Gå til innhold

Skummelt å date.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så skummelt? 

Anonymkode: d5fd3...b26

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet du best sjøl? 

Jeg synes ikke det er skummelt. Men kan grue meg på forhånd fordi det er en person jeg ikke har møtt før. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi det er en setting der du selv skal gi av deg selv, åpne deg litt og la noen andre motta dette av deg. Du er i spotlight. Man setter seg i en sårbar setting med oftest en totalt ukjent. Man vet jo ikke hvordan den andre vil ta det i mot, komme med sitt og ikke minst være med deg. 

Skrevet

Prestasjonsangst for min del. Føler at man må vise seg fra sin beste side, men dette prestasjonsjaget gjør at jeg ikke viser meg fra en god side, men heller klønete, introvert og formulerer meg dårlig. 

Anonymkode: 7d3a0...89f

Skrevet

Husk at motparten har det sånn også

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke skummelt 

Anonymkode: 3a1da...e35

Skrevet

Det er helt grusomt!! Har ingen problemer med å gå på date, men når man faller for noen og ikke vet om de liker deg tilbake… Jeg gjør meg selv syk med tankespinn, spesielt fordi jeg har en helt utrolig evne til å finne travle menn som sjelden har tid (og ja, jeg er klar over at det mest sannsynlig betyr at de dater andre, men holde på meg skal de).

Skulle ønske det var slik som i ungdommen, vi klinte på et par fester og så var vi «sammen» 😄 Gikk det ikke slo vi opp, men i mellomtiden var det ganske avklart. Nå skal det dates i månedsvis før man allernådigst blir eksklusive, nevner man forhold får de nervesammenbrudd.  

Anonymkode: f22bc...310

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Prestasjonsangst for min del. Føler at man må vise seg fra sin beste side, men dette prestasjonsjaget gjør at jeg ikke viser meg fra en god side, men heller klønete, introvert og formulerer meg dårlig. 

Anonymkode: 7d3a0...89f

Dette.

Ghosting også, som jeg takler dårlig. Et høflig avslag er fint, da ønsker jeg lykke til videre. Ghosting derimot føles bare som en fortsettelse av kjipe ting jeg har opplevd, og det har det jo ikke vært mangel på. Skjønner ikke at jeg gidder å prøve å oppføre meg så høflig jeg kan når man ikke får tilsvarende tilbake. Jeg nærmer meg 40, så folk burde ha vokst opp.

Anonymkode: 91d2b...411

Skrevet

Avvisningsensitivitet?

Ellers er jeg i et helspenn mellom alle mine dårlige erfaringer og det at jeg ønsker å finne noen. Jeg er redd fordi jeg har kjent på kroppen alt som kan gå galt og kjenner fallhøyden øke på når jeg reelt begynner å like noen.

1. Date kommer jeg meg gjennom. De etter der blir verre og om et forhold er under etablering har jeg det eksepsjonelt dårlig. Det er en krisesituasjon som heldigvis har det med å gå over.

Skrevet

Synes ikke det har vært skummelt jeg. Men så liker jeg å bli kjent med folk da. Og første date, etter at det ble slutt med eksen viste seg jo å være et lykketreff 🥰 Har ikke hatt det så bra som jeg har det nå, på lenge 😁 Jeg har det stort sett bra 90% av tiden 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er helt grusomt!! Har ingen problemer med å gå på date, men når man faller for noen og ikke vet om de liker deg tilbake… Jeg gjør meg selv syk med tankespinn, spesielt fordi jeg har en helt utrolig evne til å finne travle menn som sjelden har tid (og ja, jeg er klar over at det mest sannsynlig betyr at de dater andre, men holde på meg skal de).

Skulle ønske det var slik som i ungdommen, vi klinte på et par fester og så var vi «sammen» 😄 Gikk det ikke slo vi opp, men i mellomtiden var det ganske avklart. Nå skal det dates i månedsvis før man allernådigst blir eksklusive, nevner man forhold får de nervesammenbrudd.  

Anonymkode: f22bc...310

Ja, dating må da være et ganske nytt fenomen 🤔 Før fant man tonen på fest, på byen eller andre steder, og så var man sammen. Da var man opptatt, og involverte seg ikke med andre. I mange tilfeller er det jo sånn nå også, men denne datingen er blitt mer og mer vanlig.

Anonymkode: 0b24d...924

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fordi mannen som sitter foran deg kan være en ex- konebanker, seriemorder eller noe så harmløst som en gris som skifter underbukse annenhver dag. 

Anonymkode: 34bef...455

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fordi det er betydningsfullt for deg. 

Hadde du vært likegyldig til hele greien, og ikke kunne brydd deg mindre om du endte opp alene resten av livet - så hadde det nok ikke vært skummelt.

• Liker 1
Skrevet

Man risikerer jo å bli avvist.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er fryktelig skummelt. Og jeg sliter med å kaste meg ut i det igjen. Orker ikke mer nederlag :(

Skrevet

Jeg har aldri vært nervøs på en date noen gang. Tror det har endel med selvsikkerhet blandet med at jeg ikke tar meg selv så høytidelig. Jeg tenker bare det blir spennende og koslig. 🙂

Anonymkode: 39003...276

Skrevet

Vil tro at det er det å gjøre seg sårbar og risikere å bli avvist (føle at man ikke er god nok) som gjør at mange syns det er skummelt. Det hjelper mye om man klarer å innse at egen verdi ikke har noe med hva andre tenker om deg, og at om noen avviser deg så er det kun fordi vedkommende ser etter noe annet enn det du kan tilby. Selv syns jeg heldigvis ikke at det er skummelt, med et lite unntak av når man begynner å få følelser for noen og i starten av et forhold. Man vet jo hvor lett det kan skjære seg, og de første årene av et forhold er ekstremt usikre. Og det er vondt å evt bli avvist av noen man elsker.

Anonymkode: a0628...507

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fordi mannen som sitter foran deg kan være en ex- konebanker, seriemorder eller noe så harmløst som en gris som skifter underbukse annenhver dag. 

Anonymkode: 34bef...455

Ok 🙄 De fleste menn er ikke sånn, så gå inn i det med slike tanker er ganske unødvendig.... 

Anonymkode: 0b24d...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...