norw Skrevet 12. august #1 Skrevet 12. august Puma har fått mye skryt for undersålene, Puma grip er så bra osv, men småstein og annet vil fort feste seg. Jeg har ikke noe imot Puma generelt (presiserer det siden jeg har kritisert prisingen deres), jeg løper konkurranser med Puma Deviate Nitro Elite 3 som førstevalg og har annet Puma-utstyr i tillegg. Den Puma-modellen er ikke den mest optimale mtp å samle stein og drit, men det går fint, jeg må sjeldent pirke ut noe etter en økt (skal sies at det har blitt mest asfalt og bane, har andre sko som i større grad brukes til grus, skog osv). Asics Novablast 5 er en veldig populær modell, men der samler det seg småstein jevnt og trutt. Ingen overraskelse når man ser på utformingen under. Rart at Puma og Asics ikke har optimalisert dette bedre. Men Adidas har tilsynelatende truffet bedre på dette punktet. Jeg har Adizero Adios 9 som nesten er bekymringsverdig glatte under, men har ikke problemer med grepet og ingenting tyder på at undersålen har kort levetid. Jeg har også Nike Revolution 7 (tror jeg) som knapt kan kalles løpesko, er heller mer casual billige joggesko, men der treffer de også ganske bra på mønsteret under mtp småstein og levetid. Legger ved bilder av Puma Velocity Nitro 4, Asics Novablast 5 og Adidas Adizero Adios 9. Noe mønster må det nesten være, og da vil det fort feste seg noe uansett, men ikke alle modeller som er like utsatt for det.
Daisy-love Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Du er helt klart ut i fra hvordan jeg leser innlegget mye mer erfaren enn meg. Jeg går også mest, men har merket meg stor forskjell på sålene på sko, og hvordan enkelte modeller er rene magneten for grus. Jeg har blitt mye bedre på å se det raskt, men har sendt sko i retur fordi jeg så det aldri ville fungere. Her brukes hovedsakelig Skechers. Det passer til mitt behov og mine føtter. Skjønner du må ha enda mer tilpasset når du driver med konkurranser. Det er som en nabo av meg sa: «gode sko går under HMS for oss aktive».
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Daisy-love skrev (6 timer siden): Du er helt klart ut i fra hvordan jeg leser innlegget mye mer erfaren enn meg. Jeg går også mest, men har merket meg stor forskjell på sålene på sko, og hvordan enkelte modeller er rene magneten for grus. Jeg har blitt mye bedre på å se det raskt, men har sendt sko i retur fordi jeg så det aldri ville fungere. Her brukes hovedsakelig Skechers. Det passer til mitt behov og mine føtter. Skjønner du må ha enda mer tilpasset når du driver med konkurranser. Det er som en nabo av meg sa: «gode sko går under HMS for oss aktive». Jeg har ett par skechers loafers, som er utrolig behagelig å gå med. Og de samler ikke grus. De derimot samler småstein på størrelse med klinkekuler. Hvis jeg skal kjøre bil med dem, så må jeg plukke ut steinene først, for de er livsfarlig når de løsner og legger seg på gulvet i bilen! Anonymkode: c1c0d...95c
Daisy-love Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har ett par skechers loafers, som er utrolig behagelig å gå med. Og de samler ikke grus. De derimot samler småstein på størrelse med klinkekuler. Hvis jeg skal kjøre bil med dem, så må jeg plukke ut steinene først, for de er livsfarlig når de løsner og legger seg på gulvet i bilen! Anonymkode: c1c0d...95c Oj da. Jeg har ikke prøvd loafers fra Skechers så har ikke egen erfaring, men høres ikke bra ut. Jeg får kun mer grus/småstein inn når løpeskoene egentlig burde vært kastet, men jeg prøver å få de til å holde noen mil til. Jeg har vært med på Skechers som samler stein under da, så en må være obs innenfor samme merket.
norw Skrevet 13. august Forfatter #5 Skrevet 13. august Jeg har ikke hørt om Skechers engang, får kanskje gjøre et søk 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå