AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Skrevet 12. august Når man leser litt ymse på Kvinneguiden, så kommer jo ofte the real life fram og hva folk sliter med. Også beveger man seg ut på Facebook og Insta og jeg tenker med en gang på kontrasten... Har noen venner på Facebook som ikke kan ha stort annet å gjøre enn å være der og poste mest mulig, og det blir nesten sånn konkurranse om hvem som har det finest og flottest. En jeg kjenner mer eller mindre fra morgen til kveld, gift og har de tilsynelatende greit. Overdeler at nå slapper jeg av med katten min og hunden min, og nå spiser jeg det og drikker den vinen og har møtt den og den og nå har jeg støttet innsamling for en eller annen sjelden katterase... Han (og andre) kan jo ikke ha så mye annet å gjøre enn å sjekke likes? Noen andre som har latt seg fascinere av kontrastene? 🙂 Anonymkode: 7c16c...0b1
AnonymBruker Skrevet 12. august #2 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når man leser litt ymse på Kvinneguiden, så kommer jo ofte the real life fram og hva folk sliter med. Også beveger man seg ut på Facebook og Insta og jeg tenker med en gang på kontrasten... Har noen venner på Facebook som ikke kan ha stort annet å gjøre enn å være der og poste mest mulig, og det blir nesten sånn konkurranse om hvem som har det finest og flottest. En jeg kjenner mer eller mindre fra morgen til kveld, gift og har de tilsynelatende greit. Overdeler at nå slapper jeg av med katten min og hunden min, og nå spiser jeg det og drikker den vinen og har møtt den og den og nå har jeg støttet innsamling for en eller annen sjelden katterase... Han (og andre) kan jo ikke ha så mye annet å gjøre enn å sjekke likes? Noen andre som har latt seg fascinere av kontrastene? 🙂 Anonymkode: 7c16c...0b1 Syns på ingen måte av KG speiler virkeligheten! Det er overdrevet og trolling all the way. Jeg kjenner ikke er virkelighet som er som KG! Heldigvis. Jeg opplevder FB som mer ekte. Anonymkode: 091d4...154 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg opplevder FB som mer ekte. Kanskje litt avhengig av hvilket miljø man er i? Man legger jo ikke akkurat ut med fullt navn noe i veldig negativ retning... bilder er ofte retusjert og viser bare det folk vil vise... "se meg, se meg"...? Litt sånn energikick av likes? Bare tanker... Anonymkode: 7c16c...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august Tidligere i år leste jeg en tråd her inne på kg om noen som hadde funnet ligge-lista til kjæresten. Hun fant da ut at han hadde vært utro, siden han hadde skrevet m dato, eller kronologisk rekkefølge - husker ikke helt. Men... Like etterpå var jeg i bassenget, og da satt det to unge menn og pratet sammen rett ved der jeg var. Og da forteller han ene at (ex?) dama hans hadde funnet ligge-lista hans, og at hun hadde funnet ut at han hadde vært utro - og at det hadde blitt et voldsomt rabalder. Så ja, jeg tror mye av det du leser her inne, faktisk er sant. Anonymkode: 6ab90...ca5 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Skrevet 12. august Jeg har opplevd at en person fikk trøst i å poste på Facebook da personen ikke hadde det så bra. Små hverdagsting ble viktige, og det kan jeg forstå. Men klart det blir mye «glansbilder» der også. Noen deler om smerter, og andre bare titter og følger med uten å dele selv. Anonymkode: cdbf5...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august FB er jo mer glansbilder og fjas. Mange har også sluttet å legge ut ting der. Jeg er i 30årene og legger aldri ut noe. Man skal jo ikke dele barn, og hverdagslige ting syns jeg blir for kjedelig for andre. Samtidig, så har jeg en del eldre der (50-70år). Pensjonister og uføre. De legger ut dagens visdomsord. Bilder fra dagens gåtur, og lange avhandlinger om hva de gjør den dagen. Der er kontrastene store. Ett bilde på hvor forskjellige generasjonene er. Yngre enn meg er jo knapt på facebook. Kg er en helt annen verden. Her er det mye troll og dritt, samtidig kan kg virkelig være en fin og støttende plass. Har fått gode råd anonymt. Både om enkle ting som tips til ett eller annet og ordentlige og fine råd i en vanskelig situasjon. Anonymkode: dee9b...392 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august Tror ikke KG er representativt for folket 🙂. Her er det så mange som klager på alt og alle, kommer fra dysfunksjonelle familier som ikke klarer å være sammen med dem en time, alt for mange med angst, enormt mange som sparer 20.000 i mnd eller mottar masse penger fra foreldre til kjøp av bolig, folk som krever sykemelding om de får en flis i fingeren eller bittelitt motgang i livet osv Anonymkode: 70fda...d79 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august Jeg tror kontrastene handler mye om at man på KG ikke skriver med fullt navn. Jeg ville aldri lagt ut om trøbbel med kjæresten, daten, naboen, sjefen eller andre på facebook for å få råd/erfaringer, men det kan jeg gjøre her som jeg er anonym, og her kan jeg justere på litt fakta for at ingen skal kjenne igjen situasjonen. Jeg kan godt dele litt om helse på facebook og instagram, men jeg begrenser det veldig. Ikke fordi jeg skal fremstå som så perfekt, men jeg ser ikke hvorfor jeg skal dele slikt. På fb/ig så tenker jeg litt "ville jeg delt om dette på en fest eller i andre sosiale settinger?", og er svaret ja, så er det greit legge ut. På KG kan man være mer ærlig, man kan dele ting man ellers ikke ville delt med venner og bekjente. Men like fullt så kan hvem som helst si hva som helst her, så man vet aldri hva som egentlig er sant, hva som er sterkt overdrevent, og hva som er trolling. For øvrig tror jeg at dette med å dele selfier og lignende hadde vært omtrent like utbredt her på KG, dersom det var tillatt med bilder som kan identifisere personer. Anonymkode: e7fc0...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #9 Skrevet 13. august Facebook og Instagram får frem de narsissistiske tendensene til folk. Jakten på likes, og å fremstå, har nok skadet psykologien til vanlige folk betraktelig de siste 20 årene. Anonymkode: 11a0b...455 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #10 Skrevet 13. august For veldig mange er jo Facebook det sosiale livet de har, der kan de dele ting som de opplever i hverdagen, jeg tror de som overdeler alt egentlig er veldig ensomme. De er nødt til å dele på Facebook, for å få noen kommentarer og noen å «snakke» med. Og jeg synes det er helt topp altså! 😀 at mange får vært sosiale via nett. 👍🏻 Anonymkode: 4ee4f...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august Det er alt for lite rom for det positive i oss og livet på en diskusjonsside som da ofte handler mest om problemer forlk står i. Kg er også mye tull og mye vondt. Tull og vondt er ekte det også, men hadde kg vært ekte livet har jeg blitt fullstendig deprimert. Blir i dårlig humør av å skrive her og andre blir nok det av det jeg skriver også. Er greit å støtte en del da, koslig å se ting som ordner seg. Hadde aldri i mitt liv skrevet her med navnet mitt og angrer på at jeg fannt denne anonyme siden, har utlevert alt for mye. Har ikke hatt det greit, men det har bare forverret ting av å fortelle noe her, når behovet var å prate med noen. Dette er ikke en sosial side som kan erstatte et vennskap. Jeg har ikke venner lol. Anonymkode: 9fa26...c50
AnonymBruker Skrevet 13. august #12 Skrevet 13. august Verken KG eller FB gjenspeiler den fulle virkeligheten. På KG kommer man anonymt for å få råd om det som er vanskelig i livet. På FB poster man under fullt navn det som er godt i livet. Begge er virkeligheten. Anonymkode: 8ea05...3e8
AnonymBruker Skrevet 13. august #13 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror kontrastene handler mye om at man på KG ikke skriver med fullt navn. Jeg ville aldri lagt ut om trøbbel med kjæresten, daten, naboen, sjefen eller andre på facebook for å få råd/erfaringer, men det kan jeg gjøre her som jeg er anonym, og her kan jeg justere på litt fakta for at ingen skal kjenne igjen situasjonen. Jeg kan godt dele litt om helse på facebook og instagram, men jeg begrenser det veldig. Ikke fordi jeg skal fremstå som så perfekt, men jeg ser ikke hvorfor jeg skal dele slikt. På fb/ig så tenker jeg litt "ville jeg delt om dette på en fest eller i andre sosiale settinger?", og er svaret ja, så er det greit legge ut. På KG kan man være mer ærlig, man kan dele ting man ellers ikke ville delt med venner og bekjente. Men like fullt så kan hvem som helst si hva som helst her, så man vet aldri hva som egentlig er sant, hva som er sterkt overdrevent, og hva som er trolling. For øvrig tror jeg at dette med å dele selfier og lignende hadde vært omtrent like utbredt her på KG, dersom det var tillatt med bilder som kan identifisere personer. Anonymkode: e7fc0...9d4 Er det noe KG mangler så er det ærlighet! Aldri sett så mye løgn og overdrevet fantasi som her! Anonymkode: 091d4...154
AnonymBruker Skrevet 13. august #14 Skrevet 13. august Jeg opplever ofte at glansbilder på facebook er et forsøk på å overbevise seg selv og andre om at man har det bedre enn man egentlig har det. Litt krampaktig. Anonymkode: ef0c8...397 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #15 Skrevet 13. august De som kun poster positive greier har som regel tatt et valg om å dele det som gir likes og gode vibber, ikke livet som det virkelig er for svært få har kun gode dager. Og de som poster på KG kan umulig være snittet av befolkningen for i så fall er det en overvekt av "cases" IRL og det er rett og slett for deprimerende! Anonymkode: 61350...edc 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #16 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Og de som poster på KG kan umulig være snittet av befolkningen for i så fall er det en overvekt av "cases" IRL og det er rett og slett for deprimerende! Nja... det er kanskje lettere å få ut den reelle frustrasjonen og bare si det som det er her inne..? Snakker man med en advokat så har jo de nok jobb med å håndtere konflikter folk har kommet i, snakker man med et inkassobyrå vil de se hvor mange som sliter, snakker vi med en psykolog vil jo de muligens kunne gi et mer ærlig bilde av hvordan folk egentlig har det, politiet... helsevesenet og sykdom, alderdom... jeg tror ikke man er så langt unna hvordan mange i Norge har det, hvis ikke hele livet, så en periode av livet... Jeg vet ikke. Ikke så lett å kvalitetssikre KG 🙂 Anonymkode: 7c16c...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #17 Skrevet 13. august Jeg anser at et snitt av FB og et snitt av KG gir ca virkeligheten. Både opp og nedturer i livet. Det rosenrøde legges på FB og det svarte på KG. Og begge er ca like rett/feil. Ser ikke bort fra at det kan være samme personer som skriver i begge ytterkantene. Som noen sa for mange år siden: Jo mer positivt og rosenrødt alt fremstår på FB, jo dårligere er forholdet egentlig. Anonymkode: 1dd2b...919 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå