Gå til innhold

Volvo xc60 eller toyota rav4?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke bestemme meg. 

Anonymkode: 3eb52...240

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Volvo! 
Hadde rav4 tidligere, var veldig i tvil da jeg skulle ha ny bil for et drøyt år siden, men gikk for Volvo. Ikke angret et sekund, ekstrem oppgradering fra Rav4. 

Anonymkode: 26344...21e

Skrevet

Spørs på behov. Her spør du om du skal ha stor personbil eller en liten traktor.

Rav4 er super på gjørme, holke og dyp snø. Mye bedre enn Volvoen. 
Volvo er bedre på resten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri vært i tvil. Volvo helt klart.

Du kan jo ikke sammenligne de to en gang. Toyota er en bra bil det, for all del. Men Volvo er flere klasser opp med tanke på interiør, seter, komfort, støy, osv. Volvo er premiumbil, Toyota er ikke. 

Anonymkode: 08a64...e42

Skrevet (endret)

Hvorfor Volvo XC60?

Design og interiør: XC60 har et mer luksuriøst og moderne interiør med høy finish og stilrent skandinavisk design.

Kjørefølelse: Den gir en roligere og mer raffinert kjøreopplevelse, spesielt på motorvei og i bytrafikk.

Sikkerhet: Volvo er kjent for avanserte sikkerhetssystemer og har toppscore i kollisjonstester.

Ytelse: Plug-in hybridversjonen har opptil 455 hk, som gir kraft og smidighet.

Premiumfølelse: Den konkurrerer med BMW X3 og Audi Q5 – altså i luksusklassen.

Hvorfor Toyota RAV4?

Driftssikkerhet: Toyota er kjent for pålitelighet og lave vedlikeholdskostnader.

Plass og praktikalitet: RAV4 har større bagasjerom (580 liter vs. 483 liter i Volvo).

Drivstofføkonomi: Hybridversjonen bruker bare 1 liter per 100 km, mens Volvo bruker 2.8 liter.

Pris: RAV4 er betydelig rimeligere – både i innkjøp og drift.

Terrengegenskaper: RAV4 er bedre egnet for snø, is og ulendt terreng.

Konklusjon

Velg Volvo XC60 hvis du vil ha en bil som føles eksklusiv, komfortabel og teknologisk avansert.

Velg Toyota RAV4 hvis du vil ha en praktisk, økonomisk og robust SUV som takler hverdagen uten problemer.

Endret av Fant80
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fant80 skrev (1 time siden):

.

.Drivstofføkonomi: Hybridversjonen bruker bare 1 liter per 100 km, mens Volvo bruker 2.8 liter.

Regner med praktisk forbruk ligger høyere? 

Tilsvarer 0,1 l pr mil.

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (3 timer siden):

Velg Toyota RAV4 hvis du vil ha en praktisk, økonomisk og robust SUV som takler hverdagen uten problemer.

Dette !      Har byttet til Rav 4 nå, og er meeget fornøyd. Siste gang jeg fylte bensin var uka etter Påske, enda har jeg halv tank igjen.  Men for all del ... kjøp LADBAR hybrid (PHEV) , og ikke vanlig hybrid, stoor forskjell.  Behagelig å kjøre, gode seter og kjøreegenskaper. 

Anonymkode: 0283d...bad

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
TBL12 skrev (1 time siden):

Regner med praktisk forbruk ligger høyere? 

Tilsvarer 0,1 l pr mil.

Ikke nødvendigvis. Min forrige bil var en hybrid og gjennomsnittlig forbruk gjennom eieperioden lå på 0,1l per mil. Skal sies at jeg sjelden kjørte mer enn 30km per dag.

Skrevet
Jdz skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis. Min forrige bil var en hybrid og gjennomsnittlig forbruk gjennom eieperioden lå på 0,1l per mil. Skal sies at jeg sjelden kjørte mer enn 30km per dag.

Sant nok, om en kjører mange småturer og lader bilen i mellom vil forbruket bli lavt.

I følge artikkel er det med Toyota RAV4 ladbar hybrid målt snittforbruk på 4,4 liter/100 km for en tur på 360 km. 

https://www.tu.no/artikler/test-lei-av-ladeko-denne-bilen-tar-imot-360-kwh-pa-et-droyt-minutt/511950

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører mye langkjøring på motorvei og min volvo viser 5,9l/100km. Sjekket appen nå...

Jeg gikk fra Rav 4 til volvo, og har ikke angret et sekund. Riktignok kostet rav4 mindre og jeg fikk mer utstyr for pengene, men Volvoens kjøreegenskaper og trygghetsfølelse er absolutt verdt det

Anonymkode: 3a739...ccb

AnonymBruker
Skrevet

RAV4 er nesten ufattelig døll. Føles som en sakte død av kjedsomhet.

Volvo XC60 er en ordentlig, europeisk bil. God kvalitet, greit utstyrt, grei å kjøre.

Vil du ha en god ladbar hybrid som er rimelig, høy kvalitet, og som har lang garanti, se også på Kia Xceed, Sportage eller Sorento.

Eller du kjøper noe som passer det 21. århundret og skaffer deg en tilsvarende elbil istdf.

Anonymkode: 7f1da...bf9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde valgt Ræv4 gitt, helt fin bil å kjøre for de fleste av oss. Volvo er jo kinesisk, i den grad det har noen betydning. Forskjellen i sikkerhet på Ræv4 og Volvo XC60 er vel mest av alt en følelse? For Volvo har også bikket over med alt for mye elektronikk. Nå er de vel så kjent for biler som kan finne på å gasse 100% mens bremsene svikter 🤕

Anonymkode: eda7a...060

Skrevet

Har du pæng e det ingenting å tenk på; Xc60

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde valgt Ræv4 gitt, helt fin bil å kjøre for de fleste av oss. Volvo er jo kinesisk, i den grad det har noen betydning. Forskjellen i sikkerhet på Ræv4 og Volvo XC60 er vel mest av alt en følelse? For Volvo har også bikket over med alt for mye elektronikk. Nå er de vel så kjent for biler som kan finne på å gasse 100% mens bremsene svikter 🤕

Anonymkode: eda7a...060

Njæ. Volvo har en sånn garanti om at ingen skal dø i en volvo. 

e kanskje litt creepy når den parkere sjøl men man venne sæ te det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Henger meg forsåvidt på at å sammenligne de to er som å sammenligne eple og morell. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil Rav 4. Men, jeg tenker alltid økonomisk da.

Anonymkode: 6ae10...229

AnonymBruker
Skrevet

Valgte ingen av de. Mangler en del ting som jeg allerede hadde i nåværende bil så føltes som nedgradering

Anonymkode: 486de...5b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...