Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mennesker i norge som lever av 12.000kr /mnd INKL husleie, regninger, mat, medisiner osv.

Anonymkode: 75b13...e23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har utbetalt 50 k. Eg har 45 k i faste utgifter. Da er ingen klær, diesel, mat med i dei 45k.

så du lever mye bedre en folk som har flere jobber

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og ett barn med 1,3 mill i inntekt tilsammen og vi tar oss stort sett ikke råd til takeaway, det gjorde vi ikke da vi ikke hadde barn heller. Det er svindyrt og dårlig prioritering å bestille takeaway hver måned.

Anonymkode: 24851...c90

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er voksen kvinne på 49år med 1 hjemmeboende voksent barn. Har enebolig og bil, er i fullt arbeid. Jeg har 3000 pr uke som budsjett for forbruk etter at alle utgifter er betalt, noen ganger litt mindre. Det skal sies at det er et budsjett jeg har pålagt meg selv, og har muligheten til å bruke mer, men da tar jeg fra sparemidler. Det er knapt, men det det går greit. 

Jeg bruker veldig lite penger på velvære som frisør, hudpleie, klær og diverse. Mitt lave budsjett gjør at jeg må prioritere. Jeg kjøper heller litt dyrt og sjeldent, da det ofte har bedre kvalitet og varer lenger. Pga vi er to, så spiser vi litt dyrere enn og velger annerledes enn jeg ville gjort alene. Spiser lite ferdigmat og takeaway, da erfaringsmessig blir billigere å spise hjemmelaget med skikkelige råvarer. 

Anonymkode: 6fc25...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo kjempemye. Hvis du gir deg selv lommepenger hver uke, så er dette 3000 kr i uken. 

Selv har jeg bare 6000 kr til overs når alt av regninger er betalt. Og klarer i tillegg å spare av disse pengene hver måned. 

Anonymkode: 290ab...b8d

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (10 minutter siden):

Eg har utbetalt 50 k. Eg har 45 k i faste utgifter. Da er ingen klær, diesel, mat med i dei 45k.

Eller om en pådrar seg mindre utgifter.

Anonymkode: c9a50...1c2

Skrevet

Er ikke alltid like lett i alle livssituasjoner. G er nyskilt å vil være nær barna. 
men det er et valg eg har tatt.

så du har helt rett

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (24 minutter siden):

Er det mulig å spørre om hvorfor det er så høye utgifter?☺️ Tenkte først bonde, men det er inntekter langt lavere. 

Anonymkode: 87435...4dc

Skrevet

Eg skilt. Ønsket  kjøpe og bu i nærheten av ungen. X kunne ikke kjøpe meg ut. Så eg sitter på en kapitel på ca 2,5 mill der. 

AnonymBruker
Skrevet

11-12000 i budsjett for mat og hudpleie klær osv til en person burde holde ganske bra. En person klarer vel å bruke under 8000 på mat pr mnd. Jeg har fulltidsjobb og et barn og går nesten i minus hver mnd. Dyrt å bo, høye matpriser og strømpriser.

Anonymkode: 3b284...7c8

AnonymBruker
Skrevet

Altså, vi er en familie på 4 som bruker 12k i mnd på mat. Med to storspilte voksne, en tenåring og ett barn. 

Anonymkode: e33e4...864

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er ung ufør og har utbetalt rundt 26 000 etter skatt. Bruker cirka 12 000 på husleie, 3000 i regninger og utgifter, transport osv. Sitter igjen med rundt 12 000 å leve for. 

Er dette nok å leve for en person? Tenker hvis jeg skal ha råd til mat, take away og kanskje litt sminke og klær i måneden (er kvinne)..

Anonymkode: 126fd...959

Jeg har jobbet fulltid i over 30 år og har en god del mindre utbetalt enn deg. Men har lavere utgifter og nedbetalt bolig, så sitter vel igjen med cirka 10 000 i mnd. Og det er absolutt mer enn nok for en person, jeg hadde klart meg med 3-5000 om jeg måtte. Bruker rundt 3000 på dagligvarer, bruker ikke sminke og kjøper lite klær. Reising er det jeg prioriterer å bruke resten på. 

Anonymkode: 92ebe...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Enten så betaler TS for lite skatt, ellers så troller hun. For tallene stemmer verken med brutto eller netto. Ung ufør er 385k i året. Det tilsvarer ca 31k brutto i mnd. Skatteprosenten ligger rundt 22% som tilsvarer rundt 22-23k netto i mnd. 

Jeg skatter 24% og får utbetalt 24k på ung ufør, og jeg vet at flere med UU ligger rundt denne skatteprosenten, mulig under. Jeg skatter litt mer, fordi at jeg har penger stående både på høyrentekonto, fond og bsu. Man skatter av renteinnskudd.

Anonymkode: 214c7...f34

Skrevet (endret)

Supplerende livsopphold. Sitter med ca 4,7 tusen ish og det er hardt

Endret av Vålull

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...