oss ser ned på den andres valg som dårlig, eller feil. Jeg frykter heller ikke å være alene. Men jeg har jo en frykt i grunnen for å miste akkurat han, som har betydd enormt mye for meg i 25 år nå. Blir han borte vil det bli ekstremt vanskelig å finne seg noe nytt, alt vil føles feil, så da blir nok også jeg frivillig singel. Men ikke bitter Anonymkode: 3ad29...fd2 Igjen projiserer du. Det er vel noe i at man ser seg selv i andre. Jeg har ingenting å være bitter for. Og jeg ser ikke ned på de som er i forhold, jeg ser ikke ned på noen. Mange velger ikke sin partner fordi de er deres største kjærligheten. Mange er faktisk redd for å angre. Redd for å ikke få sjansen med noen igjen, redd for å bli for gamle til å starte familie, redd for å ikke møte bedre, selv om det man har ikke er bra. Lista er lang. Sier ikke at du har gjort det, men mange som ser tilbake kan i ettertid se at det er det de har selv har gjort. Du trenger ikke å overbevise meg om at du er lykkelig. For det er ikke det jeg prater om. Men måtte kjærligheten hos deg leve evig💓 Jeg velger singellivet fordi jeg har blitt forelsket i alt det fantastiske ved det. Venner og familie er nok for min del 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #42 Skrevet 13. august Ikke single generelt, I hvert enkelt tilfelle kan jeg tenke mitt. For eksempel er det ei som er i konflikt og opposisjon hele tiden på jobben. Alltid innvendinger og misnøye. Det er lett å se for seg hvorfor hun har "gitt opp menn." Andre er single av nesten motsatt grunn . Sjenert og "unnskyld at jeg er til". Jeg kan ta feil. Jeg tror ikke på at noen ikke tenker noen ting. Anonymkode: 26319...4e6 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #43 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Oppfatter dere spesielt damer forskjellig ut fra om de er i et fast forhold, eller har vært singel i 5+ år? Selv tenker jeg at det ofte forteller noe om den sosiale kompetansen og evnen til å elske et annet menneske om man er i et fast forhold i årevis. Motsatt forteller det mye om et menneske som er singel i årevis. Eller? Er det flere myter ute og går? Anonymkode: c466d...84b Tenker ikke det er noen forskjell på folk som er single eller i forhold. Derimot tenker jeg mitt om de som har fordommer mot andre, som du viser her. Bare uselvstendige og usikre mennesker tenker slik som det du beskriver her. Anonymkode: 9266e...cde 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #45 Skrevet 13. august Tenker begge deler er valgfritt og att folk lever livene sine som det passer de. Om de er i ett forhold eller er single, er totalt likegyldig for min del. Anonymkode: 64fa8...7d3 1
herzeleid Skrevet 13. august #46 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tenker dere forskjellig om folk i forhold og folk som er singel i mange år? Anonymkode: c466d...84b Alle tenker antagelig ulikt om mennesker som lever svært ulikt, og det er klart at hvorvidt noen er i langvarig forhold eller langvarig enslighet påvirker hva en tenker og hvordan en oppfatter noen. Det trenger verken være negative eller positive tanker, men at en ikke tenker noe som helst om en så viktig og sentral del av noens liv er selvfølgelig bare tøys.
svartkatt Skrevet 13. august #47 Skrevet 13. august Nei... Man kan ikke vite hvorfor noen er single i lang tid. Man kan faktisk ikke vite hvorfor noen er gift i mange år. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #48 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Oppfatter dere spesielt damer forskjellig ut fra om de er i et fast forhold, eller har vært singel i 5+ år? Selv tenker jeg at det ofte forteller noe om den sosiale kompetansen og evnen til å elske et annet menneske om man er i et fast forhold i årevis. Motsatt forteller det mye om et menneske som er singel i årevis. Eller? Er det flere myter ute og går? Kjenner ei dame i familien som nå nærmer seg 70 år, som har vært singel siden hun ble skilt som 37-åring. Må ærlig si at jeg har aldri hørt om en eneste annen dame med denne skjebnen. Anonymkode: c466d...84b Fordommer Anonymkode: 0aecb...76e
AnonymBruker Skrevet 13. august #49 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Må ærlig si at jeg har aldri hørt om en eneste annen dame med denne skjebnen. Anonymkode: c466d...84b Skjebnen? 😂 Anonymkode: c5d35...9c0
AnonymBruker Skrevet 13. august #50 Skrevet 13. august Jeg er nå mer opptatt av hvor fornøyd personen selv er med tilværelsen. Ma kan da ha nære mg gode relasjoner uten en kjæreste? Man kan ha en kjæreste og stå uten en eneste relasjon ellers. Man kan være lykkelig som singel og ensom i et parforhold. Jeg har aldri definert noen utifra det. Bortsett fra et par ganger de blir i forhold de utrykker misnøye over. Da føler sympati. Anonymkode: ee860...a1a 2
Hannabanna Skrevet 13. august #51 Skrevet 13. august Adrenalina1 skrev (14 timer siden): For noe tull. Hvilke argumenter har du å komme med?
AnonymBruker Skrevet 13. august #52 Skrevet 13. august En tidligere kollega av meg ble singel i 30 årene, alenemor. Aldri funnet en ny og nå er hun pensjonist.Tipper hun ble så såret at hun ikke tok sjansen på å finne seg en ny mann. Man hørte bitterheten når hun snakket om det. Synes det er trist, fordi hun er på en måte alene, men heller ikke siden hun er mormor og har venninner utenom. Jeg selv er en forholdsperson, elsker å ha kjæreste, men nyter også egentid og klarer meg utmerket alene i lange perioder. Da fungerer det at kjæresten jobber borte og ekstra godt når han kommer hjem. Tror ikke sosial kompetanse eller evnen til å elske har noe med om en er singel eller i et forhold. Det høres rart ut. Anonymkode: e6c1c...462
Hannabanna Skrevet 13. august #53 Skrevet 13. august Hmmmmmm skrev (10 timer siden): Vet du hva jeg syns er sært. Å ikke trives alene. Jeg har en nabo som tviholder på de gode dagene med samboeren sin. Men er i ett ræva forhold. For hva?! Jo for hun liker ikke å leve alene? tror du det har gjort at hun har valgt en bra mann?! Nei, hun har tatt det hun fikk. En kar uten jobb, med rulleblad, og alkoholisert taper. Men hun forteller seg selv at hun er så heldig som fikk han som kjæreste. I stedet burde hun ha jobbet med seg selv. Skaffet seg en psykolog feks. Folk har ikke funnet sin store kjærlighet. Folk velger ut i fra frykt. Det er få antall mennesker som matcher til de grader at de ikke går på kompromiss med seg selv. Som singel kvinne, kommer jeg til å fortsette å avvise alle menn. Han har ingenting å tilby mitt liv. Det høres ut som du bør skaffe deg noen å prate med du også. Fordi du projiserer. Det forteller meg at du ikke har det helt greit Innlegget ditt oser av bitterhet. Jeg trivdes som bare det som singel og mannen min var overhodet ikke noen jeg hadde forestilt meg at jeg ville leve livet med. Om det er den store kjærligheten, vell den er større enn jeg noen ganger har følt på før. Vi trenger alenetid og gir hverandre det. Vi har forskjellige interesser og det er greit. Så klart vi er forskjellige, det betyr ikke at man må gå på kompromiss med seg selv. Man må bare være ærlig og la den andre være seg selv. Men han er min klippe. Så nå hadde jeg nok følt frykt uten han fordi jeg har blitt vant til å støtte meg på han som jeg gjør med mine beste venner. Forsett å avvise alle menn du, kan hende du trives best alene. Men innlegget ditt får det ikke til å virke sånn. Du virker bitter og frustrert.
Hmmmmmm Skrevet 13. august #54 Skrevet 13. august Hannabanna skrev (43 minutter siden): Innlegget ditt oser av bitterhet. Jeg trivdes som bare det som singel og mannen min var overhodet ikke noen jeg hadde forestilt meg at jeg ville leve livet med. Om det er den store kjærligheten, vell den er større enn jeg noen ganger har følt på før. Vi trenger alenetid og gir hverandre det. Vi har forskjellige interesser og det er greit. Så klart vi er forskjellige, det betyr ikke at man må gå på kompromiss med seg selv. Man må bare være ærlig og la den andre være seg selv. Men han er min klippe. Så nå hadde jeg nok følt frykt uten han fordi jeg har blitt vant til å støtte meg på han som jeg gjør med mine beste venner. Forsett å avvise alle menn du, kan hende du trives best alene. Men innlegget ditt får det ikke til å virke sånn. Du virker bitter og frustrert. Du projiserer helt ekstremt. Legg merke til at jeg ikke har sagt at du verken er det ene eller det andre. Og hvorfor blir du så fornærmet?! Du trenger ikke å overbevise meg, slapp helt av
Hannabanna Skrevet 13. august #55 Skrevet 13. august Hmmmmmm skrev (8 minutter siden): Du projiserer helt ekstremt. Legg merke til at jeg ikke har sagt at du verken er det ene eller det andre. Og hvorfor blir du så fornærmet?! Du trenger ikke å overbevise meg, slapp helt av Jeg er ikke fornærmet. Hvor i innlegget hisset jeg meg opp? Hvor ble jeg fornærmet? Jeg har heller ikke prøvd å overbevise deg.. Kan du komme med ett eksempel på det? Du får sitere meg på det du påstår at jeg har skrevet eller trekke tilbake anklagene dine som er løgn. Men det sier vell litt om at du leser innlegg som veldige angrep på deg. Det er de ikke, det er folk som er uenig med deg.
Virrevirrevapp Skrevet 13. august #56 Skrevet 13. august Tenker ikke noe spesielt om det. Er nå alle slags folk som er både single og i forhold, og lykkelige og ulykkelig folk finnes i begge leire.
Hannabanna Skrevet 13. august #57 Skrevet 13. august I vår vennegjeng er noen par, andre er single. Noen ønsker seg partner, andre ikke. Tenker ikke mye over det. Jeg var lykkelig som singel men traff en mann som gjore meg enda mer lykkelig. Men kanskje hadde jeg utviklet meg som singel og vært like lykkelig. Jeg vet ikke. Men jeg tenker ikke annet enn at de av mine venner som ønsker seg en partner, at jeg håper de finner en fin en. Hvorfor tenke over hvordan andre velger å leve livet sitt hele tiden? Må være slitsomt eller man må ha ett behov for å dømme.
herzeleid Skrevet 14. august #58 Skrevet 14. august Hannabanna skrev (6 timer siden): Innlegget ditt oser av bitterhet. Jeg trivdes som bare det som singel og mannen min var overhodet ikke noen jeg hadde forestilt meg at jeg ville leve livet med. Om det er den store kjærligheten, vell den er større enn jeg noen ganger har følt på før. Vi trenger alenetid og gir hverandre det. Vi har forskjellige interesser og det er greit. Så klart vi er forskjellige, det betyr ikke at man må gå på kompromiss med seg selv. Man må bare være ærlig og la den andre være seg selv. Men han er min klippe. Så nå hadde jeg nok følt frykt uten han fordi jeg har blitt vant til å støtte meg på han som jeg gjør med mine beste venner. Forsett å avvise alle menn du, kan hende du trives best alene. Men innlegget ditt får det ikke til å virke sånn. Du virker bitter og frustrert. Enig med deg. En kan helt sikkert være godt fornøyd som evig enslig, akkurat som i forhold, men når en føler behov for å rakke ned på de i forhold og gjøre et stort nummer ut av hvor lite en ønsker en partner fremstår det som et uttrykk for bitterhet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #59 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Selvfølgelig finnes det folk som helst vil bo alene, men det synes jeg er litt sært. Anonymkode: a08c5...87d Sært? Beste valget jeg har tatt, var å gjøre meg singel😄 Jeg har null erfaring med dårlige forhold og kjipe menn. Jeg gikk i fra min store kjærlighet Nettop for å for første gang i livet være bare meg. 100% egoistisk uten kompromiss og hensyn til andre. Vipps har det gått ca 6 år og et liv i samboerskap/fast forpliktende forhold er uaktuelt. Anonymkode: 0c07e...df3
AnonymBruker Skrevet 14. august #60 Skrevet 14. august Hmmmmmm skrev (13 timer siden): Nei nettopp. Så hvorfor anonymisere noe som allerede er anonymt. Da føler man en sterk frykt for noe som ikke eksisterer Det lærer du når du har litt lengre fartstid her inne... For det er en god grunn til at de aller fleste av oss kun er AB. Anonymkode: 3ad29...fd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå