Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd med kjæresten i to år nå, og det er utfordringer. Jeg har en tenåring, han har ikke barn. 

Vi sover på forskjellig soverom fordi han snorker ekstremt mye, jeg sliter med kronisk migrene og er avhengig av søvn for å fungere. Han legger seg senest halv ti, men jeg får ikke sove så tidlig, både jeg og barnet mitt legger oss ca. 11. Men vi er stille og han hører oss omtrent aldri sier han, men jeg har merket at han irriterer seg veldig dersom tenåringen min lager seg mat på kvelden, og da spesielt hvis det er noe annet enn brødskiver. Ikke fordi han er var på lyder, men fordi det ikke er naturlig for han å gjøre det. Dermed er det "galskap" i hans øyne. 

Grunnet til at dette irriterer meg så ekstremt er at han tar NULL hensyn selv. Null. Han starter morgenen sin en time før jeg står opp. Ikke fordi han må, men han liker å se på tv på morgenen. Før han står opp slumrer han med vekkerklokken i minst en halvtime. Jeg våkner ofte av dette, og får ikke sove igjen selv om jeg ligger på et annet rom. Han bråker på morgenen, det er helt umulig å ikke våkne av han. Han røyker spesielt mye på morgenen, går gang på gang ut, og står så nært huset at lukten siver inn på soverommet mitt. Disse tingene har jeg gitt beskjed om SÅ mange ganger, men han blir bare irritert og respekterer det ikke. 

I kveld hadde tenåringen vært på butikken og laget seg suppe til kvelds klokken halv ti. Kjæresten sender meg melding fra sengen: "Må dere lage mat nå?"

Jeg er så irritert fra hans manglende hensyn, senest i kveld stinket det røyk inn på soverommet mitt. Så jeg skrev tilbake "Klokken er halv ti, ikke tolv. Bråker det da?"

Han: Vekket i hvert fall meg, og de lukter mat helt inn her. Vet veldig godt hva klokken er. 

Han er altså sur, men jeg synes tingene han gjør er verre. Ahh, skriver dette i sinne, så det ble sikkert rotete. Må bare ha noen synspunkt her, er han urimelig eller er det noe jeg ikke ser?

Anonymkode: cd52f...e43

• Hjerte 11
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er urimelig. Det der hadde jeg ikke orket. Hensynene skal gå begge veier, og en tenåring som koker suppe tenker jeg er fint. Matlukt er forstyrrende, mens hans røyklukt er ok. Sur gubbe. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han mister retten når han begår samme feil ja. Er på team kveld.

Anonymkode: f35e8...1c3

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjæreste? Høres ut som en relasjon mellom to fiender. 

Anonymkode: 9d3b9...af6

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er to år for mye!

"Hvis vi skal kunne fortsette å like hverandre, må vi bli særboere. Fint om du finner deg et annet sted å bo uka neste måned, så vi kan prøve å reparere dette som nå har gått i stykker. Det forutsetter selvfølgelig at du ikkje fortsetter å utsette meg for passiv røyking som forverrer helsa mi."

Jeg ville nå ikke giddet det engang, men nå prøver jeg å være diplomatiske.

Jeg hadde gått ut mens han røyker, tatt røyken og knekt den i to.

Eller lånt en tuba og spilt kl 22.

Dagen etter ville bagen hans vært pakket.

Anonymkode: b5467...c17

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han mister retten når han begår samme feil ja. Er på team kveld.

Anonymkode: f35e8...1c3

Enig! Jeg hadde nok vært barnslig nok til å svare på den meldingen med noe sånt som "Tja, måtte du røyke så nært huset at soverommet mitt stinker? IGJEN ...?" Eventuelt sendt ham en melding i morgen tidlig om det virkelig er nødvendig å ha på vekkerklokka så tidlig?

Eller, det er i alle fall veldig fristende å reagere like barnslig, da.

Anonymkode: c890d...bf9

• Liker 5
Skrevet

Folk som røyker i 2025 kan ikke uttale seg om andres vaner overhodet.

• Liker 10
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en egoist som ikke hører på deg men likevel skal diktere andre? Han får være singel til han har tatt seg i nakkeskinnet.

Anonymkode: 5c464...ba3

• Liker 9
Skrevet

og du er sammen med denne "mannen" fordi???

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svar for deg da!

»Gutten tar faktisk mer hensyn på kveld enn du gjør på morgen. Ikke stinker det sigaretter inne heller. Så du får gå foran med et godt eksempel, så skal nok jeg få ham til å følge på!»

Anonymkode: 84e80...23b

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han bråker på morgenen, det er helt umulig å ikke våkne av han. Han røyker spesielt mye på morgenen, går gang på gang ut, og står så nært huset at lukten siver inn på soverommet mitt. Disse tingene har jeg gitt beskjed om SÅ mange ganger, men han blir bare irritert og respekterer det ikke. 

Ta haveslangen eller kjøp en sånn XXL vannpistol og spyl ham når han røyker foran vinduet ditt. 

Nei, spøk til side, dette hadde vært dumpegrunn for meg. 

Anonymkode: e0e01...958

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere må flytte fra hverandre, det der funker ikke. 

Hadde blitt gal om jeg hadde hatt en kjæreste som slumret med vekkerklokken en halvtime hver dag😳 Så er han frekk nok til å klage over at folk lager seg mat, noe som er en nødvendighet. Nei, ærlig talt. 

Han burde også utrede snorkingen sin, men det er ikke ditt ansvar. Virker som en fyr som tar lite ansvar for seg selv og egne ting, og det er det siste du trenger. 

Anonymkode: 8f5e0...1b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars tenåring som må bo i et hjem med så mye fiendtlighet

Anonymkode: 2aba7...353

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For en slask. Få ham ut. 

Anonymkode: 5131b...883

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags positive ting tilfører han hverdagen? En dust av en mann som røyker, snorker og klager. Er dobbeltmoralsk  og er egoistisk. Om du ikke vil kaste han ut for deg, så tenk på barnet. Gjør det idet minste for barnets skyld. 

Anonymkode: 11f40...02d

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bor dere sammen ? Høres ikke ut som dere er kjærester, bare romkamerater.

Jeg og samboer (bodd sammen i 2 år) legger oss alltid på samme tid uansett. Han har sine uvaner og jeg har mine uvaner. Men vi tilpasser oss og er fleksible. Virker ikke som at dere er der. Var han like hensynsløs i begynnelsen? Eller var alt fryd og gammen og nå har det endret seg ? Kanskje han ikke trives med å ha samboer lenger....

Anonymkode: 610f4...b67

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er en ungdom som som skal formes i dette hjemmeklimaet. Ville bedt samboer om å flytte ut.

Anonymkode: a7369...30c

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har bodd med kjæresten i to år nå, og det er utfordringer. Jeg har en tenåring, han har ikke barn. 

Vi sover på forskjellig soverom fordi han snorker ekstremt mye, jeg sliter med kronisk migrene og er avhengig av søvn for å fungere. Han legger seg senest halv ti, men jeg får ikke sove så tidlig, både jeg og barnet mitt legger oss ca. 11. Men vi er stille og han hører oss omtrent aldri sier han, men jeg har merket at han irriterer seg veldig dersom tenåringen min lager seg mat på kvelden, og da spesielt hvis det er noe annet enn brødskiver. Ikke fordi han er var på lyder, men fordi det ikke er naturlig for han å gjøre det. Dermed er det "galskap" i hans øyne. 

Grunnet til at dette irriterer meg så ekstremt er at han tar NULL hensyn selv. Null. Han starter morgenen sin en time før jeg står opp. Ikke fordi han må, men han liker å se på tv på morgenen. Før han står opp slumrer han med vekkerklokken i minst en halvtime. Jeg våkner ofte av dette, og får ikke sove igjen selv om jeg ligger på et annet rom. Han bråker på morgenen, det er helt umulig å ikke våkne av han. Han røyker spesielt mye på morgenen, går gang på gang ut, og står så nært huset at lukten siver inn på soverommet mitt. Disse tingene har jeg gitt beskjed om SÅ mange ganger, men han blir bare irritert og respekterer det ikke. 

I kveld hadde tenåringen vært på butikken og laget seg suppe til kvelds klokken halv ti. Kjæresten sender meg melding fra sengen: "Må dere lage mat nå?"

Jeg er så irritert fra hans manglende hensyn, senest i kveld stinket det røyk inn på soverommet mitt. Så jeg skrev tilbake "Klokken er halv ti, ikke tolv. Bråker det da?"

Han: Vekket i hvert fall meg, og de lukter mat helt inn her. Vet veldig godt hva klokken er. 

Han er altså sur, men jeg synes tingene han gjør er verre. Ahh, skriver dette i sinne, så det ble sikkert rotete. Må bare ha noen synspunkt her, er han urimelig eller er det noe jeg ikke ser?

Dump jævlen aom verken liker deg eller ungen din 

Anonymkode: a7483...dd3

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke ut som at dere bør bo sammen, men så mye irritasjon for hverandre. Jeg forstår begge parter her, dere har ulike behov og blir vekt av hverandre. Klart det er irriterende, søvn er tross alt viktig. Og når man først blir vekt, særlig over noe man irriterer seg over, er det vanskelig å sovne igjen.

Anonymkode: 01567...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som mor bør du ha langt mer omsorg for ditt barns oppvekstmiljø enn det du har når du blir boende med denne samboeren din.

Flytt fra ham, eller få ham til å flytte om du og barnet bor hos ham. 

Du kan ikke endre denne mannen!

Hva tenker du selv, Ts - synes du dette forholdet er givende og blivende?

Anonymkode: 66e43...6d3

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...