AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Skrevet 12. august Som overkriften… hvilken el sparkesykkel har din 13/14 åring? Anonymkode: 3fedb...69d
AnonymBruker Skrevet 12. august #2 Skrevet 12. august Mine har ikke det. Buss og vanlig sykkel med hjelm holder her vi bor. Er livredd når jeg ser tenåringene komme to eller tre på el sparkesykkel, uten hjelm og midt i veien. Anonymkode: acc3d...633 9 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august Hvorfor skal alle ungdomsskolebarn ha el-sparkesykkel idag? Da jeg var ung spaserte vi eller tok buss. Anonymkode: 0cf35...cf8 7 1
Brunello Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august De har selvsagt ikke. Det er galskap at så mange risikerer barnas helse ved å la de få slikt. 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Skrevet 12. august De har vanlig sykkel, ingen behov for sparkesykkel. Anonymkode: b6568...3d9 5
norw Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august Dere som gir dem elsparkesykler, hvor aktive er de egentlig, idrett, turgåing osv? 6
AnonymBruker Skrevet 12. august #7 Skrevet 12. august Hva slags fulinger kjøper egentlig elsparkesykkel til barn?! Anonymkode: 4a823...2cd 5 1
Meowmere Skrevet 12. august #8 Skrevet 12. august Mine har ikke, men de får låne min. De er aktive nok til at det ikke er noe problem. Jeg anser det som like trygt som vanlig sykkel. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #9 Skrevet 12. august norw skrev (7 minutter siden): Dere som gir dem elsparkesykler, hvor aktive er de egentlig, idrett, turgåing osv? Trening hver dag + kamper i helgen. skolen ligger et stykke unna, så han sparer masse tid med sykkel/sparkesykkel, men han går til trening. Vi har en sparkesykkel fra e-wheels, hender at vi voksne låner den også. Det er en med long range, husker ikke navnet i farta. Han synes det er veldig artig med sparkesykkel og mange av vennene har det. Det er også praktisk til sentrum (Oslo) da vi har 150 høydemeter hjem og vi voksne har elsykkel. Anonymkode: 709e5...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august De har ikke da flere barn i vårt nabolag har fått frastjålet sine. Anonymkode: 36c10...a53 2
Misanthropis Skrevet 12. august #11 Skrevet 12. august Vi har tre E2S V2 Long Range. de som er i rette alder og ikke har lappen ennå bruker sine til og fra skolen, treninger, eller til toget om de skal videre. Eller til venner som bor litt unna oss. Vi er fornøyde og det har aldri vært no tull med dem, de er godt brukt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #12 Skrevet 12. august Har en Classywalk S200. I utgangspunktet ikke de beste når det kommer til kvalitet, men vi har hatt vår i flere år og er faktisk veldig fornøyd. Bruker den til og fra skolen for å spare tid og slippe overfylte og kaotiske skolebussen. Anonymkode: 70df9...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #13 Skrevet 12. august Normale, ansvarlige foreldre gir ikke en 13-åring elsparkesykkel når man vet hvordan de faktisk blir brukt. Foreldre som er naive nok at de tror at dette går bra, får ta ansvaret den dagen ulykken kommer; det er ikke mange dagene siden jeg så to unger som kanskje var 7-8 og knapt rakk opp til styret på hver sin elsparkesykkel; vil gjette på at foreldrene ikke visste om dette, og at hjelpsomme søsken hadde hjulpet til, eller at syklene var "tjuvlånt". Anonymkode: e3236...7eb 8
AnonymBruker Skrevet 12. august #14 Skrevet 12. august De har vanlig sykkel og busskort. Og jeg ser så mye galskapkjøring med el sparkesykkelen. Kjører midt i bilvei, og bryr seg ikke om biler kommer. Kjører flere på samme, uten hjelm, og i høyeste fart i skarpe svinger. Både jeg og begge barna mine har blitt kjørt på av sparkesykkel, og aner ikke hvor mange ganger jeg har måtte hoppe i grøfta. Og det er bare barn som kjører sånn. Og selvfølgelig så nekter foreldrene for at deres barn kjører sånn. Anonymkode: 5a86d...38f 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #15 Skrevet 12. august Har ikke elsparkesykkel, men elsykkel. Anonymkode: 8cd63...2bb
AnonymBruker Skrevet 13. august #16 Skrevet 13. august En eller annen dyr en fra e-wheels til 18000 kr på tilbud. Han har betalt det meste av den selv etter å ha spart LENGE. Min minste på 10 år får verken stå på og har eller ikke prøvd el-sparkesykkelen. Han er ikke så interessert i slikt, uansett. Eldste bruker hjelm og jeg har verken hørt fra andre eller sett at han kjører uforsvarlig. Han vet at om jeg får nyss i noe slikt så inndras elsparkesykkelen. Han bruker den til trening, kompiser, bading, kamper, skolen etc for å spare tid. Han trener minst 3 ganger i uken + kamper, så ja, han er ganske aktiv. Og han driver med egentrening, hopper på trampoline osv. Anonymkode: 62c9b...395 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #17 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Normale, ansvarlige foreldre gir ikke en 13-åring elsparkesykkel når man vet hvordan de faktisk blir brukt. Foreldre som er naive nok at de tror at dette går bra, får ta ansvaret den dagen ulykken kommer; det er ikke mange dagene siden jeg så to unger som kanskje var 7-8 og knapt rakk opp til styret på hver sin elsparkesykkel; vil gjette på at foreldrene ikke visste om dette, og at hjelpsomme søsken hadde hjulpet til, eller at syklene var "tjuvlånt". Anonymkode: e3236...7eb Da vil jeg heller si at det er foreldre som nekter sine sparkesykkel som er naive hvis de tror de ikke kjører uansett, det bekrefter du jo her at de gjør. Da foretrekker heller jeg å kjøpe til mine, lære de reglene, og sette betingelser for det og hjelm. Mine følger reglene, det vet jeg da jeg har testet dem, fått tilbakemeldinger og sett de selv ved tilfeldigheter. Ikke alle kjører som villmenn, og ikke alle utnytter godene de får. Mine har fått frihet basert på tillitt og vet at den forsvinner hvis de ikke holder seg til de få reglene de har. Anonymkode: 70df9...9d6 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #18 Skrevet 13. august Her var det mange som ikke klarte å svare på spørsmålet til TS. Det ble ikke spurt om «har din ungdom en EL-sparkesykkel», men «hvilken EL har din ungdom», da svarer man om man har en ungdom med EL. Min har Navee, Easyride (?). Ser at de fleste rundt her har e-wheels. Anonymkode: b0245...e05 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #19 Skrevet 13. august E-wheels E2S V2 Pro Long Range. Får stort sett kjøpt den på tilbud til 6-7.000. Anonymkode: 8a6f0...dc4
AnonymBruker Skrevet 13. august #20 Skrevet 13. august Absolutt ingen, det får de selvsagt ikke. Anonymkode: 2a817...e33 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå