AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Skrevet 12. august Når jeg søker på oppskrifter uten sukker, får jeg opp en del oppskrifter med sukrin. Jeg trenger ikke så søte kaker. Kunne gjerne ha heller funnet noe med minimal mengde sukker, eller der søtning kom fra banan eller dadler for eksempel. Er det noen som har tips for slike kake oppskrifter? Anonymkode: ca473...73c 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #2 Skrevet 12. august Yoghurtkake. Hell yoghurt naturell (evt gresk type) i en stor bolle. Ha oppi det du ønsker av frukt og bær og sett så i fryseren. Ta den så ut, en tallerken over bollen, snu den og du får en "dome"-kake. Veldig frisk. Anonymkode: 72682...200
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg trenger ikke så søte kaker Kommer litt an på din definisjon av kake. Sukker er mer enn søtning i en formkake: https://www.bbc.co.uk/food/articles/can_you_bake_a_delicious_cake_without_sugar Anonymkode: 67879...267
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Yoghurtkake. Hell yoghurt naturell (evt gresk type) i en stor bolle. Ha oppi det du ønsker av frukt og bær og sett så i fryseren. Ta den så ut, en tallerken over bollen, snu den og du får en "dome"-kake. Veldig frisk. Anonymkode: 72682...200 Skrev litt feil over. Du blander yoghurt og gelatin og setter den i kjøleskapet til den stivner. Anonymkode: 72682...200
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når jeg søker på oppskrifter uten sukker, får jeg opp en del oppskrifter med sukrin. Jeg trenger ikke så søte kaker. Kunne gjerne ha heller funnet noe med minimal mengde sukker, eller der søtning kom fra banan eller dadler for eksempel. Er det noen som har tips for slike kake oppskrifter? Anonymkode: ca473...73c Bananbrød? Anonymkode: d5d74...25a
AnonymBruker Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august Bananblader er godt, bananpannekaker også. Ellers ville jeg nok hellere bakt boller eller noe med pålegg, eller scones. Anonymkode: 89552...c2c
AnonymBruker Skrevet 12. august #7 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bananblader er godt, bananpannekaker også. Ellers ville jeg nok hellere bakt boller eller noe med pålegg, eller scones. Anonymkode: 89552...c2c BananKAKE skulle det stå! Ellers er det også godt med smuldrepai eller pai med mørdeig - det trenger ikke være så søtt. Anonymkode: 89552...c2c
AnonymBruker Skrevet 12. august #8 Skrevet 12. august De fleste bananbrød har også en god del sukker. Anonymkode: ca473...73c
AnonymBruker Skrevet 12. august #9 Skrevet 12. august Rågodt-boken til Tiril Refsum har veldig gode oppskrifter, kakeboka hennes også. Anbefales! Det er hun som står bak Oslo Raw. Anonymkode: 48a3f...ac7 1
Daisy-love Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august Bananbrød fra Sats: BANANBRØD Det finnes mange ulike oppskrifter på bananbrød, men denne glutenfrie og veganske oppskriften er veldig enkel å lage og smaker kjempegodt INGREDIENSER: 5-6 bananer (modne bananer gir søtere brød) 1 ss eplecidereddik 3 dl havregryn (glutenfrie) 1 dl glutenfritt mel 1 dl mandelmel 1 ts bakepulver 1 ts kanel & kardemomme ½ ts vaniljepulver SLIK GJØR DU: Mos bananene og tilsett eplecidereddik Bland alle tørre ingredienser og rør med bananene Smør en form og fordel deigen jevnt Stek midt i ovnen på 200 grader i 40 minutter. La den kjølne litt før servering! Jeg har laget med Fibramel, siden jeg ikke trenger glutenfritt. Noen år siden jeg laget den nå, men trenger ikke søtning så lenge bananene er godt modne.
AnonymBruker Skrevet 12. august #11 Skrevet 12. august Kan du bruke søtning som lønnesirup og honning? I så fall blåbærmuffins med forannevnte som søtning…. Anonymkode: 48194...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå