Gå til innhold

Farge vegg stue og kjøkken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å male stuen vår i en lys farge, uten noe grått i. Fargen må passe til brunlige toner, og beige toner som heller mot brunt. 

Stuen vår er vendt mot øst, og det er mye lys først på dagen, men mørkt på ettermiddag/kveld. 

På kjøkkenet ønsker jeg en varm brunlig tone, som heller ikke må være for mørk. Denne på passe til den lyse fargen i stuen.... 

Halve kjøkkenet vårt er ganske mørkt pga ingen vinduer, men ene enden har får vi mye lys inn på ettermiddagen. Kjøkkeninnredningen er hvit, men ikke kritthvit. 

Noen anbefalinger? Holder rett og slett på å bli gal... 😅

Anonymkode: ce819...2d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg kanskje landet på fargen Kokos i stuen og gang, samt fargen Shade på kjøkkenet. Noen som har malt med fargen Shade og kan si noe om den? Passer den f.eks. til gulv i lys/hvit/beige eik? 

Takker for svar fra noen som er litt mer oppdatert enn meg. Har mistet helt retningssans på oppussingssiden. Vet på en måte hva jeg vil ha, men klarer ikke "lande". 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør prøvemale. Noen farger ser heeelt annerledes ut enn du tror når de kommer opp på din vegg. 

Jeg hadde funnet en kjempefin farge til leiligheten min, men da den kom på veggen minnet den meg om magesyre. 

det ble en annen farge 😂😂

Anonymkode: a9a66...982

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du bør prøvemale. Noen farger ser heeelt annerledes ut enn du tror når de kommer opp på din vegg. 

Jeg hadde funnet en kjempefin farge til leiligheten min, men da den kom på veggen minnet den meg om magesyre. 

det ble en annen farge 😂😂

Anonymkode: a9a66...982

Ja, det er helt sant. Har opplevd det når jeg tenker meg om 😅

AnonymBruker
Skrevet

Syns kokos ser litt kald og grå ut på skjermen min?

Anonymkode: 8affd...c5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Syns kokos ser litt kald og grå ut på skjermen min?

Anonymkode: 8affd...c5a

Den er rosa på min skjerm 😅

Anonymkode: 0ab8e...c13

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler fargen Frostrøyk, som er en varm, lys farge. Har endel rødt i seg uten å virke rosa. Passer godt til brun og beige. Vi har beige kjøkkeninnredning som er «umulig» å finne passende veggfarge til, fordi den veksler mellom å virke grå eller beige. Frostrøyk passet perfekt. 

Anonymkode: f4529...667

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Farger på vegg er vanskelig. Det er veldig avhengig av lysforhold, gulv og andre ting i rommet, men også en smakssak.

Bommet selv på en farge da vi malte sist. Litt større rom som vi hadde kjøpt inn 9L med maling til, så var utrolig kjedelig når jeg synes det ble helt krasj etter første vegg.

Viste seg at de hvite dørene ikke var så hvite lenger, og hjalp veldig å male de. Så malte fargen videre allikevel etter litt frem og tilbake. Nå har jeg blitt mer fornøyd med fargen, selv om den ikke er helt perfekt. 

Anbefaler helt klart å prøvemale. I alle fall om det er større rom som skal males. 

Anonymkode: 2719f...738

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...