Gå til innhold

Bilkjøp fra bruktbilforhandler- hva tenke på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe bruktbil. Aktuell bil har nybilgaranti til oktober i år, og skal EU-godkjennes innen november. Forhandler har ikke tilstandsrapport på bilen. Jeg har bedt om å få servicehistorikk. 

Hvordan går jeg frem videre? Jeg ønsker at den enten EU-godkjennes før jeg kjøper den, eller at forhandler bekoster en tilstandsrapport, f.eks fra NAF eller annet verksted. Er dette vanlig å kreve, eller er det vanlig å kjøpe bil uten tilstandsrapport/rett før EU-kontroll? 

Hilsen aldri kjøpt fra bruktforhandler før...

Anonymkode: 22663...b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si det rett ut, enten tilstandsrapport fra 3. part eller ingen handel.
PKK (Periodisk Kjøretøy-Kontroll også kjent som EU-kontroll) er ingen kvalitetstegn.
Mye som en tilstandsrapport ser som dem ikke bryr seg om på PKK

Mitt råd er å handle bruktbil hos en merkeforhandler og ikke en ren bruktbilforhandler.
Bilene som handler hos slike rene bruktbilforhandlere er ofte inbyttebiler som merkeforhandlere ikke vil selge selv.

Så skal du ha en Toyota gå til BMW, VW, Hyundai etc å finn en.
Vil du ha en Hyundai gå til Toyota, BMW, VW etc.

Er du ikke kresen på merket bare stikk innom bilforhandlere og se hva dem har på gulvet.
Men brukte biler av dems egne merker er priset høyere en hva dem ville kommet på hos en konkurrent.

Om du må til en ren bruktbilfohandler så bruk google aktivt, finn ut om det er mye skriverier om forhandleren, og eller eieren.
Ofte får dem problemer, slår seg konk, og starter ny med nytt navn.
Derfor er avisene flinke med å bruke navnet til eierne i saker dem tar opp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...