Gå til innhold

Du som er svært musikkinteressert - hvordan klarer du deg i en blokk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er tidligere musiker, sanger og danser. Livet er et helvete i en leilighet:/ Ble skilt og mistet da mitt eget danse-musikk og musikkstudio i ett. Virkelig lider. Hva gjør dere kreative mennesker i leilighet?

Anonymkode: 67201...45a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hodetelefoner.

Anonymkode: 42b8b...8f7

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Alltid hodetelefoner på.

Anonymkode: 4692c...368

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er tidligere musiker, sanger og danser. Livet er et helvete i en leilighet:/ Ble skilt og mistet da mitt eget danse-musikk og musikkstudio i ett. Virkelig lider. Hva gjør dere kreative mennesker i leilighet?

Sparer så Jævlig til hus i skogen. Ellers, i bilen, headset. 

Anonymkode: 57c96...968

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg hilsen skvist inn i rekkehus 😢

Prøver å være stille og følge litt med når naboene er hjemme eller ikke, men kan aldri synge fullt. Sparer, men må egenrlig håpe på et mirakel for å komme ut her fra.

Skriver musikken her, men headsett og synger stille. Så har jeg et annet sted jeg spiller inn sangene.

Dansing så danser jeg på måter jeg tenker bråker mindre og må tape der også på friheten. 

Anonymkode: c15e9...980

Skrevet

Du har to valg. Du kan bo i et leilighetskompleks med eldre hvite, eller du kan bo i et leilighetskompleks med "leger og ingeniører". Sistnevnte vil gi deg fritt spillerom til å være som alle andre i umiddelbar nærhet, med andre ord; høylytt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som (eneste) musikklærer på skolen så også når jeg ikke jobber så har jeg tilgang til masse fasiliteter der. Ellers spiller jeg i band med fast øvingslokale som også kan bookes på sporadiske tidspunkt. 

Hjemme bruker jeg hodetelefoner og synes det er helt ok så lenge jeg får utløp andre steder. Jeg er veldig aktiv i musikk/revymiljø og i tillegg til eget band og prosjekter som jeg deltar i går jeg mye på konserter og forestillinger på fritiden så jeg setter faktisk ganske mye pris på stillhet og ro når jeg er hjemme. Lader kreativiteten min. 

Jeg skjønner jo at det er noe annet hvis man er vant med enebolig på romslig tomt og/eller god lydisolering men som en som har bodd hele tiden i en trangbodd by og alltid har måttet tenke løsninger pga. hensyn av omgivelsene så kan jeg i alle fall fastslå at det går an å være kreativ selv med begrensninger/hensyn. Man finner alltids en ordning selv om det kanskje kan ta tid å få alt på plass og uvant i starten. 

Anonymkode: bf8af...944

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
HemmeligSpion skrev (3 minutter siden):

Du har to valg. Du kan bo i et leilighetskompleks med eldre hvite, eller du kan bo i et leilighetskompleks med "leger og ingeniører". Sistnevnte vil gi deg fritt spillerom til å være som alle andre i umiddelbar nærhet, med andre ord; høylytt.

Hvorfor er akkurat de høylytte? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er akkurat de høylytte? 

Om det er "født sånn eller blitt sånn?" vet vi ikke. Svenskene forsket på det før i tiden, men så ble den forskningen kuttet etter 2. verdenskrig fordi følelser.

Spoiler

SIden vi er på Kvinneguiden så er det også nødvendig å bemerke oss at dette gjelder i standardmodus. Jeg kan innrømme glatt at nordmenn også lager mye lyd på vorspiel osv. Jeg snakker nå i dagliglivet.

AnonymBruker
Skrevet

Du legger til grunn åtti år gammel forskning 😳

Anonymkode: 05b41...125

AnonymBruker
Skrevet

Spiller musikk så klart, må ikke spille så høyt for å høre på musikk? I såfall bør du skaffe deg nytt anlegg og høytalere 

Anonymkode: 6704f...f80

AnonymBruker
Skrevet

Vi samler på vinyl, lytter til musikk daglig og danser det vi orker uten noen hemninger eller problem. Bor i helt standard 70-talls OBOS-blokk med naboer på alle kanter. Vi spiller ikke når det skal være rolig i blokka selvfølgelig og kjører ikke på med repetativ musikk med full guffe på forsterkeren i timesvis hver dag men får dekt behovet og mer til.

Videre tåler vi også at 5-barnsfamilien vedsidenav bråker, at de over er glad i en dram på verandaen i de små timene, at bikkja til hun under varsler om ditt og datt og de over gangen fester med jevne mellomrom. Når alle får lov å leve så har de fleste det bra.

Anonymkode: 4f0e5...165

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiller musikk så klart, må ikke spille så høyt for å høre på musikk? I såfall bør du skaffe deg nytt anlegg og høytalere 

Anonymkode: 6704f...f80

Noe forslag? Kanskje jeg må fornye anlegget mitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...