Gå til innhold

Katten går og småspiser.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den har alltid tilgang til tørrfôr,  men spiser litt her og der. Er det vanlig at katter ikke spiser seg mett med en gang?

Anonymkode: 710f5...8b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har hatt mange katter og flere av de har spist litt og så satt seg et annet sted og for eksempel vasket seg litt for så å gå og spise litt til få minutter senere. Jeg har 3 katter nå og hun ene spiser litt og litt om gangen.

Anonymkode: db4ef...a8a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok det, eneste gangen du ikke kan la mat stå fremme er om de ikke klarer styre seg, og bare spiser og spiser. 

Anonymkode: fb151...17a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Den har alltid tilgang til tørrfôr,  men spiser litt her og der. Er det vanlig at katter ikke spiser seg mett med en gang?

Anonymkode: 710f5...8b1

Ja, det er vanlig, de spiser gjerne 10-20 ganger om dagen. Derfor er det bedre med fri tilgang til mat, enn få, faste måltider...

Anonymkode: 9fe53...c0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha.... ja. 

Søvn og mat.... litt her, litt der.... Samme med pelsstell. Og kos. Og en og annen raptus. 

Det er en katt. 

Anonymkode: bf874...728

• Liker 3
Skrevet

Kattens naturlige byttedyr er smågnagere, insekter, fugl og noen ganger små fisk. Den mengde mat som er i de små byttedyrene er hva kroppen deres er innstilt på som et måltid.

Jeg må være ærlig og si at jeg synes det er litt rart hvis du har valgt å få deg katt, men ikke har lest deg opp nok om dem til at du vet noe så grunnleggende om deres matvaner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en stk dement pus som er som et bunnløst hull. Den kan glemme at den har spist 3m fra skåla, for så å gå tilbake igjen. Kan ha den ut ytterdøra for så å slippe den inn 5min etter på andre siden av huset, og da er det rett i skåla igjen. Blir fort 40 runder pr dag om jeg ikke bruker noen timer på å kose med den som distraksjon. 

Anonymkode: 00a29...ae4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en stk dement pus som er som et bunnløst hull. Den kan glemme at den har spist 3m fra skåla, for så å gå tilbake igjen. Kan ha den ut ytterdøra for så å slippe den inn 5min etter på andre siden av huset, og da er det rett i skåla igjen. Blir fort 40 runder pr dag om jeg ikke bruker noen timer på å kose med den som distraksjon. 

Er det ikke litt skummelt å slippe ut en dement pus? 

Anonymkode: c33ad...e06

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det ikke litt skummelt å slippe ut en dement pus? 

Anonymkode: c33ad...e06

Nei, vi bor på et lite tettsted på landet. Ikke går den spesielt langt heller siden den kommer inn for mat hvert 5.min. Den vet hvor mat og kos er, så den kognitive svikten er ikke så stor enda. Blitt kosepus av dimensjoner som ligger klistret inntil meg 7-9t hver dag.

• Hjerte 2
Skrevet
Tabris skrev (14 timer siden):

Kattens naturlige byttedyr er smågnagere, insekter, fugl og noen ganger små fisk. Den mengde mat som er i de små byttedyrene er hva kroppen deres er innstilt på som et måltid.

Jeg må være ærlig og si at jeg synes det er litt rart hvis du har valgt å få deg katt, men ikke har lest deg opp nok om dem til at du vet noe så grunnleggende om deres matvaner.

Tenkte det samme da jeg leste HI. Men samtidig bra at ts spør, når ts lurer. Og at svarene er konstruktive.

AnonymBruker
Skrevet

Katter skal alltid ha fri tilgang på tørrfôr, nettopp fordi de spiser slik du beskriver. Mine er utekatter, og noen ganger har de spist seg mette på mus o.l., og da er det ikke alltid de vil ha så mye tørrfôr når de kommer inn.

Våtfôr får de én gang om dagen, og noe jeg sparer litt mer på. 😊

Anonymkode: f33d9...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...