Gå til innhold

Mallorca 4 netter - hvor er det best å bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg vurderer å ta en kort tur til Mallorca nå i august og lurer på hvor det er beste å bo, typ hvilken side av øya? Er det like fint langs strendene ved flyplassen og utenfor Palma eller bør man reise til Alcudia? Jeg skal reise alene så liker at det er kort vei til et sentrum, men vil også ha kort vei til en fin strand 😅 Og liker vel forsåvidt også at det er kortvei til flyplassen, men ikke et must.

Og om noen har vært der i sommer, er det like mye turisthat nå? 

Anonymkode: 33fca...0e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Godt valg! Jeg vil anbefale deg to steder:

1. Cala Major. En god og lun strand jeg/vi har besøkt og bodd på/ved gjennom flere tiår. Den spanske kongefamilien har også sin ferieresidens her, på klippene over stranden. Et helt ok utvalg av spisesteder, men ikke noe natteliv. En stor fordel er at to bussruter tar deg inn til gamlebyen i Palma på et drøyt kvarter/20 min. Ellers koster det ikke en formue å ta taxi heller, og da går det mye raskere. Dette er et sikkert valg.

2. Den aller øverste/nord-vestlige delen av Platja de Can Pastilla. Laaang strand nedover. Stranden på Cala Major er bedre. Men det er bedre utvalg av spisesteder etc her. Et helt OK sted å tilbringe noen dager. Avstanden til Palma er litt større. Tror det går buss, men vi har bare kjørt selv/tatt taxi. Koster også litt mer m taxi ned hit. 

Vil du gjøre noe litt annerledes går du for Port de Sóller. Hyggelig, OK strand, men blir kanskje litt smått der. Du kan også ta en dagstur hit med det rare vesle toget fra Palma. Ellers en en tur til Valdemossa hyggelig, spesielt i helgene.

Jeg ville droppet Alcudia og alle plassene bortover syd-østkysten hvis du ikke er lidenskapelig opptatt av nordeuropeisk charterturisme.

Igjen: Cala Major er et sikkert valg for en hyggelig singeltur: Fin strand og herlige Palma svært nærme. (Vi har også snudd på det tidligere: bodd i gamlebyen i Palma og tatt buss/taxi til Cala Major for å bade. Litt smak og behag, er byen eller stranden viktigst?)

God tur!

Anonymkode: a79c8...0af

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke Alcudia, i alle fall 😅

Med fire dager ville jeg mulig flyttet på meg. 2 dager i Palma for litt shopping og by. 2 dager i Port de Soller for litt mer sjarme og strand. 

Ikke noe turisthat. Det var en situasjon der en protestant kastet noe for to år siden, og et bilde som nådde VG 😂

Anonymkode: 613a2...48e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godt valg! Jeg vil anbefale deg to steder:

1. Cala Major. En god og lun strand jeg/vi har besøkt og bodd på/ved gjennom flere tiår. Den spanske kongefamilien har også sin ferieresidens her, på klippene over stranden. Et helt ok utvalg av spisesteder, men ikke noe natteliv. En stor fordel er at to bussruter tar deg inn til gamlebyen i Palma på et drøyt kvarter/20 min. Ellers koster det ikke en formue å ta taxi heller, og da går det mye raskere. Dette er et sikkert valg.

2. Den aller øverste/nord-vestlige delen av Platja de Can Pastilla. Laaang strand nedover. Stranden på Cala Major er bedre. Men det er bedre utvalg av spisesteder etc her. Et helt OK sted å tilbringe noen dager. Avstanden til Palma er litt større. Tror det går buss, men vi har bare kjørt selv/tatt taxi. Koster også litt mer m taxi ned hit. 

Vil du gjøre noe litt annerledes går du for Port de Sóller. Hyggelig, OK strand, men blir kanskje litt smått der. Du kan også ta en dagstur hit med det rare vesle toget fra Palma. Ellers en en tur til Valdemossa hyggelig, spesielt i helgene.

Jeg ville droppet Alcudia og alle plassene bortover syd-østkysten hvis du ikke er lidenskapelig opptatt av nordeuropeisk charterturisme.

Igjen: Cala Major er et sikkert valg for en hyggelig singeltur: Fin strand og herlige Palma svært nærme. (Vi har også snudd på det tidligere: bodd i gamlebyen i Palma og tatt buss/taxi til Cala Major for å bade. Litt smak og behag, er byen eller stranden viktigst?)

God tur!

Tusen takk for utfyllende svar ❤️ Jeg er ikke noe partymenneske så da høres Cala Major ut som et bra valg. Er ikke såå glad i shopping heller, det er mest for å ha noe å gjøre og se så ikke kveldene blir så kjedelige 😅😊 Holder sikkert med 1 tur for å se byen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Illetes, som er litt forbi Cala Major. Der er det veldig fine strender. Kan ta taxi eller buss inn til Palma på ettermiddagen. https://www.mallorca-reiseguide.com/illetas/ Det er et rolig sted da, men vet ikke hva du er ute etter. 

Anonymkode: 1bd56...e8c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg var på Illetes, som er litt forbi Cala Major. Der er det veldig fine strender. Kan ta taxi eller buss inn til Palma på ettermiddagen. https://www.mallorca-reiseguide.com/illetas/ Det er et rolig sted da, men vet ikke hva du er ute etter. 

Anonymkode: 1bd56...e8c

Rolig sted høres helt perfekt ut 😊 Takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tusen takk for utfyllende svar ❤️ Jeg er ikke noe partymenneske så da høres Cala Major ut som et bra valg. Er ikke såå glad i shopping heller, det er mest for å ha noe å gjøre og se så ikke kveldene blir så kjedelige 😅😊 Holder sikkert med 1 tur for å se byen.

I så fall anbefaler jeg å reise inn i alle fall 2. ettermiddag/kveld, siden du trolig får lyst til å reise tilbake. 😉

Skulle du velge taxi i stedet for buss koster det ca 11 euro på dagtid og 15 på kveld/natt.Jeg er ikke en som gidder å shoppe selv, men det er fascinerende å gå rundt i de snirklete gatene i gamlebyen. Restauranter, barer etc. finner du plenty av i Carrer dels Apuntadors og området rundt. Stikk forresten hodet innom Bar Ábaco på et av de første hjørnene i den trange gata. Drinkene er dyre, men sted er helt ellevilt (og vakkert). Bare fordi du reiser for deg selv så behøver du ikke å sitte med en god bok på hotellrommet. 😊

Den populære bydelen Santa Catalina er et svært godt valg for å se på folkelivet. Barer og spisesteder med uteserveringer overalt, og bydelen er førstevalget for lokale som skal spise eller ut for å sosialisere. En veldig god atmosfære der, og anbefales.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alcudia er fint for en kortere ferie. Vi har god erfaring med JS Sol de Alcudia. 

Anonymkode: 90b72...a5d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke Alcudia! 
Prøv Cala Millor, Cala Bona eller noe deromkring….

Anonymkode: db05c...b57

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...