AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Skrevet 12. august Hei, håper noen vet mer om dette enn meg: Jeg skal pynte en kake på lørdag med friske bær, typ bringebær og rips fra hagen. Disse har jeg tenkt å glasere med et penselstrøk med gele for at de skal være glinsende og friske. Men når er rette tidspunkt å gjøre dette? La de henge så lenge som mulig på busken eller kan jeg forberede dette litt tid i forvegen. Gelen skal jo stoppe saftings-prosessen i bæra, eller det var det som var tanken min. Og her vi bor regner det godt, så før jeg vet ordet av det har bæra falt på bakken. Litt tidspress for kakepynting mellom kirken og middagen, derfor er håpet at jeg kan være ute i god tid Anonymkode: 582d5...151
AnonymBruker Skrevet 12. august #2 Skrevet 12. august Ville gjort dette tidligst dagen før, men jeg er ingen ekspert. Anonymkode: 0a4b9...0c0 2
Daisy-love Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august Rips kan fint plukkes 1-2 dager før. 3 dager kan også gå. Bringebær derimot har kortere tid, og der ville jeg ventet så lenge som mulig med å plukke. Er noen av bærene skadet så ikke legg de sammen med de fine bærene, for da blir alle lett vasne. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august Rips klarer seg noen dager i kjøleskap. De kan du ta ved anledning 2-4 dager før pynting. Så lenge de ikke er overmodne. Bringebær faller raskt sammen. De ville jeg plukket samme morgen. Legg de bare på tørkepapir om de er bløte. Glasseringen vil ikke stoppe noe. Tvert i mot. Så det må du gjøre rett før. Anonymkode: ed701...286 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå