Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet mammaen min for to år siden, og hun rakk aldri oppleve at jeg skulle bli pappa. Jeg har hatt et nært forhold til henne hele livet, etter at pappaen min dro da jeg var 15. (Jævla fyllik). Anyway, mamma hadde to fornavn, og jeg har veldig lyst til at jenta mi skal få ett av dem. 

Men dama er ikke keen på disse navnene, hun vil ha et moderne navn, ikke noe som låter for gammeldags eller typisk Norsk. 

Nå er det ikke snakk om veldig spesielle fornavn, og jeg har også vært villig til å kun bruke ett av dem i kombinasjon med noe mer moderne, som Britney, Cindy, Maddie og andre navn hun av uforståelige grunner liker, hun vil heller at navnet skal være knyttet til vår generasjon og gode minner fra ungdomstiden. 

Dette er riktignok vår første store krangel, og jeg har vært utrolig fornøyd sammen med henne i snart fem år, men nå kjenner jeg bare at jeg er forbanna, og vil ikke engang ha sex med henne. Jeg syns det er så utrolig ego at hun kun tenker på sine egne lyster/preferanser, og ikke ser verdien av at lillejenta kan få en connection til farmora si som hun aldri fikk se. 

Lurer på å gjøre det slutt, samtidig har vi nettopp solgt leiligheten hennes, og hun bor hos meg. Er det da mulig for meg å forsvare ovenfor vår kommende datter og familie at jeg gjør det slutt og at vi flytter fra hverandre når hun er 32 uker på vei?

Anonymkode: bf348...ad2

• Liker 3
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om dette er sant så er det en overreaksjon. Prøv å kommunisere til henne hvor viktig det er for deg, evt lag ett kompromiss hvor dere bruker forbokstav, eller mellomnavn som ikke blir brukt. Du er nok lei deg fordi du ikke føler deg sett og forstått, samtidig som det er vondt å ha mistet din nærmeste familie. 💗

Anonymkode: 58680...428

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke tvinge igjennom et navn.

Anonymkode: 39d04...2d2

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på navnet da. Jeg har full forståelse at ikke dama vil at barnet skal hete Bjørg, Grete, Berit, Bente osv. 

Anonymkode: 6ba1c...dc2

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg mistet mammaen min for to år siden, og hun rakk aldri oppleve at jeg skulle bli pappa. Jeg har hatt et nært forhold til henne hele livet, etter at pappaen min dro da jeg var 15. (Jævla fyllik). Anyway, mamma hadde to fornavn, og jeg har veldig lyst til at jenta mi skal få ett av dem. 

Men dama er ikke keen på disse navnene, hun vil ha et moderne navn, ikke noe som låter for gammeldags eller typisk Norsk. 

Nå er det ikke snakk om veldig spesielle fornavn, og jeg har også vært villig til å kun bruke ett av dem i kombinasjon med noe mer moderne, som Britney, Cindy, Maddie og andre navn hun av uforståelige grunner liker, hun vil heller at navnet skal være knyttet til vår generasjon og gode minner fra ungdomstiden. 

Dette er riktignok vår første store krangel, og jeg har vært utrolig fornøyd sammen med henne i snart fem år, men nå kjenner jeg bare at jeg er forbanna, og vil ikke engang ha sex med henne. Jeg syns det er så utrolig ego at hun kun tenker på sine egne lyster/preferanser, og ikke ser verdien av at lillejenta kan få en connection til farmora si som hun aldri fikk se. 

Lurer på å gjøre det slutt, samtidig har vi nettopp solgt leiligheten hennes, og hun bor hos meg. Er det da mulig for meg å forsvare ovenfor vår kommende datter og familie at jeg gjør det slutt og at vi flytter fra hverandre når hun er 32 uker på vei?

Er det en bimbo du har valgt å få barn med? 

• Liker 18
  • Nyttig 27
Skrevet

Ryddet for spekulasjon.

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Navnet skjemmer ingen. 

Dere kan gå for et dobbeltnavn der du får velge og hun får velge. 

Høres uansett ikke ut som ekte kjærlighet om du vil gå fra henne og barnet ditt for et navn. Gjør du det slutt nå så vil du gå glipp av mye av starten til barnet ditt. 

Hadde jeg dødd nå så håper jeg virkelig ikke at min sønn om 15 år skulle sløst vekk forholdet til barnet sitt på grunn av et navn så jævla viktig er det ikke. Dere burde for øvrig hatt en prat om slike ting før dere lagde dette barnet slik at du visste at dere var på samme sted når det kommer til navn.

Anonymkode: 9e450...7cc

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tror du sjansen er større for at hun gir seg hvis du gjør det slutt? Sannsynligvis ikke!

Jeg skjønner at det er viktig for deg, men dere må faktisk bli enige!

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun likte ikke moren din og ønsker ikke et navn som til stadighet minner om henne. Pluss at hun synes navnet i seg selv ikke er fint. 

Dere har nå to barn og eier hus sammen. Hun har nettopp født og du prater om å forlate henne...

Mann deg opp, skjerp deg. Fri til henne og vær takknemlig for det du har fått.

Anonymkode: ab6a5...d84

• Liker 7
Skrevet

Hvordan skal det få gjennom navneønsket ditt? 

Begge har vetorett på navn. Eneste rettferdige løsning.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dama bestemmer ikke navn alene hvis du ikke godkjenner. Hvis ikke begge skriver under vil barnet automatisk få tildelt det navnet som er mest populært for tiden. Tror dere har 6 måneder på dere etter fødsel. Bare å sette hardt mot hardt, ellers får ingen av dere som dere vil. 

Anonymkode: e3cc4...12e

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du kan ikke tvinge igjennom et navn.

Anonymkode: 39d04...2d2

Man kan vel også nekte at datteren skal hete Britney.

• Liker 17
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

Men hva vinner du med å gjøre det slutt? Det blir som et barn som feier ludo brikkene av bordet fordi de tror de vil komme på andreplass.

Anonymkode: 7cd07...280

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en moderne versjon av det? 

Jeg forstår du vil være nær din mor, trist at du mistet henne for tidlig.

Hva med det som kjæle navn? 

Anonymkode: 2f14f...78e

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver "samarbeid" i emnetittelen. Anbefaler deg å lese hva dette ordet innebærer. 

Dere må naturligvis finne et kompromiss. Et navn begge liker.

Anonymkode: 4cad0...0bf

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dere har rett.

Dere skylder barnet å gi forholdet ein solid sjanse. Du forelska deg i den dama. Du valgte ho som mor til ditt barn. Tenk litt på det livet dykk skal skapa og alt det spennande (og krevjande) som kjem framover.

Ikkje gi det opp pga eit namn.

Dere må finna ein løysing som fungerer for alle. 

Anonymkode: 0cf39...7c8

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun likte ikke moren din og ønsker ikke et navn som til stadighet minner om henne. Pluss at hun synes navnet i seg selv ikke er fint. 

Dere har nå to barn og eier hus sammen. Hun har nettopp født og du prater om å forlate henne...

Mann deg opp, skjerp deg. Fri til henne og vær takknemlig for det du har fått.

Anonymkode: ab6a5...d84

Denne skjønte jeg ikke? To unger og hus sammen? Akkurat født? 

Anonymkode: 48542...d67

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...