Maeve Skrevet 23. november 2002 #1 Skrevet 23. november 2002 Hjelp. Nå er det pubkveld i den lille bygda jeg bor i. I kveld ville mannen min at jeg skulle være med ut å pilse. Jeg som ikke liker pils, hva gjør jeg da? Forrige gang drakk jeg fire halvlitere med cola, og nå klarer jeg ikke den drikken!! Ei pils høres ikke så skrekkelig ut, men jeg klarer verken lukta eller smaken!! Det må vel finnes en måte å få ned en halvliter uten å brekke seg?? Jeg er desperat, vil jo slippe brusdrikkingen!! Ikke så moro og forklare gang på gang om hvorfor man ikke drikker øl. Men nå er jeg lei, og tenkte det skulle ha smakt med en juleøl! Men tanken på å drikke den. GRØSS!!
@lfa Skrevet 23. november 2002 #2 Skrevet 23. november 2002 Hva med å kjøpe noe annet enn øl eller brus? Man må jo ikke bestille øl hvis man ikke liker det...
Ylvalin Skrevet 23. november 2002 #3 Skrevet 23. november 2002 Hvis man virkelig VIL like øl, så er det ikke så mye annet å gjøre enn å trene jevnt og trutt. Det er jo litt rart å trene seg opp til å like noe som ikke akkurat er helsebringende, men på den annen side kan det være bedre å drikke øl enn sprit. (Selv om ditt alternativ var brus). Mine råd er: Drikk øl når du er veldig tørst. Drikk kun fresh, kald øl rett fra flaske eller boks, ikke tappekran. Spis noe salt ved siden av. Ta små slurker. Ikke skyll ned med noe som smaker søtt. Jeg likte heller ikke øl før. En gang satt jeg og tvang ned en øl ved å spise tyrkisk pepper mellom hver slurk. Til mitt forsvar må jeg legge til at jeg var en god del yngre da. Dessuten hjalp det ikke. Det som til slutt gjorde meg til en øldrikker var en tur til Berlin. Da har man liksom ikke noe valg Lykke til! Pink - glad i brunt
Gjest Brunhilde Skrevet 23. november 2002 #4 Skrevet 23. november 2002 Kan du ikke drikke vin eller cider? Man MÅ da absolutt ikke like øl? Jeg syns øl er godt....men oppskriften? Likte det første gang jeg smakte.....
Gjest Zalomine Skrevet 23. november 2002 #5 Skrevet 23. november 2002 Huff, jeg har fått mang en oppfordring fra min venninne om at man "MÅ lære seg å drikke øl når man er student, man har ikke noe valg". Hun lærte seg det. (Men å drikke kaffe, det trenger jeg vsst ikke lære meg drikke, for det drikker ikke hun heller. "dessuten er det ikke sunt". Som om øl er det....) Om du ikke liker øl, så MÅ du ikke like det. Ser ikke problemet med å drikke brus jeg, drikker aldri annet, og klarer meg helt fint. Joda, en del forklaringer, men jeg gidder ikke bry meg lengre. Jeg drikker det jeg vil drikke, og det er ikke øl, så da drikker jeg ikke øl. Men VIL du "lære deg å like" noe, ja så er det bare en måte, TILVENNING! Lykke til...
Midnattsol Skrevet 24. november 2002 #6 Skrevet 24. november 2002 Jeg ser heller ikke problemet med å drikke brus, eller NOE DU LIKER!!! HVA er vitsen med å tvinge i seg noe man ikke liker bare for å "lære seg å like det"??? TØV!!! Jeg liker ikke øl, vin eller sprit, så da drikker jeg det ikke, samme hva andre måtte mene. Du er desperat for å slippe brusdrikkingen og du vil brekke deg hvis du drikker øl nå? :o Nei, dette skjønner jeg ikke, men ok. Det er heldigvis ikke meg som skal drikke det. Du får vel bare presse det ned da. Lykke til!
starie Skrevet 24. november 2002 #7 Skrevet 24. november 2002 Jeg har prøvd å like vin og øl siden jeg var 14, nå er jeg 20.. Tror ikke det er noe håp for meg.. Jeg liker kaffe og vodka da, så klarer meg med det
Gjest Zalomine Skrevet 24. november 2002 #8 Skrevet 24. november 2002 Å prøve å like øl og vin siden du var 14 er jo i teorien også ikke lovlig.. det er ikke menigen at småunger skal like slikt.... Men det er en annen sak
Maeve Skrevet 24. november 2002 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2002 Hei Dere! Takk for mange fine svar! Nå var jeg på pub, og jeg kjøpte en halvliter øl og den var iskald. Drakk halve glasset, og da var det totalt stopp! Kosa meg med kaffe resten av kvelden!! Vin tåler jeg dessverre ikke da jeg får migrene av den, og cider er heller ikke min greie. Men jeg skal for ettertiden bare drikke det jeg liker! For det andre er det godt å våkne søndagsmorgen og ikke ha noe som heter tømmermenn!!
Gjest Brunhilde Skrevet 24. november 2002 #10 Skrevet 24. november 2002 Bare et lite tips hvis du LIKER vin....det sies at de nordafrikanske rødvinene er bra hvis du får migrene av vin, de inneholder mindre tannin (tror jeg det var) enn annen rødvin... Kanskje verd et forsøk? Ellers syns jeg du er smart som ikke drikker det du ikke liker! Livet er det helt OK også uten øl!
Maeve Skrevet 24. november 2002 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2002 Bare et lite tips hvis du LIKER vin....det sies at de nordafrikanske rødvinene er bra hvis du får migrene av vin, de inneholder mindre tannin (tror jeg det var) enn annen rødvin... Kanskje verd et forsøk? Ellers syns jeg du er smart som ikke drikker det du ikke liker! Livet er det helt OK også uten øl! Helt enig! Takk for tipset. Kanskje jeg får forsøke den nordafrikanske vinen. Har jo vært koselig for en gangs skyld å kunne sagt ja takk til et glass vin til maten.
monja Skrevet 24. november 2002 #12 Skrevet 24. november 2002 Jeg er ikke spesielt begeistret for øl jeg heller, men får jeg en iskald øl med sitronskiver i.......nam nam
koldbruna Skrevet 24. november 2002 #13 Skrevet 24. november 2002 Det finnes ingen oppskrift på å like ØL...og da synes jeg ikke at du skal tvinge deg selv til å drikke det heller...det finnes da mye annet godt ute som du heller kan drikke...
Lisle Skrevet 25. november 2002 #14 Skrevet 25. november 2002 typisk norsk for jenter å drikke øl selv om de egentlig ikke liker det... og det er merkelig siden norsk øl er grusomt sammenlignet med de smakfulle (billige!) øllene man har her nede i kontinentet! men ærlig talt jeg hater øl! jeg tar gjerne et par slurker av min venns øl når han drikker men jeg kan aldri drikke ett helt glass eller en flaske selv! da blir jeg kvalm! liker du ikke øl her nede drikker du noe annet. populært blant jenter her nede er bacardi breezer... og andre rusbrus!
Gjest Ikke innlogget Lula Skrevet 25. november 2002 #15 Skrevet 25. november 2002 Hvis du absolutt MÅ drikke øl, vil jeg råde deg til å kjøpe en liten øl (ikke halvliter). Kjøp en 0,33 eller en "snitt" (enda mindre). Du kan også blande øl med Sprite (Shanty). Det er ganske friskt og godt :-)
jordbær Skrevet 25. november 2002 #16 Skrevet 25. november 2002 Hva med corona? Det meksikanske ølet. Jeg er heller ikke noe øldrikker. Jeg har ikke noe i mot smaken, men jeg bli kvalm av det. Corona skal vist være et typisk "Jenteøl" fordi det er så lettdrikkelig. Prøv det du. Det er 0,33l flasker. Du skal drikke rett fra flaska, men en del av sjarmen med det ølet er lime. Du skal kutte en passende båt til å ha i "tuten" på flaska. Det gir ølet en frisk smak! Ellers kan du jo forsøke metz eller smirnoff ice *nam*
Maeve Skrevet 27. november 2002 Forfatter #17 Skrevet 27. november 2002 Hva med corona? Det meksikanske ølet. Jeg er heller ikke noe øldrikker. Jeg har ikke noe i mot smaken, men jeg bli kvalm av det. Corona skal vist være et typisk "Jenteøl" fordi det er så lettdrikkelig. Prøv det du. Det er 0,33l flasker. Du skal drikke rett fra flaska, men en del av sjarmen med det ølet er lime. Du skal kutte en passende båt til å ha i "tuten" på flaska. Det gir ølet en frisk smak! Ellers kan du jo forsøke metz eller smirnoff ice *nam* Takk for tipset. Skal høre neste gang når det er pubkveld om de har Corona. Den høres jo godt ut. Mange fine tips her inne, og noen må jeg garantert prøve.
Hedda-78 Skrevet 28. november 2002 #18 Skrevet 28. november 2002 Har også smakt noko som heiter "monacco". Lyst øl med Grenadine i. Godt! Hold deg til lyst øl du. Eller kva med kvitvin? Det liten eller ingen taniner/garvesyre i kvitvin, musserande og rosévin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå