Gå til innhold

Første soloreise - Korfu, Las Palmas eller Palma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen steder jeg har sett på, tenkte gjøre det ikke for dyrt og kun 5-6 netter ish. Har aldri reist alene før så dette er mer for å få mestring enn noe annet, så tar gjerne imot tips til ting jeg bør ta med, fikse på forhånd. Og tips til ting å gjøre for den lokasjonen dere anbefaler. Åpen for andre forslag også. 

Mvh Kvinne 39

Anonymkode: a1d00...9e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Se denne tråden:

Anonymkode: 54230...235

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av de ville jeg reist til Palma. Er så fint der!

Anonymkode: 1c512...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Palma er en nydelig by, og det er mye å se på Mallorca! Synes kanskje det er enda finere på vestkysten, du kan jo vurdere det. Sollér/Port de Sollér.

Korfu har jeg ikke vært, men det er på bucketlisten. Las Palmas er litt harry inni hodet mitt for en aleneferie, men det kommer an på når du skal av gårde så klart og om strand er det viktigste på turen.

Anonymkode: 1841f...fd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Korfu har vi ikke besøkt, men hører at gamlebyen er hyggelig ( den er jo på UNESCOs verdensarvliste).

Gran Canaria er så mye mer enn de kunstige og halvsterile turistmaskinene på øya. Las Palmas er en historisk by, men hvis du ikke tenker å reise på vinteren så holder jeg en defintivt en knapp på Palma!

Anonymkode: 54230...235

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Korfu. Og du har og muligheten til å ta båten over til Albania. Dagstur der. 

Anonymkode: ddaae...6b1

• Liker 2
Skrevet

Kjør ukes charter til Gran Canaria om du er førstereis. Skal du reise nå så kan du dra hvor som helst på øya, om du skal til vinteren er sydsiden den beste plassen. (Ving, Tui, Apollo etc,)

Ta charter, men velg busstransport på målet. Guidene venter på på flyplassen, de forteller deg hvilken buss du skal med, du settes av ved hotellet, og du plukkes opp igjen på samme sted når du drar. Grei skurring

De fleste turistene fra norden reiser syd på øya. Tips er å ta rutebussen inn til Las Palmas en dag. Tar rett under en time (med ekspress fra Puerto Rico) Skal man en uke på ferie så blir vel stranda og sene middager hovedfokus. 

AnonymBruker
Skrevet

Korfu er i en klasse for seg blant disse, særlig hovedstaden er helt fantastisk!

Anonymkode: 2142b...8dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Korfu er i en klasse for seg blant disse, særlig hovedstaden er helt fantastisk!

Enig i at byen er fin, men resten av øya er driiit kjedelig

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...