Gå til innhold

Rennende øyne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et øye som renner en del. Vanskelig med sminke,da det fort blir vått under øyet,og også på øyelokket,slik at sminken klumper seg. Våkner også ofte med øynene delvis igjenklistret,og kan da være litt rød på øynene. Gjør ikke vondt. (Det er ikke øyekatarr,for har hatt det før,så vet hvordan det er.) Har hatt disse plagene en stund. Noen som har hatt noe lignende og vet hva som kan hjelpe?

Anonymkode: 0699e...740

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det er blefaritt (betennelse i øyelokket). Rennende øyne er faktisk ofte et symptom på tørre øyne (fordi kjertlene som produserer fett i øyelokkskanten er tette, så det bare blir tårevæske).

Prøv en varmende maske, og gå til en optiker som har kompetanse på dette og har laser osv.

Anonymkode: d32c5...5ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også blefaritt. Ville gått til optiker og fått sjekket. Hvis du absolutt ikke vil gå til optiker, så kjøpe en pakke blefaritt øyeservietter på apoteket + øyedråper for tørre øyne. Hvis dette ikke hjelper innen 3-4 dager, så må du gå til optiker! 

Anonymkode: 42b4e...cec

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg tror ikke det er blefaritt,da det ikke er rødt eller hovent på øyelokket. Har tenkt lenge å nevne det for legen om jeg skal dit for noe annet en gang,men har ikke hatt behov for noe legebesøk den siste tida. Og det er jo bra! Men mulig jeg får ta meg en tur da! 

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok fått tørre øyne.

Legen gjør ingenting, du må til optiker.

Anonymkode: b9d55...fa9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Takk for svar! Jeg tror ikke det er blefaritt,da det ikke er rødt eller hovent på øyelokket. Har tenkt lenge å nevne det for legen om jeg skal dit for noe annet en gang,men har ikke hatt behov for noe legebesøk den siste tida. Og det er jo bra! Men mulig jeg får ta meg en tur da! 

Da er det nok tette kjertler i øyelokkskanten. Du kan se om det er bittesmå hvite prikker der. 
Bruk fuktet varmende øyemaske og press forsiktig på øyelokket etterpå. Må sikkert gjentas en del ganger før de åpner seg.

Anonymkode: d32c5...5ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...