AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:50 #1 Skrevet tirsdag kl 19:50 Håper jeg kan få noen tips og råd fra andre i samme situasjon.. Greia er den at jeg har en mastergrad innen fysisk aktivitet og helse, men pga. ekstremt få utlyste stillinger innen dette fagområdet så jobber jeg pdd. i en barnehage. Jeg har jobbet der i flere år nå, og jeg er nå så sinnsykt sliten og lei av den jobben! Ekstremt belastende jobb, og det eneste jeg drømmer om er å en dag kunne si opp jobben og gjøre noe HELT annet. Har søkt på de få relevante stillingene innen mitt fagområde som har vært utlyst de siste 8 årene, men har dessverre ikke fått noe jobbtilbud. Mangel på relevant arbeidserfaring har vært begrunnelsen. Erfaring fra barnehage blir nok dessverre bare anerkjent i barnehageverden.’ Noen tips til hva jeg kan gjøre? Hver dag er en kamp og det bare river og sliter i meg. Anonymkode: f5ee7...cf2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:56 #2 Skrevet tirsdag kl 19:56 Er du ansatt som assistent i barnehagen da? Forstår godt at du er sliten da. Eventuelt, hvis du orker hadde jeg hoppet på noen nettstudier/deltodsstudier. Mulig å gå til en studieveileder og få råd til hvordan du ellers kan bruke kompetansen din? Anonymkode: 49a21...f01
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:01 #3 Skrevet tirsdag kl 20:01 Kunne omsorgsbolig for utviklingshemmede vært et alternativ, om så midlertidig? Der kunne de nok satt pris på kompetansen din. Men spør litt rundt hva slags type brukere boligen har, er det mye fysisk utagering mot personalet må du vurdere om det er noe du klarer å stå i. Anonymkode: d3f4a...00b 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:07 #4 Skrevet tirsdag kl 20:07 Hva er mastergrad innen fysisk helse og aktivitet? Har du ok karakterer? Anonymkode: c89bf...68e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:08 #5 Skrevet tirsdag kl 20:08 Er ansatt som pedagog med master. Dvs at jeg på mange måter har en forholdsvis grei inntekt, som gjør det litt mer komplisert å «bare bytte jobb». Har 4 små barn hjemme selv, og er helt på stålet. Møter på jobb hver dag og gjør så godt jeg kan, men jobben og alt rundt tar virkelig det beste av meg og det eneste jeg vil er å komme meg langt vekk. Jeg er sliten, utålmodig og bare lei hele ettermiddagen og jeg savner virkelig å kunne bruke hodet ordentlig… Anonymkode: f5ee7...cf2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:10 #6 Skrevet tirsdag kl 20:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er mastergrad innen fysisk helse og aktivitet? Har du ok karakterer? Anonymkode: c89bf...68e Mastergrad i Fysisk aktivitet og helse, fra Norges Idrettshøyskole. Jeg har gode karakterer. Anonymkode: f5ee7...cf2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:10 #7 Skrevet tirsdag kl 21:10 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har 4 små barn hjemme selv, og er helt på stålet. Anonymkode: f5ee7...cf2 There you go. Ofte finner man grunnen til at kvinner sliter i arb.livet, og svaret er at vagina-en tillot altfor mange ganger at sperm-en skal få det som det vil. Minner deg på at snittet er 1,4, så når du slår til med 4,0 , så er det helt vilt og fvcking langt, langt over. For sent å gjøre noe med det nå selvfølgelig, men tror ikke du vil få mye empati når det var 4 stykker du mente at du måtte ha - tett på. Jeg trodde at fysisk aktivitet og helse skulle lære deg at NEI, det er egentlig IKKE bra å få 4 barn nå til dags og ellers stå i jobb samtidig. Anonymkode: bfaaa...d45 2 2 1
Stor pike Skrevet tirsdag kl 21:18 #8 Skrevet tirsdag kl 21:18 Jeg sympatiserer med situasjonen din. Men jeg er evig glad for at jeg ikke har barn i din barnehage.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:25 #9 Skrevet tirsdag kl 21:25 Du er nok omsorgstrøtt. Det er situasjonen din som gjer det. 1. Kutt ned på alt du kan kutte på. Drit i dugnad og hiv meir på mannen. 2. Spis betre. 3. Legg deg ein time før. 4. Kikk på ledige stillinger. 5. Gå meir i kvardagen. Anonymkode: becc8...8bd 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:25 #10 Skrevet onsdag kl 03:25 Stor pike skrev (6 timer siden): Jeg sympatiserer med situasjonen din. Men jeg er evig glad for at jeg ikke har barn i din barnehage. Det forstår jeg godt.. det som er ganske sørgelig er at veldig, veldig mange av de som jobber i barnehage faktisk tenker akkurat likt 😅 Anonymkode: f5ee7...cf2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:27 #11 Skrevet onsdag kl 03:27 AnonymBruker skrev (6 timer siden): There you go. Ofte finner man grunnen til at kvinner sliter i arb.livet, og svaret er at vagina-en tillot altfor mange ganger at sperm-en skal få det som det vil. Minner deg på at snittet er 1,4, så når du slår til med 4,0 , så er det helt vilt og fvcking langt, langt over. For sent å gjøre noe med det nå selvfølgelig, men tror ikke du vil få mye empati når det var 4 stykker du mente at du måtte ha - tett på. Jeg trodde at fysisk aktivitet og helse skulle lære deg at NEI, det er egentlig IKKE bra å få 4 barn nå til dags og ellers stå i jobb samtidig. Anonymkode: bfaaa...d45 Så utrolig teit kommentar. Tipper du selv har verken barn eller jobb. Anonymkode: f5ee7...cf2 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:37 #12 Skrevet onsdag kl 03:37 Mor med fire små barn bør være hjemme, eller i mindre deltidsstilling. Du vil være utslitt uansett hvilken jobb du er i, iallefall alle omsorgsyrker. Anonymkode: 7c9fb...433 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:29 #13 Skrevet onsdag kl 05:29 Skjønner ts godt. Er en god grunn til at så mange foreldre vil ha drittungene sine i barnehage. Så får de pause fra unga sine. Anonymkode: 71af1...bed
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:02 #14 Skrevet onsdag kl 18:02 Kunne du jobbet som PT? Anonymkode: 18211...ba2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:08 #15 Skrevet onsdag kl 18:08 Du har jo nesten barnehage både på jobb og hjemme du! Ikke rart du er sliten og lei! Jeg har ikke et råd til deg, ville bare sende deg en klem. Jeg jobber selv i barnehage, men har ikke barn selv. Jeg hadde aldri klart den type dobbeltarbeid. Anonymkode: f188e...6ee 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:15 #16 Skrevet onsdag kl 18:15 Kan du starte for deg selv? PT eller noe sånt? Anonymkode: 02854...43c
VetAlt Skrevet onsdag kl 18:16 #17 Skrevet onsdag kl 18:16 AnonymBruker skrev (21 timer siden): There you go. Ofte finner man grunnen til at kvinner sliter i arb.livet, og svaret er at vagina-en tillot altfor mange ganger at sperm-en skal få det som det vil. Minner deg på at snittet er 1,4, så når du slår til med 4,0 , så er det helt vilt og fvcking langt, langt over. For sent å gjøre noe med det nå selvfølgelig, men tror ikke du vil få mye empati når det var 4 stykker du mente at du måtte ha - tett på. Jeg trodde at fysisk aktivitet og helse skulle lære deg at NEI, det er egentlig IKKE bra å få 4 barn nå til dags og ellers stå i jobb samtidig. Anonymkode: bfaaa...d45 Nå ønsker ikke jeg barn selv, men herregud for en kommentar!
Grüner Skrevet onsdag kl 18:18 #18 Skrevet onsdag kl 18:18 AnonymBruker skrev (21 timer siden): There you go. Ofte finner man grunnen til at kvinner sliter i arb.livet, og svaret er at vagina-en tillot altfor mange ganger at sperm-en skal få det som det vil. Minner deg på at snittet er 1,4, så når du slår til med 4,0 , så er det helt vilt og fvcking langt, langt over. For sent å gjøre noe med det nå selvfølgelig, men tror ikke du vil få mye empati når det var 4 stykker du mente at du måtte ha - tett på. Jeg trodde at fysisk aktivitet og helse skulle lære deg at NEI, det er egentlig IKKE bra å få 4 barn nå til dags og ellers stå i jobb samtidig. Anonymkode: bfaaa...d45 For en idiotisk og lite konstruktiv kommentar! 2
Grüner Skrevet torsdag kl 13:04 #19 Skrevet torsdag kl 13:04 AnonymBruker skrev (På 13.8.2025 den 7.29): Skjønner ts godt. Er en god grunn til at så mange foreldre vil ha drittungene sine i barnehage. Så får de pause fra unga sine. Anonymkode: 71af1...bed Herregud, for en idiotisk kommentar. Det er jo fordi foreldrene må jobbe for å tjene penger til livets opphold! 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:09 #20 Skrevet torsdag kl 13:09 Småbarn og jobb i barnehage tror jeg fungerer dårlig. Hva med å jobbe i sykehjem etc? Anonymkode: 34994...33a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå