Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS her, 

Jeg tar til meg litt av kritikken, og jeg skal ikke være hårsår når jeg skriver på et sånt forum, men mamma hadde ikke et veldig gammelmodig navn som "Audhild," "Oddveig," "Olga" som åpner for de mildt sagt kreative konstellasjonene her - hun het "Anne" og det er vel ikke akkurat skjemmende selv i 2025. 

Jeg syns heller ikke det er et godt argument at det er svigermors navn, fordi mamma var alltid snill med henne, hun ga henne gode og hjelpsomme tips til både matlaging og styling, og sa aldri et vondt ord om samboeren min. Så svigermorargumentet er ikke så aktuelt her. 

For å være helt ærlig, så er det ikke bare at hun er så bastant negativ til selve navnet som plager meg, men at hun er så lite imøtekommende, og det kommer på toppen av at hun er blitt vanskeligere å ha med å gjøre generelt, ikke minst mer egoistisk og lat. Jeg har en superkrevende konsulentjobb og for tiden jobber jeg med et intensivt prosjekt opp mot en veldig viktig klient.  Allikevel er det jeg som må stå for matlaging nå, jeg som må rydde inn og ut av oppvasken, og likevel klager hun over at det er rotete på spisebordet når jeg har sittet der på kvelden, og hun skrur basically ikke på robotstøvsugeren engang, hun bare ligger på sofaen, klager på vondt i bekkenet, at hun er sliten (selv om hun ikke gjør noe) og ser på Netflix. 

Jeg får ikke trene engang, og må nøye meg med sykling til jobben, selv om hun har visst siden før hun ble gravid at jeg skulle satse på Birken, og dette er de viktigste ukene hvor jeg egentlig skulle kjørt de siste intervall- og fartslek-øktene. 

Alt er bare meg, meg, meg med henne, og når hun ikke engang kan diskutere navn uten å sette fingrene i ørene omtrent, så syns jeg det har gått altfor langt, jeg fortjener bedre enn dette. 

Anonymkode: bf348...ad2

😄 Det er du som er egoistisk. Du har gjort henne GRAVID. Da forandrer ting seg. Lage mat og sette i oppvaskmaskinen må man jo gjøre uansett - om man skulle bodd alene. Rydde opp etter seg. Det skulle bare mangle at du ikke gjør mer nå siden hun har satt kroppen sin til disposisjon for å lage et barn.

Skal hun som er sliten gjøre alt da? Hun får ikke gjort sine vanlige ting og interesser tenker jeg hvis hun har mye plager, og du slipper iallefall unna å gå gravid og ha smerter- kun at du  ikke får gjort ting som du hadde planlagt. Når dere får barn så blir det ikke tid til masse sykling uansett. Hun fikk sikkert mer plager enn hun regnet med å få, ting kan forandre seg og planer må forandres. Hun orker ikke å rydde opp etter samboeren sin, det må du gjøre selv uansett om hun er gravid eller ikke. 
Hun gjør ikke noe? Kroppen hennes gjør noe døgnet rundt- å lage et barn. 
« kona er gravid og har smerter og gidder ikke rydde og jeg får ikke trent hver dag. Hvorfor ligger hun bare på sofaen» Sutrer menn. Hun er gravid og masse skjer i kroppen med hormoner osv. Og du sutrer over at du kanskje ikke får vært med på Birken dette året. Hun får heller ikke gjort så mye- med en gravid kropp med smerter. Hvis Birken er det viktigste så burde du ikke ønsket deg barn. Hvis du ikke vil ta hensyn til noen så kunne du bodd alene og syklet hele døgnet om du ville.

Anonymkode: 5e3a2...939

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

TS her, 

Jeg tar til meg litt av kritikken, og jeg skal ikke være hårsår når jeg skriver på et sånt forum, men mamma hadde ikke et veldig gammelmodig navn som "Audhild," "Oddveig," "Olga" som åpner for de mildt sagt kreative konstellasjonene her - hun het "Anne" og det er vel ikke akkurat skjemmende selv i 2025. 

Jeg syns heller ikke det er et godt argument at det er svigermors navn, fordi mamma var alltid snill med henne, hun ga henne gode og hjelpsomme tips til både matlaging og styling, og sa aldri et vondt ord om samboeren min. Så svigermorargumentet er ikke så aktuelt her. 

For å være helt ærlig, så er det ikke bare at hun er så bastant negativ til selve navnet som plager meg, men at hun er så lite imøtekommende, og det kommer på toppen av at hun er blitt vanskeligere å ha med å gjøre generelt, ikke minst mer egoistisk og lat. Jeg har en superkrevende konsulentjobb og for tiden jobber jeg med et intensivt prosjekt opp mot en veldig viktig klient.  Allikevel er det jeg som må stå for matlaging nå, jeg som må rydde inn og ut av oppvasken, og likevel klager hun over at det er rotete på spisebordet når jeg har sittet der på kvelden, og hun skrur basically ikke på robotstøvsugeren engang, hun bare ligger på sofaen, klager på vondt i bekkenet, at hun er sliten (selv om hun ikke gjør noe) og ser på Netflix. 

Jeg får ikke trene engang, og må nøye meg med sykling til jobben, selv om hun har visst siden før hun ble gravid at jeg skulle satse på Birken, og dette er de viktigste ukene hvor jeg egentlig skulle kjørt de siste intervall- og fartslek-øktene. 

Alt er bare meg, meg, meg med henne, og når hun ikke engang kan diskutere navn uten å sette fingrene i ørene omtrent, så syns jeg det har gått altfor langt, jeg fortjener bedre enn dette. 

Dama er gravid. Hun lager et menneske av sin egen kropp. Du sier du er sliten av en konsulentjobb, men det er INGENTING mot det å være i tredje trimester. Å gå gravid er noe av det mest slitsomme man kan gjøre. Min mann jobber to jobber og lager mat hver eneste dag fordi jeg har så lavt blodtrykk at jeg svimer av om jeg står oppreist for lenge. Jeg kaster opp hvis jeg blir sulten. Jeg vrir meg i smerte hver gang jeg skal reise meg eller snu meg i sengen. Han har ikke uttrykt en eneste klage! Hun fortjener en bedre mann enn deg, tenker jeg vi heller sier. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg var gravid så hadde jeg trøbbel med bekkenet og det var VONDT å sette ting i oppvaskmaskina. Du har ikke peiling. 

Anonymkode: e3cc4...12e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synd at dere kom til slutten av et svangerskap før du innså at dere ikke er kompatible TS. Men joda, jeg ville valgt å avslutte dette forholdet om jeg var deg for alle parter sitt beste siden dere ikke er på bølgelengd nå vil dere neppe være det når barnet er født heller og hun er VIRKELIG sliten og du må TRÅ TIL HJEMME.. 😝 så joda, dra ut pluggen nå du, så slipper dere begge mye styr senere. Hun får eneansvaret, du får bidragsplikt og potensielt samvær hvis mor vil.. Så får du fokusere på trening og jobb osv og hun får velge navn på ungen helt alene.. 

:ironi:

Anonymkode: b4188...0ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (8 timer siden):

Forskjel på å tvinge gjenom et navn, og si nei til to konkrete navn.....

Ingen har tvunget gjennom noe, men begge har kommet med navneforslag som ikke ble tatt godt imot 

Anonymkode: 843d6...629

Skrevet

Så det at dattera har to foreldre som gikk fra hverandre før hun ble født pga av en krangel er mindre viktig enn denne connectionen hun skal ha til din mor hun aldri har møtt?

Ærlig talt forstår jeg ikke problemet til dama di, det kan være ett mellomnavn. Men samtidig argumenterer du for hva som er best for din datter og det er at du forlater moren hennes mens hun er gravid?

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 6.07):

😄 Det er du som er egoistisk. Du har gjort henne GRAVID. Da forandrer ting seg. Lage mat og sette i oppvaskmaskinen må man jo gjøre uansett - om man skulle bodd alene. Rydde opp etter seg. Det skulle bare mangle at du ikke gjør mer nå siden hun har satt kroppen sin til disposisjon for å lage et barn.

Skal hun som er sliten gjøre alt da? Hun får ikke gjort sine vanlige ting og interesser tenker jeg hvis hun har mye plager, og du slipper iallefall unna å gå gravid og ha smerter- kun at du  ikke får gjort ting som du hadde planlagt. Når dere får barn så blir det ikke tid til masse sykling uansett. Hun fikk sikkert mer plager enn hun regnet med å få, ting kan forandre seg og planer må forandres. Hun orker ikke å rydde opp etter samboeren sin, det må du gjøre selv uansett om hun er gravid eller ikke. 
Hun gjør ikke noe? Kroppen hennes gjør noe døgnet rundt- å lage et barn. 
« kona er gravid og har smerter og gidder ikke rydde og jeg får ikke trent hver dag. Hvorfor ligger hun bare på sofaen» Sutrer menn. Hun er gravid og masse skjer i kroppen med hormoner osv. Og du sutrer over at du kanskje ikke får vært med på Birken dette året. Hun får heller ikke gjort så mye- med en gravid kropp med smerter. Hvis Birken er det viktigste så burde du ikke ønsket deg barn. Hvis du ikke vil ta hensyn til noen så kunne du bodd alene og syklet hele døgnet om du ville.

Anonymkode: 5e3a2...939

Ts mor hadde snudd seg i grava om hun hadde visst at sønnen hennes var vokst opp til å bli så ego og selvopptatt som dette. Driter i at kjæresten er gravid og dårlig. Sutrer bare fordi han mener hun er lat og fordi han ikke kan prioritere birken. Fy faen altså. De burde gjøre det slutt. Ikke pga navnekrangel, men slik at hun slipper å være mamma for både en liten baby og en forvokst baby som garantert ikke kommer til å bidra med en eneste ting

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

TS her, 

Gjør det slutt med henne du. Da er du sikker på at du ikke får være med å velge navn i det hele tatt pga manglende foreldreansvar 🤣 

Skikkelig smart du. Å være 32 uker gravid kan være ustyrtelig slitsomt. Det høres ut som hun har bekkenløsning, da er faktisk å ligge beste medisin. 

Anonymkode: 17c65...5d6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 22.49):

Denne skjønte jeg ikke? To unger og hus sammen? Akkurat født? 

Anonymkode: 48542...d67

Kanskje denne anonyme personen kjenner denne personen i innlegget😂

En kan aldri være for anonym noe sted om du forteller for mye.

Ikke vet jeg. Glad jeg ikke er i dette forholdet. Høres ut som to tenåringer.

Også gå ifra noen under svangerskapet pga ett navn?

Hadde jeg vært mora de hadde jeg vært flau.

Ikke det at hennes navnevalg var noe bedre, men folk har hver sin smak. 
Enige må dere bli, ellers la noen andre velge 😅

Jeg og mannen min var ikke 100% enige vi heller, så da valgte vi dobbeltnavn hvor han i dette tilfelle fikk velge fornavn og jeg tok mellomnavn. Jeg er evig takknemlig for at vi har god kommunikasjon og kan snakke sammen. 🎉

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 22.40):

Dama bestemmer ikke navn alene hvis du ikke godkjenner. Hvis ikke begge skriver under vil barnet automatisk få tildelt det navnet som er mest populært for tiden. Tror dere har 6 måneder på dere etter fødsel. Bare å sette hardt mot hardt, ellers får ingen av dere som dere vil. 

Anonymkode: e3cc4...12e

Kan ikke folk slutte med den løgnen. Staten gir ikke navn. Hverken fra topplisten eller noe annet

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 19.58):

TS her, 

Dette MÅ jo være trolling?? Du anklager henne for «meg-meg-meg», men det eneste du snakker om er alle dine egne behov og ingen av hennes? Eller det kommende barnets for den saks skyld? 

Anonymkode: 0618a...698

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oi… Begynte å legge sammen to og to her nå, jeg tror jeg kjenner deg TS… Hvis du er den jeg tror du er, tenker jeg nok det er best for både barnet og barnets mor at dere ikke er sammen mer. Den personen jeg kjenner som dette minner meg veldig om, har veldig lite evne til empati og å tenke på andre enn seg selv, og med en baby eller et dyr for den saks skyld inne i bildet blir ting 100 ganger verre… 

Anonymkode: 0618a...698

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 22.10):

pappaen min dro da jeg var 15. (Jævla fyllik).

Er det da mulig for meg å forsvare ovenfor vår kommende datter og familie at jeg gjør det slutt og at vi flytter fra hverandre når hun er 32 uker på vei?

Sorry, men du er helt lik pappaen din. Eplet faller ikke langt fra treet.

Anonymkode: 603c3...4f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 22.27):

Navnet skjemmer ingen. 

Anonymkode: 9e450...7cc

Jo, det gjør det. Det er en grunn til at enkelte folk endrer navn i voksen alder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sorry, men du er helt lik pappaen din. Eplet faller ikke langt fra treet.

Stammen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 19.58):

TS her, 

Jeg kan på sett og vis forstå deg. Anne er et søtt navn. Var hun lat og utrivelig også før graviditeten? Hvis nei, så er det kanskje lurt å holde ut… 

Når det gjelder navn, så kan et kompromiss være at fornavnet begynner på A? 

Anny Eugenie

Andrea

Annabelle

Amanda (som jeg synes er skikkelig retro-kult)

Uansett! Lykke til med baby og birken❤️

Anonymkode: 32990...5a2

Skrevet

Ts

Jeg tenker sånn her..er du klar for barn?

Du vil gå fra din kjære pga er navn.. bokstaver..

Hva når din kone er uenig om noe når det kommer til babyen...at du vil sammenligne noe med din barndom..eller noe du mener er bedre..vil du da gå fra henne pga hun ikke er enig med med deg? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 22.10):

Jeg mistet mammaen min for to år siden, og hun rakk aldri oppleve at jeg skulle bli pappa. Jeg har hatt et nært forhold til henne hele livet, etter at pappaen min dro da jeg var 15. (Jævla fyllik). Anyway, mamma hadde to fornavn, og jeg har veldig lyst til at jenta mi skal få ett av dem. 

Men dama er ikke keen på disse navnene, hun vil ha et moderne navn, ikke noe som låter for gammeldags eller typisk Norsk. 

Nå er det ikke snakk om veldig spesielle fornavn, og jeg har også vært villig til å kun bruke ett av dem i kombinasjon med noe mer moderne, som Britney, Cindy, Maddie og andre navn hun av uforståelige grunner liker, hun vil heller at navnet skal være knyttet til vår generasjon og gode minner fra ungdomstiden. 

Dette er riktignok vår første store krangel, og jeg har vært utrolig fornøyd sammen med henne i snart fem år, men nå kjenner jeg bare at jeg er forbanna, og vil ikke engang ha sex med henne. Jeg syns det er så utrolig ego at hun kun tenker på sine egne lyster/preferanser, og ikke ser verdien av at lillejenta kan få en connection til farmora si som hun aldri fikk se. 

Lurer på å gjøre det slutt, samtidig har vi nettopp solgt leiligheten hennes, og hun bor hos meg. Er det da mulig for meg å forsvare ovenfor vår kommende datter og familie at jeg gjør det slutt og at vi flytter fra hverandre når hun er 32 uker på vei?

Virkelig ! Skilles over et navn ! Roe dere ned ! Tror du barnet setter pris på å ha to foreldre som elsker og  tar vare på hverandre og barnet ! Eller hva navn vedkommende barn får !  Er dere så ekstreme som dette og bare "følelser som settes i brann" over noe så forbannet trivielt som dette !  Gud bedre jeg mister troen på menneskeheten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 8.42):

Skjønner at dette betyr mye for deg, men dette med navn er veldig spesielt. Det er vanskelig for henne å skulle gi barnet et navn hun ikke liker. Da blir hun å ha negative assosiasjoner hver gang hun bruker navnet til barnet. Det betyr ikke at hun nødvendigvis skal få sin vilje gjennom, men at dere må finne noe middelvei på et navn dere begge syns er ok. Også hvis det betyr at det ikke blir å oppkalle datteren etter moren din.

Anonymkode: 9194d...72c

Dette🙏

Anonymkode: 153a2...d19

• Liker 2
Skrevet
mommyaka skrev (11 minutter siden):

Ts

Jeg tenker sånn her..er du klar for barn?

Du vil gå fra din kjære pga er navn.. bokstaver..

Hva når din kone er uenig om noe når det kommer til babyen...at du vil sammenligne noe med din barndom..eller noe du mener er bedre..vil du da gå fra henne pga hun ikke er enig med med deg? 

Dette kan være bare trolling, men tipper at det kan være reelt ! Så sinnsykt kan noen fare frem over bagateller !  Så her er det ikke navn som egentlig teller ! Det virker som meg som det mer er makt ! Jeg skal bestemme dette, og får jeg ikke bestemme så brenner jeg ned alt ! Den damen som er denne mannen sin kone ? Jeg ville løpt for livet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...