AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Skrevet 12. august Hvordan bli kvitt dem? Vi har fult av slike digre husedderkopper. De små er jo helt OK, men jeg blir helt dårlig av de monsteredderkoppene😭 Anonymkode: e4fec...bdb
AnonymBruker Skrevet 12. august #2 Skrevet 12. august Hold kjelleren tørt, tett alt av sprekker og ventiler ( med avfukter). Hold lyset på, edderkopper spinner og jakter i mørket. Anskaff katt som har tilgang til kjelleren. Anonymkode: 3c491...c57 2
newman01 Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august Edderkopper er kjekt å ha i hus. De holder andre skadedyr i sjakk. Litt som med gekko på veggen i Hellas. Kjekt å ha 1 3
Muskath Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august (endret) Rydd i kroker, så det ikke er mange steder å gjemme seg. Sett på lys. Vask med eddikvann. Spray med vann blandet med peppermynteolje. Ellers finnes det insektmidler, er dere veldig plaget kan dere kontakte skadedyrfjerner. Hannene er ute etter å finne hunner august-september. I oktober kan det bli verre, da er det parringstid. Så forsvinner de utover vinteren for å gjenta syklusen neste august. Føler med deg, de digre er helt jævlige. Endret 12. august av Muskath 1
Trøndere1 Skrevet 12. august #5 Skrevet 12. august Det er et sikkert tegn på fukt som bruker over her sier. Få tørket opp kjelleren så forsvinner også edderkoppene. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august Tøm kjelleren, tørk den ut, spray med peremetrim, ta av tørker og finn ut hvor fukt kommer. Utbedre innsig av fukt. Der det viser seg å komme fra. Det gjorde vi. Her viste det seg at fukt kom fra sprukket rør under huset. Ikke bestandig det er ny drenering som må til. Kan fremdeles få edderkopper inn i kjelleren, men de kommer utenfra, og ved å spraye peremetrim rundt vinduer ca hver 14 dag slipper vi det. Dessuten har vi installert balansert ventilasjon også i kjelleren, så egentlig ikke nødvendig å åpne vinduer, men min mann gjør det uansett, så spray må til. Anonymkode: 04a85...53b 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:30 #7 Skrevet onsdag kl 05:30 Husedderkopper er fine skapninger så lenge der ikke kryr av dem. Store edderkopper lever ikke på luft og kjærlighet. Tygg litt på den... 😉 Anonymkode: 9ac5f...f75
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:16 #8 Skrevet onsdag kl 07:16 Vi gravde opp og etterisolerte i utvendig, og totalrenoverte innvendig. etter det var alle edderkoppene borte. Var ikke pga edderkoppene vi gjorde dette, det var bare en bonus. En annen bonus vare økt verdi på boligen da det gikk fra grovkjeller til boareal. Anonymkode: fe449...1df
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:23 #9 Skrevet onsdag kl 07:23 Syns edderkopper er trivelige jeg! Da slipper man være alene. Jeg hadde en på badet lenge som jeg snakka "med". Mus og flaggermus liker jeg ikke å ha i hus med edderkopper er helt ok. Anonymkode: 4c616...3ae
Chiubi Skrevet onsdag kl 07:47 #10 Skrevet onsdag kl 07:47 Pelias universal insektspray funker. Men gjør noe med fuktnivået i kjelleren, da edderkopper liker det fuktig.
Muskath Skrevet onsdag kl 16:31 #11 Skrevet onsdag kl 16:31 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Syns edderkopper er trivelige jeg! Da slipper man være alene. Jeg hadde en på badet lenge som jeg snakka "med". Mus og flaggermus liker jeg ikke å ha i hus med edderkopper er helt ok. Anonymkode: 4c616...3ae Det kommer litt an på størrelsen på edderkoppene, min mening. Vet ikke om du har hatt stor norsk husedderkopp i hus.
Muskath Skrevet onsdag kl 16:33 #12 Skrevet onsdag kl 16:33 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Husedderkopper er fine skapninger så lenge der ikke kryr av dem. Store edderkopper lever ikke på luft og kjærlighet. Tygg litt på den... 😉 Anonymkode: 9ac5f...f75 Akkurat nå for tiden kryper de gjerne inn gjennom vinduer, åpne dører og sprekker/gliper. For meg er de velkomne så lenge de holder seg ute.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:19 #13 Skrevet fredag kl 16:19 Trøndere1 skrev (På 12.8.2025 den 23.29): Det er et sikkert tegn på fukt som bruker over her sier. Få tørket opp kjelleren så forsvinner også edderkoppene. Vi har drenert og tørket ut kjeller i fjor, og i år kledd vegger og gulv... jeg håper virkelig det ikke er mer fukt🙈 Men de holder til under sofaen på den ene veggen som har vinduer og ventiler... så jeg holder en knapp på at de kommer inn der. Anonymkode: e4fec...bdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå