Gå til innhold

Du som sier æsj når seksuelle ting, du ikke er begeistret for blir diskutert.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du som henger på seksualitet forumet her på KG og sier æsj når seksuelle ting, du ikke er begeistret/intrressert  for/i blir diskutert.

Har du tenkt på hvorfor du reagerer slik og hvorfor du har behov for å lese disse trådene og kommentere med såpass ukonstruktive kommentarer. Hva handler dette om egentlig -  skam eller noe annet?

Kan du tenke litt over det og fortelle oss litt hvordan du ser ditt "bidrag" i diskusjoner som nyttige?

Mvh, en nyskjerrig KG bruker.

Anonymkode: 27d25...663

Men det er jo fordi det er ting som er æsj. 

Folk som får andre menn til å ejakulere i samboer for deretter slurpe i seg sæden = æsj.

Folk som bruker bleie under sex = æsj.

Grunnen til at folk som har slike sære fetisjer er i mindretall, er nettopp fordi det er æsj. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor ønsker du at de som tenner på det skal vite at du synes det er motbydelig? Hva er det du ønsker å oppnå med at de skal vite det?

Anonymkode: 5f159...357

Hvorfor ønsker de som tenner på det at andre skal vite at de tenner på det, når de blir så krenka hvis ikke alle er like "frigjorte"?

Anonymkode: d59d4...e94

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ønsker de som tenner på det at andre skal vite at de tenner på det, når de blir så krenka hvis ikke alle er like "frigjorte"?

Fordi noen ganger ønsker man råd og tips til andre som har erfaring med det man lurer på. 

Kan du nå svare på spørsmålene mine?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
000VF000 skrev (7 minutter siden):

Men det er jo fordi det er ting som er æsj. 

"Æsj" er noe småbarn sier. Voksne folk har, eller pleier i hvert fal å ha, litt mer sosiale antenner og evne til å tenke mer nyansert om ting.

Hvis du blir invitert på middag hos noen og får servert noe du ikke liker, sier du da "æsj!" høyt og tydelig slik at vertskapet hører det? Hvis du ikke gjør det, hvorfor er det da mer greit å gjøre det på nettet til noen som har en fetisj du ikke har?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så livlige beskrivelser enkelte bruker her inne skjønner jeg godt at enkelte skriver æsj. Mistenker sterkt at mange kun sitter på seksualforumet og pisker laksen, ikke for å dele meninger og erfaringer. "Jeg liker å slikke kaviarstjerna til kona." OK, fint det. Ikke gå i detaljer om smak, bruk av tunge og eventuelle lyder som blir produsert. Det er faktisk æsj. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor skrive "æsj"? Hvorfor ikke bare skrive at "dette er ikke noe jeg tenner på/er interessert i?"

For å si det jævlig enkelt, går du inn på google og skrive analsex erfaringer så er første treff kg. Da kan man se folk som oppfordrer andre til å prøve for det skulle da bare mangle at du setter ræva til disposisjon. For ungdommer er ikke dette erfaringen jeg ønsker de skal lese, da er det bedre at de ser at voksne mennesker setter og grenser for seg og sin kropp, de følger ikke bare strømmen.

Det vet da absolutt alle.

Men hvorfor din stemme til i si æsj er så viktig lurer jeg på? Hva slags debatt ønsker du få igang med det? Eller er det bare viktig for deg at andre får se at du synes noe er ekkelt? 

Anonymkode: bae14...342

Som jeg sa over. Det er mange som googler enke ting og kommer frem til KG. Dette er ikke en kampsak for meg, det er et par underforum jeg ikke går inn på med vilje og dette er et av de. Mange brukere som jeg synes er creepy som skrive så voldsomt svevende og det skinner gjennom hva de driver meg, hele greia er latterlig, for meg. 

Jeg er virkelig ikke konservativ. Er for abort minst til uke 18, fritt fram for homofile og lesbiske, vekk med religion og overtro, hvem som ligger med hvem og gjør hva så lenge alle er voksne og samtykke kompetente er helt ok for meg.

Men å normalisere bæsj og tiss, bdsm der de kverer hverandre til de holder på å stryke med binder både det ene og det andre så det blir blått, rødt og svart, analsex, trekant osv. Dette er for spesielt interesserte, ikke for unge mennesker som nettopp har startet livet og så vidt har kysset kjæresten. Men googler disse stakkars unge menneskene slike ting så er det erfaringer fra gamle griser utgått på dato som sitter og gnåler på kg om hvor fantastisk dette er. Da har man ikke vondt av å se en bruker og to som går mot strømmen om enn bare for å si ÆSJ.

Anonymkode: e19ba...aee

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For å si det jævlig enkelt, går du inn på google og skrive analsex erfaringer så er første treff kg. Da kan man se folk som oppfordrer andre til å prøve for det skulle da bare mangle at du setter ræva til disposisjon. For ungdommer er ikke dette erfaringen jeg ønsker de skal lese, da er det bedre at de ser at voksne mennesker setter og grenser for seg og sin kropp, de følger ikke bare strømmen.

Er det da ikke mye bedre å heller skrive et innlegg som går tar opp emner som grensesetting og mulige problemer med analsex fremfor å bare skrive "æsj"? Hvordan tenker du unge folk som leser "æsj" automatisk skal forstå at de må våge og sette grenser for seg selv og at de må gjøre research slik at det de velger å gjøre er trygt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det da ikke mye bedre å heller skrive et innlegg som går tar opp emner som grensesetting og mulige problemer med analsex fremfor å bare skrive "æsj"? Hvordan tenker du unge folk som leser "æsj" automatisk skal forstå at de må våge og sette grenser for seg selv og at de må gjøre research slik at det de velger å gjøre er trygt?

Det er nok mange ungdommer som søker opp det i stedet for analsex erfaringer når de lurer. :ler: 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

"Æsj" er noe småbarn sier. Voksne folk har, eller pleier i hvert fal å ha, litt mer sosiale antenner og evne til å tenke mer nyansert om ting.

Æsj er på linje med «hm?» og «hah!» Det beskriver en spontan reaksjon. Helt normalt, og helt innafor i denne konteksten.  

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mange ungdommer som søker opp det i stedet for analsex erfaringer når de lurer. :ler: 

Hva mener du? Søker opp "æsj"?

AnonymBruker
Skrevet
000VF000 skrev (Akkurat nå):

Æsj er på linje med «hm?» og «hah!» Det beskriver en spontan reaksjon. Helt normalt, og helt innafor i denne konteksten.  

Den spontane reaksjonen får du når du leser innlegget om fetisjer. Det å skrive "æsj" etterpå er et overveid valg, ikke en spontan reaksjon.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kan du forklare litt bedre? Jeg skjønner ikke hva du mener. 

Hvis jeg tenner på en spesfikk fetisj, hvilken nytteverdi har det for meg at en fremmed på nett skriver "æsj" om den fetisjen? Hva slags viktig informasjon mener du det gir meg?

Med det mener jeg å fortelle deg at om du tenner på det jeg mener hører hjemme i kloakken, kan det være jeg har meningsfeller og du bør derfor trå veldig varsomt overfor nye seksualpartnere slik at de ikke får urettmessig (?) aversjon mot deg som menneske.

Anonymkode: 39b23...016

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hender man forviller seg inn i en tråd her i uvisse, fordi overskriften ikke matcher innholdet. Måten forumet er organisert på gjør at mange klikker seg inn via de nyeste innleggene, og da kan man få noe man ikke ønsket i synsfeltet. Jeg er ikke interessert i veldig spesielle praksiser og kan tenke æsj i mitt stille sinn, uten å skrive det. Men jeg har aldri forstått at det for enkelte synes veldig viktig å leve ut ALLE sider og impulser ved sin seksualitet. Men hver sin smak!

Anonymkode: 6e0c5...ccc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hender man forviller seg inn i en tråd her i uvisse, fordi overskriften ikke matcher innholdet. Måten forumet er organisert på gjør at mange klikker seg inn via de nyeste innleggene, og da kan man få noe man ikke ønsket i synsfeltet. Jeg er ikke interessert i veldig spesielle praksiser og kan tenke æsj i mitt stille sinn, uten å skrive det. Men jeg har aldri forstått at det for enkelte synes veldig viktig å leve ut ALLE sider og impulser ved sin seksualitet. Men hver sin smak!

Anonymkode: 6e0c5...ccc

Det hender også at mennesker skriver ting i overskriften som de godt kunne ha spart seg, og dermed provoserer andre slik at de går inn og skriver æsj. 

Anonymkode: 10aee...4b1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hender også at mennesker skriver ting i overskriften som de godt kunne ha spart seg, og dermed provoserer andre slik at de går inn og skriver æsj. 

Anonymkode: 10aee...4b1

Tenker det blir litt begge deler jeg. :D Det er jo utrolig mye rart her inne, mye ustabilt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du som henger på seksualitet forumet her på KG og sier æsj når seksuelle ting, du ikke er begeistret/intrressert  for/i blir diskutert.

Har du tenkt på hvorfor du reagerer slik og hvorfor du har behov for å lese disse trådene og kommentere med såpass ukonstruktive kommentarer. Hva handler dette om egentlig -  skam eller noe annet?

Kan du tenke litt over det og fortelle oss litt hvordan du ser ditt "bidrag" i diskusjoner som nyttige?

Mvh, en nyskjerrig KG bruker.

Anonymkode: 27d25...663

Du får bare tåle at noen sier æsj. Det handler om at noe faktisk er æsj. 

Anonymkode: f86f5...28f

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Med det mener jeg å fortelle deg at om du tenner på det jeg mener hører hjemme i kloakken, kan det være jeg har meningsfeller og du bør derfor trå veldig varsomt overfor nye seksualpartnere slik at de ikke får urettmessig (?) aversjon mot deg som menneske.

Jeg vil nå si at din holdning hører mye mer hjemme i kloakken enn de som har uvanlige fetisjer.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det fordi du skammer deg, eller er det bare slut-shaming?

Fordi de er idioter med lav hensyn til andres grenser og bakterier. 

Alt her i verden er ikke relatert til jeg-et. Noe handler utelukkende om dem du dømmer.

Anonymkode: 4b738...6cb

Skrevet

Jeg ble bedt om å pelle meg ut av tråden da jeg sa 🤮 om bæsj og tiss i seksualakten, men mener likevel dere som liker avføring og urin i denne sammenhengen skal vite at det for noen av oss framstår som motbydelig.

Er dette et diskusjonsforum?

Ja, og et "æsj' vil jo ikke bidra til videre diskusjon. "Jeg synes ikke noe om det da..." Er konstruktivt. 

I de trådene om kveling, mener jeg å huske at erfarne bdsmere gikk ut og sa at dette ikke er for nybegynnere, det var lite forherligelse der.. mulig jeg hoppet av tråden før det kom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må tåle uenighet og negative kommentarer også på dette underforumet. Og bare slutt å bruke shaming-kortet, hvis det skulle friste. 

Anonymkode: f86f5...28f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...