Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 12.31):

Dette fikk vi også beskjed om på UNN Tromsø.

På grunn av ventetid og høy alder hadde vi også selvsagt startet privat, i påvente av time offentlig, og hadde fortsatt tre blasto på frys i Trondheim. Vi tenkte også at det var lurt å informere om dette i samtale med offentlig klinikk, ettersom vi vet hvilken protokoll som fungerer. Da det var vår tur til oppstart hos dem fikk vi beskjed om å bruke opp alt vi hadde på frys først før vi startet. De mente dette var etisk mest riktig..

Ikke billig med privat innsett, flyreiser (bestilt kort tid før avreise) og hotell akkurat. Det var en pris vi på forhånd var villig til å betale ettersom vi startet i det private, men hadde håpet å slippe etter at vi kom inn offentlig.

Anonymkode: 1e382...0b7

Ikke sant, vi tenker akkurat det samme. Men har satt inn det ene på frys nå, foreløpig positiv test - men tør ikke håpe noe da jeg har hatt kjemisk før. Er uansett dumt at man ikke skal få samme beskjed om man ikke er ærlig..

Anonymkode: 9e789...14f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 23.13):

Så bra dere har klaget! Jeg kan ikke skjønne hvor de skal hjemle en slik praksis, for det samme bør jo da gjelde all annen behandling - hvis ikke blir det veldig diskriminerende. Så hvis du søker om fysiorerapi i det offenlige, kan du ikke i påvente av plass, gå til privat fysio? 

Det er så mye greier med risken. Gått dit selv, og har slitt med både fysiske og psykiske skader etter behandlingen der. Det burde ikke være sånn. Bare et søk på riksen her gir en ganskd grei uttalelse. 

Anonymkode: 7ac69...fab

Helt enig med deg. Virker helt fjernt. Vi venter fortsatt på svar på klagen, sto det kunne ta 4 uker. Ikke fått svar på innmelding av mens 4 august..

Skrevet

Wow så UNN Tromsø praktiserer også denne regelen. Det synes jeg er drøyt urettferdig for eldre kvinner som forsøker å spare blasto til et barn nr 2 før tiden løper fra dem.

Da vet jeg ihvertfall at alt jeg gjør privat skal holdes helt hemmelig! 

Anonymkode: b85d5...021

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 18.37):

Wow så UNN Tromsø praktiserer også denne regelen. Det synes jeg er drøyt urettferdig for eldre kvinner som forsøker å spare blasto til et barn nr 2 før tiden løper fra dem.

Da vet jeg ihvertfall at alt jeg gjør privat skal holdes helt hemmelig! 

Anonymkode: b85d5...021

Jepp. Jeg er gravid nå, til det motsatte er bevist, så forhåpentligvis slipper vi offentlig. Har fortsatt en på frys, men om det ikke går til søsken sparer jeg heller opp til nytt forsøk privat..

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis det hadde skjedd meg hadde jeg nok ventet en måneds tid og ringt opp og sagt vi hadde prøvd fryseforsøk og ingen av eggene på frys overlevde tining. 

Det er egentlig veldig trist, at man må lyve for å få hjelp. Samme med støttemedisiner og andre undersøkelser, man lyver jo om hva man tar siden sykehusene ikke støtter noe. Så hvem vet hva som egentlig funker…

Anonymkode: 6882b...93c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det hadde skjedd meg hadde jeg nok ventet en måneds tid og ringt opp og sagt vi hadde prøvd fryseforsøk og ingen av eggene på frys overlevde tining. 

Det er egentlig veldig trist, at man må lyve for å få hjelp. Samme med støttemedisiner og andre undersøkelser, man lyver jo om hva man tar siden sykehusene ikke støtter noe. Så hvem vet hva som egentlig funker…

Anonymkode: 6882b...93c

Ja, tenkte tanken, men samtidig har vi ingen tid å miste da jeg er 35 år. Foreløpig gravid i uke 5, så krysser alt jeg har nå.

• Hjerte 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg ts? Og har du fått svar på klagen?

Anonymkode: 724b2...36b

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...