Gå til innhold

Får du mye av foreldrene dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er voksne, bor for dere selv og har jobb. Får dere penger eller blir påspandert av foreldre? Har foreldrene dine bra med penger? 

Mine foreldre er fortsatt i jobb. Er gjeldsfrie. De bidrar av og til til utstyr til barna. Spanderer restaurant av og til. Ellers ingenting. 

Anonymkode: c0421...fef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle foreldrene mine gi meg penger og spandere ting på meg..? 

Jeg er voksen, har jobb med god lønn, 2 barn, hus og hage. 

Foreldrene mine har godt over snittet god økonomi. 

Jeg får helt normale jule- og bursdagsgaver, og nei, utover det får jeg ikke penger eller blir påspandert ting. Hvorfor i alle dager skulle de drive med det, når jeg er voksen og har mine egne penger..? 

Samme med svigers, de har også god økonomi, men det er da deres penger, og vi har våre egne penger, så hvorfor i alle dager skulle de gi oss sine egne penger..? 

Anonymkode: 624ed...93a

• Liker 18
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det rart? 

Anonymkode: c55ce...b10

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri fått noe av mine foreldre, og begynte å jobbe som 13-åring. Altså jeg bodde jo hjemme og spiste de fleste måltider der, frem til jeg var 18, men fikk ikke penger. Har ikke fått det i ettertid heller. Har aldri hørt om voksne som mottar penger hjemmefra, ihvertfall ikke etter at man har kommet i jobb.

Anonymkode: cc616...185

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

haha...

Jeg får gode råd. samtaler, jeg får god mat, overnatting, varm klem og mine barn får masse oppmerksomhet, besteforeldre som gir dem gode sommerferier på hytta, men JEG får ikke penger eller ting av dem. Jeg er jo voksen og i jobb..

Anonymkode: 6192d...793

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Jeg påstår ikke at det er normalen. Som sagt får jeg/vi litt bidrag av og til og takker selvfølgelig og tar i mot. De har fått en del arv og har få utgifter. Vi har tre barn og ganske trang økonomi så er veldig takknemlig. 

Ser jo her på kg at det er normalt å spare store summer til barna sine…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS her

Jeg påstår ikke at det er normalen. Som sagt får jeg/vi litt bidrag av og til og takker selvfølgelig og tar i mot. De har fått en del arv og har få utgifter. Vi har tre barn og ganske trang økonomi så er veldig takknemlig. 

Til barna…Men du er jo ikke et barn. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dere som er voksne, bor for dere selv og har jobb. Får dere penger eller blir påspandert av foreldre? Har foreldrene dine bra med penger? 

Mine foreldre er fortsatt i jobb. Er gjeldsfrie. De bidrar av og til til utstyr til barna. Spanderer restaurant av og til. Ellers ingenting. 

Så flott å høre👍
Virker som de har feilet litt med oppdragelsen til ungen sin….

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her

Det kanskje det for dagens foreldre, men det var ikke det den gang da. Og det er jo greit når man er pensjonist å ha betalt ned gjelda si. 

Jeg tenker vel at det er en litt skummel utvikling når man liksom forventer penger fra foreldre hele livet. Jeg kjenner jo på det selv med unge voksne. De forventer mye, Det er akkurat som om de forventer støtte hele livet, og at vi aldri er ferdig med å betale for dem. Det blir litt feil tenker jeg. 

Anonymkode: 6192d...793

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til barna…Men du er jo ikke et barn. 

Regner med at «barna» får pengene når de er voksne så de ikke bruker det opp på tull.

Disni skrev (Akkurat nå):

Så flott å høre👍
Virker som de har feilet litt med oppdragelsen til ungen sin….

Ok, kan du begrunne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her

Vi sparer til barna våre - men det er da VÅRE penger vi sparer.. Vi får ikke penger av mine foreldre så vi kan spare til ungene. 

Jeg ser ikke hva det at foreldrene dine har fått arv og har få utgifter har med saken å gjøre? Det er fremdeles deres penger, og du er voksen og har selv valgt å få tre barn, og er ansvarlig for egen økonomi. 

Selvsagt er det hyggelig om foreldre med god råd hjelper barn med svak økonomi, om de selv ønsker det, men det er overhodet ikke noe som er forventet oppførsel fra foreldre. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Får masse barnevakt! De er helt supre og elsker å være besteforeldre. Materielle ting har jeg knapt fått, annet enn 1000 kr noen ganger som student og litt møbler da jeg flyttet hjemmefra. Men jeg tjener bedre enn dem, så hadde vært veldig merkelig om de skulle bruke penger på meg. 

Anonymkode: e2736...a86

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi sparer til barna våre - men det er da VÅRE penger vi sparer.. Vi får ikke penger av mine foreldre så vi kan spare til ungene. 

Jeg ser ikke hva det at foreldrene dine har fått arv og har få utgifter har med saken å gjøre? Det er fremdeles deres penger, og du er voksen og har selv valgt å få tre barn, og er ansvarlig for egen økonomi. 

Selvsagt er det hyggelig om foreldre med god råd hjelper barn med svak økonomi, om de selv ønsker det, men det er overhodet ikke noe som er forventet oppførsel fra foreldre. 

Men DERES penger som spares til barna vil jo barna få en gang, eller hva? Hvis det er bidrag til Ek så får de jo penger av dere.

Sparer til våre barn, men det er selvsagt fra våre penger.

Mine foreldre bidrar med nytt utstyr en gang i blant. Det er IKKE noe jeg forventer, men veldig hyggelig.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor skulle foreldrene mine gi meg penger og spandere ting på meg..? 

Jeg er voksen, har jobb med god lønn, 2 barn, hus og hage. 

Foreldrene mine har godt over snittet god økonomi. 

Jeg får helt normale jule- og bursdagsgaver, og nei, utover det får jeg ikke penger eller blir påspandert ting. Hvorfor i alle dager skulle de drive med det, når jeg er voksen og har mine egne penger..? 

Samme med svigers, de har også god økonomi, men det er da deres penger, og vi har våre egne penger, så hvorfor i alle dager skulle de gi oss sine egne penger..? 

Tja, fordi man har lyst? 

Min mor synes det er hyggelig å spandere og bidra, jeg har aldri bedt om det eller forventet det. Så går det jo også andre veien, jeg spanderer gjerne på henne også og hjelper ellers med det hun måtte trenge.

Anonymkode: 28b71...0ea

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk masse kjærlighet og omtanke, og de viste interesse for mitt og mine barns liv ❤️. Det er det viktigste.

Ellers, fikk jeg flybilletter hjem da jeg var ung voksen. Av og til en konvolutt i posten med noen kjærkomne hundrelapper (snakker om 80- og 90-tallet her 🙂). Fine bursdags, og julegaver. Når de var på besøk et par ganger i året, fylte de kjøleskap og fryser og inviterte ut på middag. 

Nå er de døde, dessverre. Fikk to mill i arv. Selvfølgelig glad for det, men det er ikke penger jeg tenker på når jeg savner dem ❤️

Anonymkode: 3ea27...727

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

De var rause under studier, betalte depositum, telefon og forsikring. Men overførte ikke penger direkte. 

Fikk tilskudd egenkapital bolig. De har gitt rentefritt lån til søsken (jeg har ikke trengt). Pengegaver til bursdag. Fine julegaver. Sponset bryllup litt. 

Barndomshjemmet, hytte og hus i utlandet har alltid åpne dører, og jeg har nøkler. De spanderer alt når vi er der. 

Har aldri forventet noe. Og sitter godt i det selv med god jobb, godt ekteskap, kontroll på økonomi, og alt det der. 

Anonymkode: 3e91d...4bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det får vi.

Sydenturer, restaurantbesøk, diverse annet her og der.

Anonymkode: e8eb7...d5b

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått arv? ( ikke med oss lengre noen av dem)

Anonymkode: 47883...54a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mine bor i utlandet, pensjonerte. Får samlet 3.000 kr utbetalt  i mnd. Når jeg er på besøk,så bor jeg og spiser gratis i 1 mnd + får lommepenger. 

Anonymkode: 3765f...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dårlig råd da barna var små derfor kunne jeg ikke spare til dem . Så da får de av og til en slant hos meg nå. Ikke store ting som bil og lappen,det betalte de selv. Og de greier seg fint,det er mest for min egen del at jeg gir dem litt . Fordi det føles bra ❤️

Anonymkode: 4a9c5...8c7

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...