Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en liten YouTube kanal, men viser ikke ansikt og slikt, hører bare stemmen min. Har en person som kommenterer på alle videoene med kommentarer som jeg elsker deg, du er alt for meg osv. Kommer klart frem i både videoer og bio at jeg er gift, har barn, hunder osv. Jeg har prøvd å svare høflig, svare med hunde emoji og ikke svare. Har vurdert å blokkere men er litt redd siden jeg aldri har lagt skjul på hvem jeg er i kanalen. Jeg mener hvem er interessert i en 40+  person som snakker om det teamet jeg snakker om? Det virker litt absurd. I dag slettet jeg en kommentar fordi vedkommende kalte meg elsklingen sin og det var ekstremt ubehagelig. Har håpt vedkommende skulle miste interessen.  Hvordan snakke til personen om at jeg føler de  krysser en grense? Skal jeg blokkere og håpe det ikke eskalerer på andre måter? 

Anonymkode: 4cf48...17c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Dette høyrest ubehageleg ut ja. Men forløpig er det jo ganske harmlaust heldigvis. Her er nokre tips til kva ein skal gjere om ein har ein stalker: https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/stalking-personforfolgelse-hva-gjore/ og https://kun.no/ressurser/digital-veileder-stalking/hva-kan-jeg-gjore 

Trur kanskje du bør sende ei tydeleg melding kor du forklarar at du opplever dette som ubehageleg, og at du kjem til å blokkere personen dersom han/ho held fram med å ta kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hva gjør det egentlig om du blokkerer da? 

Sånn oppriktig? Du tar veldig mye hensyn til ett menneske du IKKE KJENNER, EI HELLER VET HVEM ER.
Kan du ikke blokkere om det er så ubehagelig for deg?

Internett er fullt av mennesker som ikke er tilregnelige, og du kan være så fornuftig og snill du bare vil i svarene dine, men mennesket er jo ikke helt tilstedte i denne verden om personen skriver at hen ELSKER DEG og at du betyr alt... Det er liksom ikke noe du burde ta så mye hensyn til, ditt liv er DITT, ta hensyn til deg selv først og fremst. 

Anonymkode: e7e97...ec9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...