Arwen Skrevet 25. mars 2006 #1 Skrevet 25. mars 2006 Jeg har hørt at syriner er vanskelig, og jeg har desverre skikkelig ikke grønne fingre. Likevel må jeg ha syrintre i hagen min, så hva gjør jeg for å holde syrinene mine i live? Finnes det forresten en god hagebok som tar for seg alt det som er basic?
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2006 #2 Skrevet 25. mars 2006 syriner er ikke vanskelig, bare å plante og vanne jeg har jeg
lillesky Skrevet 25. mars 2006 #3 Skrevet 25. mars 2006 Vi kjøpte syriner for et par år siden. Vi kjøpte dem som små trær (dyrt med store), og i år tror jeg de får blomster! Når de er store er de iallefall ikke vanskelige, da klarer de alt selv. Gror fint og villig. Spør om råd på hagesenteret.
lillesky Skrevet 25. mars 2006 #4 Skrevet 25. mars 2006 Jeg har forresten en hagebok som heter Basic Hage, den er kjempefin og jeg har hatt god nytte av den. Finnes mange fine hagebøker, også for oss som er helt ferske.
Arwen Skrevet 25. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2006 Thænk you! Gleder meg skikkelig til å se hagen min!!! og syriner er jo obligatorisk.
Nella Skrevet 25. mars 2006 #7 Skrevet 25. mars 2006 Syriner er ikke vanskelig nei. Bare pass på å beskjære de litt dann og vann. Kommer fra der du klipper de igjen.
Gjest gjest1 Skrevet 25. mars 2006 #8 Skrevet 25. mars 2006 Jeg har et syrintre i hagen som er helt nydeligt når det blomstrer. Det er vel opprinnelig en busk, men det har nok aldri blitt beskjært. Jeg tror det er ca. 4 meter høyt.
mzluze Skrevet 25. mars 2006 #9 Skrevet 25. mars 2006 Faren min var hos noen som har et diiiiigert gammelt syrin-tre og fikk 4 kvister med blomster på. Han tok de hjem, satt de i en bøtte med rent vann i en uke og trøkkte så kvistene ned i plenen. Og sommeren etterpå levde og blomstet den ene kvisten. Ut ifra det vil jeg vel påstå at syrin er lettvinne greier, hehe Skal bli spennende å se om den kommer igjen nå til våren.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #10 Skrevet 25. mars 2006 Syriner er nydelige! Jeg elsker syriner! (Når jeg skal gifte meg skal jeg ha en bukett laget av syriner )
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #11 Skrevet 26. mars 2006 Syriner er nydelige! Jeg elsker syriner! (Når jeg skal gifte meg skal jeg ha en bukett laget av syriner ) ← Da bør du passe på at det ikke kommer noen allergikere. Jeg er bittelitt allergisk mot ett eller annet i sommerhalvåret, og syriner gjør at jeg blir fryktelig nysefull.....
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #12 Skrevet 26. mars 2006 Syriner er så nydelige, og lukter så godt! *gleder seg til å få seg hage* Sukk.. Sorry avsporingen
Arwen Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #13 Skrevet 26. mars 2006 Det er helt ok å drømme om syriner i tråden min Har drømt om det siden jeg flyttet hjemmefra jeg, og endelig er det min tur til å få meg hage.
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #14 Skrevet 26. mars 2006 ja, det er deilig med drømmer som går i oppfyllelse
Gjest synseren Skrevet 26. mars 2006 #15 Skrevet 26. mars 2006 Vi har 3 syrinbusker og jeg er enig med deg at de er et must i hagen. Har desverre ingen råd å komme med siden vi sliter litt med den ene busken selv. Følger med videre i tråden i håp om å få enda flere gode råd og tips!
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #16 Skrevet 26. mars 2006 Jeg har hørt at syriner er vanskelig, og jeg har desverre skikkelig ikke grønne fingre. ← Jeg har heller ikke grønne fingre, men syriner vokser i hagen min, og de ser ut til å trives også Hadde jeg hørt at de var så vanskelig å få til, hadde jeg nok ikke turt å plante de
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #17 Skrevet 26. mars 2006 Syriner må være noe av det enkleste å få til. Vi fjernet noe jord fra et hjørne på tomta - var også noen syrintrær der. Trærne kappet vi vekk, og røttene dro vi opp og fjernet. Rundt omkring røttene kom det opp små syrinskudd - disse slang vi bare bort i en jordhaug med bladverket ned og røttene opp. Etter to år så vi at de fremdeles levde, og plantet dem på en annet sted av tomta. Nå har de stått der noen år, og begynner å bli fine trær. Det eneste jeg vil anbefale i forbindelse med syrin, er å tenke på at frøkapslene ikke er så pene, så kanskje ikke plante treet rett i glaninga der man sitter.
Murf Skrevet 26. mars 2006 #18 Skrevet 26. mars 2006 Drømmer om mørkelilla syriner... men må vel ha hage først
lillesky Skrevet 26. mars 2006 #19 Skrevet 26. mars 2006 Kanskje man kan klippe av syrinskudd og plante dem et annet sted i hagen?
afr0dite Skrevet 7. april 2006 #20 Skrevet 7. april 2006 Det er nok ikke syrinene du er allergisk mot, heller all den andre møkka som er ute på tur i lufta på den tiden! (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå