Gå til innhold

Tenker dere forskjellig om folk i forhold og folk som er singel i mange år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppfatter dere spesielt damer forskjellig ut fra om de er i et fast forhold, eller har vært singel i 5+ år? Selv tenker jeg at det ofte forteller noe om den sosiale kompetansen og evnen til å elske et annet menneske om man er i et fast forhold i årevis. Motsatt forteller det mye om et menneske som er singel i årevis. Eller? Er det flere myter ute og går? 

Kjenner ei dame i familien som nå nærmer seg 70 år, som har vært singel siden hun ble skilt som 37-åring. Må ærlig si at jeg har aldri hørt om en eneste annen dame med denne skjebnen. 

Anonymkode: c466d...84b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg beundrer de som er selvstendige og single. Jeg beundrer også de som får forhold til å fungere over år. Skal man tro på forskning har kvinner det bedre og lettere som single. 

Anonymkode: 11c91...515

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det motsatt. Singel lenge betyr sterk og selvstendig. I et forhold kan ofte bety at man ikke klarer seg alene, både mentalt og økonomisk. 

Anonymkode: 48089...a04

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tenker mer på lykkelig hets grad. Folk i forhold kan ikke eller er ikke 100% tro mot seg selv. Ikke noe vits å motargumentere på det! Sånn er det, når man skal dele alt mellom himmel jord. 

Tenker på single som heldige mennesker som har funnet ut av hverdagen og som er tro mot seg selv. Om de selv reflekterer over det er ikke sikkert. Om de faktisk setter pris på det er veldig forskjellig. Men de som er fornøyd med tilværelsen, har funnet gull. De kan elske noe som er vedvarende. Altså seg selv. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Må man være sammen med noen i det hele tatt da? Jeg er 37 og aldri vært i et forhold og ingen planer om det heller. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at de i konstant i forhold er litt selvstendig eller svelger mange kameler.

De som er litt både og, veit va de vil.

Konstant single, trives best aleine om de innser det eller ikke.

Anonymkode: 303c3...a7f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke forskjellig om de som er single, eller i forhold. 

Jeg er selv kvinne, som nå har vært singel i 9 år. Og trives godt med det. Jeg har vært gift, fått barn, og vært i flere forhold. Men jeg er veldig selvstendig, og trenger tid for meg selv, eller med andre. Så føler jeg ikke ville hatt så mye tid til en partner. Så har jeg en søster som er i et veldig dårlig forhold, og hun har sagt nå i 15 år at hun skal gå, men hun er livredd for å være alene, og tør ikke å  gå. 

Anonymkode: 67a2e...837

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Oppfatter dere spesielt damer forskjellig ut fra om de er i et fast forhold, eller har vært singel i 5+ år? Selv tenker jeg at det ofte forteller noe om den sosiale kompetansen og evnen til å elske et annet menneske om man er i et fast forhold i årevis. Motsatt forteller det mye om et menneske som er singel i årevis. Eller? Er det flere myter ute og går? 

Kjenner ei dame i familien som nå nærmer seg 70 år, som har vært singel siden hun ble skilt som 37-åring. Må ærlig si at jeg har aldri hørt om en eneste annen dame med denne skjebnen. 

Anonymkode: c466d...84b

Skjebne?  Som i at det er ille? Jeg er singel men har mange gode relasjoner med menn, selv om jeg ikke er sammen med noen.

Anonymkode: 0001f...c18

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

De eneste jeg kan ta meg selv i å tenke negativt om er folk som ikke klarer å finne roen som single. Enten er de i forhold eller så er de på jag etter et forhold, og forholdet betyr ofte mer enn selve personen. Disse tenker jeg må være uselvstendige, utrygge og rett og slett mistrives med seg selv.

Om frivillig evig single så tenker jeg mye positivt faktisk. De har en indre ro, de trives med seg selv og står trygt i seg selv. Frivillig single har jo som regel venner og familie, så er ikke noe å si på den sosiale kompetansen som regel. Kjenner 3 damer over 90 som alltid har vært alene, og de er megaspreke i både hode og kropp.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at single har hatt vanskeligheter med å finne noen å bo sammen med av ulike grunner. Evt. er vanskelige å leve sammen med.

Selvfølgelig finnes det folk som helst vil bo alene, men det synes jeg er litt sært.

Enker/enkemenn som bor alene tenker jeg gjør det fordi deres avdøde ektefelle /samboer var deres store kjærlighet.

Anonymkode: a08c5...87d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at single har hatt vanskeligheter med å finne noen å bo sammen med av ulike grunner. Evt. er vanskelige å leve sammen med.

Selvfølgelig finnes det folk som helst vil bo alene, men det synes jeg er litt sært.

Enker/enkemenn som bor alene tenker jeg gjør det fordi deres avdøde ektefelle /samboer var deres store kjærlighet.

Anonymkode: a08c5...87d

Mer sært å gå rundt å tro at alle har samme behov som en selv...da er man jaggu trangsynt da.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker forskjellige ting og lærer stadig noe nytt. Er selv singel og nå har jeg personlig innblikk på at forhold er seriøse saker, du blir ikke bare sammen med noen for å være det. Kjærlighet krever flaks og livet handler om så mye mer vi også må klare.

Om jeg skal tenke de sliter med å elske må jeg høre dem ytre at de sliter med å elske flere ganger og i ulike kontekster. En gang kan være tull, 2 enda tull, 3 sliten og lei. Dere vet. Men syrer det frem til at de ikke emgang har omsorg for dyr eller syns empati er viktig, da er det en sterk rød tråd.

Anonymkode: eb7c5...af7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker forskjellige ting og lærer stadig noe nytt. Er selv singel og nå har jeg personlig innblikk på at forhold er seriøse saker, du blir ikke bare sammen med noen for å være det. Kjærlighet krever flaks og livet handler om så mye mer vi også må klare.

Om jeg skal tenke de sliter med å elske må jeg høre dem ytre at de sliter med å elske flere ganger og i ulike kontekster. En gang kan være tull, 2 enda tull, 3 sliten og lei. Dere vet. Men syrer det frem til at de ikke emgang har omsorg for dyr eller syns empati er viktig, da er det en sterk rød tråd.

Empati er uviktig*

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

For meg er det motsatt. Singel lenge betyr sterk og selvstendig. I et forhold kan ofte bety at man ikke klarer seg alene, både mentalt og økonomisk. 

Anonymkode: 48089...a04

For noe tull.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker både single og de i forhold opplever pluss og minus med sin status. Man kan savne å være to, men men nyte friheten til å bestemme alene. Eller man kan være glad for å være to og samtidig savne den friheten. Begge deler kan vise både styrke og svakhet, alt etter hvor mye man faktisk velger, og ønsker, selv. For meg sier ikke sivilstatus noe om en persons styrker og svakheter.

Anonymkode: c74ff...2de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg selv i et forhold, men ja, jeg kan ta meg i å oppfatte de som har vært langvarig single som litt passive og som folk som ikke vet hva de vil. Ikke de som er frivillig single riktignok, men kjenner mange som sier de ønsker seg en partner; men som bare ikke får det til.

Anonymkode: fc82e...92a

AnonymBruker
Skrevet

Som enke har jeg bestemt meg for å være alene resten av livet.Jeg har alltid vært den sterke i forholdet,har funnet ut at jeg har det best alene.Min mann var den eneste for meg.Egentlig ser jeg litt ned på de som stadig er på jakt etter en partner.De som aldri kan være alene er litt "tragiske " i mine øyne..

Anonymkode: c0963...55c

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker i utgangspunktet ikke noe forskjellig om single og folk i forhold. Kommer an på andre ting også. Kan tenke det er synd på folk som lever i åpenbart kjipe forhold eller folk som stadig får nye kjærester men aldri klarer å slå seg til ro.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke fordi det er ikke noe av det som er korrekt, verken å være i forhold eller å være singel. Det er kun en selv som bestemmer hva som er best for seg. Noen trives best med å bo alene, andre trives best i tosomhet.

Når det er sagt, kjenner jeg bare ei som er singel og misfornøyd med det, som savner å finne den rette. De andre single er meget fornøyd med tilværelsen og lever ingen «skjebne» de lever et selvbestemt liv akkurat sånn de vil ha det. Det gjør jo også de fleste jeg kjenner i forhold. Men det er uten tvil flere av de som ikke lever et optimalt liv. Som inngår kjipe kompromisser og innfinner seg med det de har selv om det ikke ble som de tenkte. Eller til og med et par venninner som absolutt IKKE lever gode liv (og vi andre prøver å veilede de ut av forholdene sine).

Så i mine relasjoner er det en høyere «lykkeprosent» blant de single enn de i forhold. Men, det er klart flest venninner i forhold da.

Anonymkode: 6fba5...133

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Iso1 skrev (1 time siden):

Må man være sammen med noen i det hele tatt da? Jeg er 37 og aldri vært i et forhold og ingen planer om det heller. 

Man må ingenting. Men det er en ok erfaring som er verdt å ta med seg. 

En lærer uansett noe utav det.

Anonymkode: dbaf6...e9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...