Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta en ny utdannelse. 

Anonymkode: 23a66...c77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, kjedelig å ha en utdanning hvor det er få jobber. Men det burde da finnes noe annet å drive med enn barnehage, selv om det ikke vil være relevant for din utdanning.

Når man har utdanning innen et snevert felt, så må man jo søke svært bredt, og potensielt si ja til noe som ikke føles relevant. Kan det være andre stillinger som er bedre både mtp. belastning, men ikke minst lønn, som likevel ikke er direkte koblet til utdanningen? Er det noe innen helsedelen av utdanningen du kunne spilt på for å komme i en posisjon? 

Har du noe "spesialisering"/er det noe du er ekstra god på? Er du villig til å flytte på deg?

Anonymkode: baff0...f71

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 21.50):

Håper jeg kan få noen tips og råd fra andre i samme situasjon..

Greia er den at jeg har en mastergrad innen fysisk aktivitet og helse, men pga. ekstremt få utlyste stillinger innen dette fagområdet så jobber jeg pdd. i en barnehage. Jeg har jobbet der i flere år nå, og jeg er nå så sinnsykt sliten og lei av den jobben! Ekstremt belastende jobb, og det eneste jeg drømmer om er å en dag kunne si opp jobben og gjøre noe HELT annet. 

Har søkt på de få relevante stillingene innen mitt fagområde som har vært utlyst de siste 8 årene, men har dessverre ikke fått noe jobbtilbud. Mangel på relevant arbeidserfaring har vært begrunnelsen. Erfaring fra barnehage blir nok dessverre bare anerkjent i barnehageverden.’

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Hver dag er en kamp og det bare river og sliter i meg. 

Anonymkode: f5ee7...cf2

Hva innebærer en slik utdanning da? Hva kan du?
Kan du starte noe eget? Ta supplerende PT utdannelse og jobbe på treningssenter?
Drive egen rådgivning?
Hva kan man egentlig bruke en master i fysisk aktivitet til?

Anonymkode: 8f93e...761

Skrevet

Etter 8 år hadde jeg sterkt vurdert å ta en annen utdannelse. Jeg har selv master i noe som ikke ga meg jobb, og endte opp med å ta ny bachelor. 

Anonymkode: 74d74...71b

Skrevet

Sett på senter for sykelig overvekt, Tønsberg eller Kristiansand? Eller så kan du vel kanskje få jobb som ernæringsfysiolog på sykehus? Kanskje.

Anonymkode: 7e51f...d13

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sett på senter for sykelig overvekt, Tønsberg eller Kristiansand? Eller så kan du vel kanskje få jobb som ernæringsfysiolog på sykehus? Kanskje.

Anonymkode: 7e51f...d13

Fordi de overvektige ikke kan bevege seg?😂

Anonymkode: 01d2c...1a2

Skrevet

Gymlærer, PT, jobbe på treningssenter, folkehøgskolelærer på linje med friluftsliv el idrett, jobbe på sykehus/psykiatrisk sykehus med ansvar  for mosjon. Nettbasert PT kan jo gi  fleksibilitet mht arbeidstid noe som kan være fint når du har en stor familie som krever sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...