Gå til innhold

Oppskrifter på kaker som ikke er så søte. Gj.uten sukker og søtningsstoffer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg søker på oppskrifter uten sukker, får jeg opp en del oppskrifter med sukrin. 

Jeg trenger ikke så søte kaker. Kunne gjerne ha heller funnet noe med minimal mengde sukker, eller der søtning kom fra banan eller dadler for eksempel. 

Er det noen som har tips for slike kake oppskrifter? 

Anonymkode: ca473...73c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Yoghurtkake.

Hell yoghurt naturell (evt gresk type) i en stor bolle. Ha oppi det du ønsker av frukt og bær og sett så i fryseren.

Ta den så ut, en tallerken over bollen, snu den og du får en "dome"-kake. Veldig frisk.

Anonymkode: 72682...200

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Yoghurtkake.

Hell yoghurt naturell (evt gresk type) i en stor bolle. Ha oppi det du ønsker av frukt og bær og sett så i fryseren.

Ta den så ut, en tallerken over bollen, snu den og du får en "dome"-kake. Veldig frisk.

Skrev litt feil over. Du blander yoghurt og gelatin og setter den i kjøleskapet til den stivner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når jeg søker på oppskrifter uten sukker, får jeg opp en del oppskrifter med sukrin. 

Jeg trenger ikke så søte kaker. Kunne gjerne ha heller funnet noe med minimal mengde sukker, eller der søtning kom fra banan eller dadler for eksempel. 

Er det noen som har tips for slike kake oppskrifter? 

Bananbrød?

Anonymkode: d5d74...25a

AnonymBruker
Skrevet

Bananblader er godt, bananpannekaker også. Ellers ville jeg nok hellere bakt boller eller noe med pålegg, eller scones.

Anonymkode: 89552...c2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bananblader er godt, bananpannekaker også. Ellers ville jeg nok hellere bakt boller eller noe med pålegg, eller scones.

BananKAKE skulle det stå!

Ellers er det også godt med smuldrepai eller pai med mørdeig - det trenger ikke være så søtt.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste bananbrød har også en god del sukker. 

AnonymBruker
Skrevet

Rågodt-boken til Tiril Refsum har veldig gode oppskrifter, kakeboka hennes også. Anbefales! Det er hun som står bak Oslo Raw. 

Anonymkode: 48a3f...ac7

• Nyttig 1
Skrevet

Bananbrød fra Sats: 

BANANBRØD 🍌🍞 Det finnes mange ulike oppskrifter på bananbrød, men denne glutenfrie og veganske oppskriften er veldig enkel å lage og smaker kjempegodt 😋

INGREDIENSER:
5-6 bananer (modne bananer gir søtere brød)
1 ss eplecidereddik
3 dl havregryn (glutenfrie)
1 dl glutenfritt mel 
1 dl mandelmel
1 ts bakepulver
1 ts kanel & kardemomme
½ ts vaniljepulver

SLIK GJØR DU:
🍌Mos bananene og tilsett eplecidereddik 
🍌 Bland alle tørre ingredienser og rør med bananene 
🍌 Smør en form og fordel deigen jevnt 
🍌 Stek midt i ovnen på 200 grader i 40 minutter. La den kjølne litt før servering!

Jeg har laget med Fibramel, siden jeg ikke trenger glutenfritt. Noen år siden jeg laget den nå, men trenger ikke søtning så lenge bananene er godt modne. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du bruke søtning som lønnesirup og honning? I så fall blåbærmuffins med forannevnte som søtning…. 

Anonymkode: 48194...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...