Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg fødte for 6 uker siden og ble nettopp sykemeldt, far tar over permisjonen min fra i dag men merker at han ble bitter av hele greia og helst vil være på jobb. Jeg har etter litt trygling sikret meg litt annen hjelp dersom det skulle være aktuelt og lurer vel egentlig på om dette kan reverseres? Kan jeg trekke tilbake sykemeldingen osv slik at far kan dra tilbake på jobb? 

På forhånd, takk for svar.

Anonymkode: a09a8...bff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. Jeg fødte for 6 uker siden og ble nettopp sykemeldt, far tar over permisjonen min fra i dag men merker at han ble bitter av hele greia og helst vil være på jobb. Jeg har etter litt trygling sikret meg litt annen hjelp dersom det skulle være aktuelt og lurer vel egentlig på om dette kan reverseres? Kan jeg trekke tilbake sykemeldingen osv slik at far kan dra tilbake på jobb? 

På forhånd, takk for svar.

Bitter for at han må ivareta sin egen unge når du er for syk til å greie deg alene? Ærlig talt, her får han bite i det sure eplet å ta ansvar.

Mest sannsynlig går dette seg til.

Kanskje han faktisk kommer til å få en veldig fin tid med babyen sin, nå har han mulighet for å knytte tettere bånd og delta i litt mer av hverdagen. 

Ja, du kan jo alltids endre til at du utsetter permisjonen din og at du får hjelp av noen andre. Men har du noen som kan være tilstede 100% de timene han er på jobb da? 

Anonymkode: 7930e...4cb

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bitter for at han må ivareta sin egen unge når du er for syk til å greie deg alene? Ærlig talt, her får han bite i det sure eplet å ta ansvar.

Mest sannsynlig går dette seg til.

Kanskje han faktisk kommer til å få en veldig fin tid med babyen sin, nå har han mulighet for å knytte tettere bånd og delta i litt mer av hverdagen. 

Ja, du kan jo alltids endre til at du utsetter permisjonen din og at du får hjelp av noen andre. Men har du noen som kan være tilstede 100% de timene han er på jobb da? 

Anonymkode: 7930e...4cb

Ja, det ble mye surmuling og han dro nesten på jobb i går😅 han har ikke gjort så mye med denne ungen siden han kom til, mer opptatt av andre ting. 

Vi har et barn fra før også som jeg har uttrykt at jeg gjerne vil tilbringe mer tid med siden jeg var dårlig hele graviditeten, men det får jeg jo på en måte ikke. Hele dagen i går var bare tragisk, han var i dårlig humør og snakket ikke et ord. 

Ikke 100% men mye av tiden, det er jo mer enn jeg får nå for å være ærlig.

Skrevet

Hva er du sykmeldt for da? Og hvor lenge? Det har kanskje litt å si.. 

Jeg ble sykmeldt noen uker etter fødsel, fordi jeg måtte operere. Fikk ikke lov til å løfte baby på 6 uker. Samboer skulle helst ønske han var på jobb, men han hadde jo ikke noe valg.. Sett tilbake på det tror jeg han er glad for at han måtte ta den perioden og ikke den vi er inne i nå, for den er tøffere… 

Bor dere i nærheten av hans jobb? Kanskje han kan reise på korte besøk innimellom?

Skrevet

Trekk ikkje tilbake sjukemeldinga! Far får fint klare å vere litt heime med deg og barna. Det som ikkje er greit er at han går rundt og er sur. Det blir som det blir, og no treng du at han er heime. 

AnonymBruker
Skrevet

Er han sur for at han må bidra, eller får han pes fra jobben sin som gjør at han føler seg utilstrekkelig alle veier og lar det gå ut over deg?

Sier ikke at det er greit det heller, prøver bare å forstå hvordan han kan bli sur og ikke prate til deg fordi du er syk.... 

Hvordan syk er du, og hvor lenge ser man for seg at sykemeldingen kommer til å vare?

Anonymkode: 67787...286

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Surmuling og butter stemning 🙄 for en mann!! 

Anonymkode: a038d...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det har noe å si hva du er sykmeldt for. Mange blir sykmeldt for lett. Hvis du klarer mye annet men ikke babyen og han mister tid på jobb er det forståelig.

Anonymkode: 217a0...15d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er du sykemeldt for da? Og hvor lenge er du sykemeldt?

Uansett, dårlig av mannen å bli sur for at du er for syk til å ta deg av babyen. Han burde jo heller vise deg omsorg og støtte deg.

Anonymkode: b5ffe...3ea

AnonymBruker
Skrevet

Det skal mye til før en lege sykmelder i svangerskapet. Når man ikke får sykmelding etter en stor operasjon som ks, så er terskelen stor.

Anonymkode: 731dd...97f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...