AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Skrevet 12. august Vi har nå 50/50 etter en avtale på 60/40 på meklingen i 2021. Den har nå gått ut og vi må mekle på ny siden faren nekter mindre enn 50/50. Barnet vårt hsr ønsket å bi annenhver helg hos far pga ny stemor med flere barn der som gjør han utilpass, dette vil ikke barnet innrømme til faren sin. Håper det ordner seg og han fått ønsket oppfylt, men hvor stor er sannsynligheten at han får ønsket oppfylt? De skal prate alene med barnet så mulig det vil komme frem da. Andre som har klart det uten rettens vei. Orker bare ikke. (Er redd faren vil sikre seg barnetrygden og derfor ønsker barnet like mye) Anonymkode: c172b...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #2 Skrevet 12. august Om det kun er barnetrygden det står på, så tror jeg at jeg hadde svelget den kamelen og latt han beholde sin del av barnetrygden. Anonymkode: fe60b...d91 5
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Om det kun er barnetrygden det står på, så tror jeg at jeg hadde svelget den kamelen og latt han beholde sin del av barnetrygden. Anonymkode: fe60b...d91 Enig, tilby ham å beholde den mot at du får ha barnet mer. Men har du prøvd å kommunisere med far om hvorfor barnet vil være hos ham så lite? Anonymkode: 62624...035
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig, tilby ham å beholde den mot at du får ha barnet mer. Men har du prøvd å kommunisere med far om hvorfor barnet vil være hos ham så lite? Anonymkode: 62624...035 Har prøvd ja, men han holder litt på hvorfor. Jeg har ingen kjæreste, ingen bonusbarn. Jeg har 2 søsken fra samme, så merker det kan spille en rolle. Han har det ikke vondt der, men får nok litt mindre oppmerksomhet. Vanligvis vil vel barn være like mye hos begge. Far burde vel innrette seg til at han vil mer her, eller? Anonymkode: c172b...0cf
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Skrevet 12. august Barn med skilte foreldre må vel nesten tåle at en eller begge får ny partner. Anonymkode: 25511...10b
AnonymBruker Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Barn med skilte foreldre må vel nesten tåle at en eller begge får ny partner. Anonymkode: 25511...10b Ikke om de ikke føler seg sett, hørt og elsket. Barn har en rett til å føle seg hørt. Å bli kastet inn der far har ny partner og bonus søsken og føler seg utenfor er ikke ok. Jeg er selv bonus mamma til to barn. Og de har fått være med i prosessen med at vi ønsket å bli en familie. De var med på huskjøp, at vi ble forlovet og at vi skal gifte oss. De kommer overens med mitt barn og vi ser utelukkende positiv utvikling i dem alle. Det er ingen tvil om barna om at vi begge elsker dem, ser dem, hører dem og at de er "våre barn". "Mine og dine" eksisterer ikke i vårt hus. Vi er én familie. Anonymkode: a42fb...7cf 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #7 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har nå 50/50 etter en avtale på 60/40 på meklingen i 2021. Den har nå gått ut og vi må mekle på ny siden faren nekter mindre enn 50/50. Barnet vårt hsr ønsket å bi annenhver helg hos far pga ny stemor med flere barn der som gjør han utilpass, dette vil ikke barnet innrømme til faren sin. Håper det ordner seg og han fått ønsket oppfylt, men hvor stor er sannsynligheten at han får ønsket oppfylt? De skal prate alene med barnet så mulig det vil komme frem da. Andre som har klart det uten rettens vei. Orker bare ikke. (Er redd faren vil sikre seg barnetrygden og derfor ønsker barnet like mye) Anonymkode: c172b...0cf Har stått i samme situasjon, men kanskje en litt mer samarbeidsvillig far. Vi reduserte samvær for en periode for å la barnet prøve. Endte med at det forble redusert. Ikke noe rett eller mekling her. Man kan fint finne løsninger uten dersom man klarer å sette barnet først. Hvis det er økonomiske motiv fra far, så ville jeg svelget den kamelen og ikke endret noe der. Barnet er så stort at hans mening bør veie inn i avgjørelse ang samvær. Anonymkode: d7c08...ded 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #8 Skrevet 12. august Det spiller liten rolle hva fvk mener hvis far nekter. Da må du ta det til retten. Anonymkode: 41dd6...be5
AnonymBruker Skrevet 12. august #9 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det spiller liten rolle hva fvk mener hvis far nekter. Da må du ta det til retten. Anonymkode: 41dd6...be5 Okei, jeg tenker at vi ikke kommer til enighet der i det hele tatt. Jeg forstår bare ikke å holde han igjen om han ikke vil? Hva gir det han? Barnet sier så mange ganger at han kun vil være helg, ikke en onsdag i uka ei gang, så det sier igrunnen sitt. Jeg tror det er store forskjellsbehandling hos de, det kan gi skade på sikt. Jeg hører på han og aldri prøvd å smiske han over på noe vis . Hvis jeg må ta dette i retten, så vil han nok stå med svake kort uansett. Dette er jo baksiden av medaljen med å stupe rett i et nytt forhold, jeg er glad jeg har ventet. Anonymkode: c172b...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august Hvor gammel er barnet? Loven sier at barnets mening skal tillegges stor vekt fra 12 år. Du kan jo sende far litt informasjon. En dommer vil dømme i henhold til loven. https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/bosted-og-samvar/barns-beste-og-medbestemmelsesrett/id2076312/ Barneloven paragraf 31: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7/KAPITTEL_6#§31 Anonymkode: ec5ad...bdb
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor gammel er barnet? Loven sier at barnets mening skal tillegges stor vekt fra 12 år. Du kan jo sende far litt informasjon. En dommer vil dømme i henhold til loven. https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/bosted-og-samvar/barns-beste-og-medbestemmelsesrett/id2076312/ Barneloven paragraf 31: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7/KAPITTEL_6#§31 Anonymkode: ec5ad...bdb 10 år. Men legges det ikke stor vekt på det da, jeg trodde det. Anonymkode: c172b...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå