Gå til innhold

Skuffet over interessen til kattepasser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt en kattepasser til min utekatt når jeg reiser bort i kveld og blir borte en uke.

Hun skal slippe katten ut morgen/kveld, gi han mat&vann, fjerne klumper i dokassen og kose/leke med katten, hvis den har lyst.

Laget avtalen for 2 uker siden og i går skulle kattepasseren komme på besøk for å møte katten og bli informert om hva katten trenger, men også se hvordan katten har det i leiligheten og hvor tingene står hen.

Kattepasseren kom ikke og når jeg kontaktet henne, hadde hun ikke tid før i dag.

I dag kom hun til avtalt tid, men ville ta katten ut og bli kjent med katten utenfor.

Damen ikke hadde tid til å komme inn i leiligheten, og løp ned trappen mens katten ble stående igjen i døråpningen litt småredd.

Jeg sa til henne at katten er litt engstelig for fremmede folk, og at hun måtte komme inn og være inne litt med den, se hvor tingene står hen og få litt mer info.

Hun sa da at hun "kan" katter og trenger ikke innføring, og finner det hun trenger i leiligheten etter jeg har reist.

Rekker ikke å finne ny kattepasser på kort varsel, og er redd at katten blir stresset og begynner med stresstissing inne igjen, etter at han har vært fin siden jul.

Hun skal ha 300 - pr dag for tjenesten, og jeg fant henne på Finn.no.

Hun bor i nabolaget, så hun har tre minutters gange til meg.

Høres ikke dama litt lite interessert ut?

Anonymkode: d1896...e5a

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville funnet en annen kattepasser

Anonymkode: 6c445...c55

• Liker 11
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville funnet en annen kattepasser

Anonymkode: 6c445...c55

Drar i kveld og har ikke klart å finne noen ny kattepasser.

Kommer til å låse av de fleste rom, slik at hun ikke kan snoke rundt, og jeg tror hun gjør det kun for pengene og driter i katten.

Hun har gode anmeldelser, men det er når hun har passet katt hjemme hos seg selv.

😬

Ts

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan hun da heller ha katten din hos seg disse dagene, kanskje?

Anonymkode: 92291...cf3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo gå via en av de faste plattformene, og lese referanser godt.  Betaler aldri så mye som 300. Og det er for dedikerte passere, med supre reviews, som bruker en halvtime hver dag med kattene, og sender bilder. 

Anonymkode: fd822...f10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en av grunnene til at jeg ønsker møte nye kattepassere en ukes tid før jeg reiser. 
Jeg passer mye selv, og vil helst innom for å hilse på 4-7 dager på forhånd. 

Jeg hadde blitt veldig skeptisk til en kattepasser som ikke giddet ta seg 3 minutter til å få vite hvor mat, sand, poser, og slikt er. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må jo gå via en av de faste plattformene, og lese referanser godt.  Betaler aldri så mye som 300. Og det er for dedikerte passere, med supre reviews, som bruker en halvtime hver dag med kattene, og sender bilder. 

Jeg passer mye via pawshake, og jeg tar 300kr om jeg skal innom både morgen og kveld. 
Det gjør de fleste andre kattepassere jeg kjenner til der også. 

Anonymkode: 24aaf...c02

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg passer mye via pawshake, og jeg tar 300kr om jeg skal innom både morgen og kveld. 

Jeg har innekatter. - det er kun ett besøk :)  Men takk, jeg som ikke så den detaljen i TS sitt innlegg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan hun da heller ha katten din hos seg disse dagene, kanskje?

Anonymkode: 92291...cf3

Katten min har det best med å være hjemme hos seg selv og få lov til å gå ut hver dag.

Hun har katter hjemme og min katt liker å være alene, og blir stresset av å være inne sammen med fremmede katter.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har innekatter. - det er kun ett besøk :)  Men takk, jeg som ikke så den detaljen i TS sitt innlegg. 

For ett besøk så er 300kr veldig dyrt ja! 
Jeg tar 180kr for ett besøk, da er jeg der en halvtimes tid, og ordner alt det praktiske og sosialiserer. 
Eventuelt tar jeg 150 kr om avtalene går utenom pawshake, og det vippses direkte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er medlem i diverse kattegrupper på Facebook og der tar de fra 300 kroner og oppover, og ingen som tar mindre enn 300 kroner.

Jeg ville finne noen som bodde i nabolaget mitt, siden katten min skal slippes ut og inn daglig.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er en av grunnene til at jeg ønsker møte nye kattepassere en ukes tid før jeg reiser. 
Jeg passer mye selv, og vil helst innom for å hilse på 4-7 dager på forhånd. 

Jeg hadde blitt veldig skeptisk til en kattepasser som ikke giddet ta seg 3 minutter til å få vite hvor mat, sand, poser, og slikt er. 

Jeg har aldri hørt om Pawshake

Ts

Skrevet

Hva med katte pensjonat

Skrevet (endret)

Hvor i landet bor du? 

Jeg hadde nok vært svært skeptisk til denne kattepasseren. Har du kattekamera?

Endret av Husmuse
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (5 minutter siden):

Hva med katte pensjonat

TS har skrevet i tråden at hun ønsker at katten skal få bo hjemme, da den skal slippes inn og ut daglig. 

Anonymkode: c1a57...744

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (7 minutter siden):

Hva med katte pensjonat

Jeg drar kl 18 i dag

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Husmuse skrev (7 minutter siden):

Hvor i landet bor du? 

Jeg hadde nok vært svært skeptisk til denne kattepasseren. Har du kattekamera?

Trondheim

Har ikke kattekamera. Mener du overvåkingskamera ?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at været den kommende uken ikke skal være så altfor dårlig, så da ønsker katten min å være mest mulig ute, også om natten.

Jeg kjenner to naboer i bygården som også kjenner katten min, og de har sagt at de skal se etter han når han er ute, og sette ut vann til han hvis det blir varmt.

De er allergiske mot pels, og kan ikke være inne der det bor katt.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri hørt om Pawshake

Ts

Det er en app, hvor man kan finne dyrepassere i området :) 

Da legger man inn ønsket tjeneste (ett eller to besøk pr dag, hundelufting, pass hjemme hos dyrepasser eller lignende), og datoer, så kommer det opp hvilke dyrepassere som er tilgjengelig. 
Man kontakter dyrepasser via app, avtaler ett møte, deretter booker man. Når man booker så betaler man samtidig. Men dyrepasser får ikke utbetalt noe før etter pass-perioden er over. Så det er sikkerhet begge veier. 

Rover er en annen lignende app, hvor man kan finne passere. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en app, hvor man kan finne dyrepassere i området :) 

Da legger man inn ønsket tjeneste (ett eller to besøk pr dag, hundelufting, pass hjemme hos dyrepasser eller lignende), og datoer, så kommer det opp hvilke dyrepassere som er tilgjengelig. 
Man kontakter dyrepasser via app, avtaler ett møte, deretter booker man. Når man booker så betaler man samtidig. Men dyrepasser får ikke utbetalt noe før etter pass-perioden er over. Så det er sikkerhet begge veier. 

Rover er en annen lignende app, hvor man kan finne passere. 

Tusen takk for tips🙂

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Katten trenger vel bare mat og bli sluppet ut, litt kos. Det kan jo være litt kleint å sitte med deg og snakke om katten, bli kjent med katten. Det passer vel bedre å bli kjent med katten når du ikke er der, og da er den vel hakket mer desperat etter kos.. Det er en fuckings katt, og det er liksom ikke rocket science. 

Det eneste jeg hadde bekymret meg for var om hun var pålitelig på den måten at hun faktisk kom innom hver dag og gjorde det hun skulle. Men har hun gode referanser, så gjør hun vel det. 

Anonymkode: dce24...d51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...