Gå til innhold

Du som sier æsj når seksuelle ting, du ikke er begeistret for blir diskutert.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som henger på seksualitet forumet her på KG og sier æsj når seksuelle ting, du ikke er begeistret/intrressert  for/i blir diskutert.

Har du tenkt på hvorfor du reagerer slik og hvorfor du har behov for å lese disse trådene og kommentere med såpass ukonstruktive kommentarer. Hva handler dette om egentlig -  skam eller noe annet?

Kan du tenke litt over det og fortelle oss litt hvordan du ser ditt "bidrag" i diskusjoner som nyttige?

Mvh, en nyskjerrig KG bruker.

Anonymkode: 27d25...663

• Liker 8
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå tror jeg du overvurderer "æsj-erne" veldig

• Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Tror ikke det er en slik kapasitet for refleksjon der i leiren 😂

Endret av no shame
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Er også imponerende mange som kommenterer på noe med: "Det der ville jeg aldri likt!"

Som om det er relevant. Hvis man forteller om noe man gjør med en partner er det jo den partneren det gjelder. Det er ikke et forslag til random anonyme brukere som åpenbart tror at alt seksuelt relatert er ment mot dem personlig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår heller ikke det. "Æsj" er uttrykk jeg forbinder med barneskolebarn. De fleste vokser av seg slikt.

I tillegg ser jeg virkelig ikke hensikten. Hva er formålet med å skrive det? 

Anonymkode: 5f159...357

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror det er et stakkarslig forsøk på å legge skam på andre 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hender jo ganske ofte at folk spør direkte hva man synes om "sett inn ganske ekstreme ting", og hvis kun de som synes det høres helt supert ut svarer, får jo folk ganske feil forventninger. 

Anonymkode: f8111...76d

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det hender jo ganske ofte at folk spør direkte hva man synes om "sett inn ganske ekstreme ting", og hvis kun de som synes det høres helt supert ut svarer, får jo folk ganske feil forventninger. 

Anonymkode: f8111...76d

Enig.

Anonymkode: 10aee...4b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du som henger på seksualitet forumet her på KG og sier æsj når seksuelle ting, du ikke er begeistret/intrressert  for/i blir diskutert.

Har du tenkt på hvorfor du reagerer slik og hvorfor du har behov for å lese disse trådene og kommentere med såpass ukonstruktive kommentarer. Hva handler dette om egentlig -  skam eller noe annet?

Kan du tenke litt over det og fortelle oss litt hvordan du ser ditt "bidrag" i diskusjoner som nyttige?

Mvh, en nyskjerrig KG bruker.

Anonymkode: 27d25...663

Ingen skam her, er så vanilje som det går an i praksis. Sier æsj fordi jeg har vil og jeg føler at de som er åpen for alt har for stor stemme i samfunnet, min stemme teller og. Sære seksuelle greier er for spesielt interesserte ikke for alle.

Men jeg går ALDRI inn på seksualitet frivillig, det er ALLTID tilfeldig fordi det er på forsiden og så havner jeg inn uten å vite hvilket underforum det er, dette er ikke en plass jeg går frivillig og av eget ønske. :P 

Anonymkode: e19ba...aee

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tenker mye på mange ting.

Men noen ting er bare æsj, må det være dypt? Kan ikke noen være æsj verdig, er det bestandig den som serverer æsjet som har dårlig dømmekraft?

👩‍💼

Eksempel på æsj og mitt forsvar av bruken.

1 . Truse slikkeren, trusa ble renset uten leieboers samtykke, og hele greia var nasty. Jeg hylte men lo også for det er litt morsomt. Det er et lettsindig æsj. Hadde det vært meg og min truse har jeg dødd, så lettsindig er ikke riktig prøver bare å ikke være slem med truseslikkeren. 

2. Det finnes alvorlige blottlagt for sympati æsjer også. Igår, bruker som sa damer på tinder er til å lure i sengs og noe sånnt. Brukte ekkelt ordbruk, skulle servert han et æsj. Hadde ikke vist han nåde.

Anonymkode: 4b738...6cb

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg tenker mye på mange ting.

Men noen ting er bare æsj, må det være dypt? Kan ikke noen være æsj verdig, er det bestandig den som serverer æsjet som har dårlig dømmekraft?

👩‍💼

Eksempel på æsj og mitt forsvar av bruken.

1 . Truse slikkeren, trusa ble renset uten leieboers samtykke, og hele greia var nasty. Jeg hylte men lo også for det er litt morsomt. Det er et lettsindig æsj. Hadde det vært meg og min truse har jeg dødd, så lettsindig er ikke riktig prøver bare å ikke være slem med truseslikkeren. 

2. Det finnes alvorlige blottlagt for sympati æsjer også. Igår, bruker som sa damer på tinder er til å lure i sengs og noe sånnt. Brukte ekkelt ordbruk, skulle servert han et æsj. Hadde ikke vist han nåde.

Anonymkode: 4b738...6cb

Er det fordi du skammer deg, eller er det bare slut-shaming?

Anonymkode: d59d4...e94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen skam her, er så vanilje som det går an i praksis. Sier æsj fordi jeg har vil og jeg føler at de som er åpen for alt har for stor stemme i samfunnet, min stemme teller og. Sære seksuelle greier er for spesielt interesserte ikke for alle.

Men jeg går ALDRI inn på seksualitet frivillig, det er ALLTID tilfeldig fordi det er på forsiden og så havner jeg inn uten å vite hvilket underforum det er, dette er ikke en plass jeg går frivillig og av eget ønske. :P 

Anonymkode: e19ba...aee

Men hvorfor skrive "æsj"? Hvorfor ikke bare skrive at "dette er ikke noe jeg tenner på/er interessert i?"

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men jeg går ALDRI inn på seksualitet frivillig, det er ALLTID tilfeldig fordi det er på forsiden og så havner jeg inn uten å vite hvilket underforum det er, dette er ikke en plass jeg går frivillig og av eget ønske

Det vet da absolutt alle.

Men hvorfor din stemme til i si æsj er så viktig lurer jeg på? Hva slags debatt ønsker du få igang med det? Eller er det bare viktig for deg at andre får se at du synes noe er ekkelt? 

Anonymkode: bae14...342

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier vel ikke direkte æsj, men som en annen skrev tenker jeg det er bra å vekte imot en del temaer her inne. Tenk bare på det at å ta kvelertak er blitt veldig vanlig blant ungdom. Eller sårbare mennesker som ikke greier det med egne grenser. Mange manipulerende mennesker med  traumeskader og sadistisk atferd som lever det ut i seksualitet. Vi skal passe på hverandre. 

Anonymkode: ce6bb...d58

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sier vel ikke direkte æsj, men som en annen skrev tenker jeg det er bra å vekte imot en del temaer her inne. Tenk bare på det at å ta kvelertak er blitt veldig vanlig blant ungdom. Eller sårbare mennesker som ikke greier det med egne grenser. Mange manipulerende mennesker med  traumeskader og sadistisk atferd som lever det ut i seksualitet. Vi skal passe på hverandre. 

Anonymkode: ce6bb...d58

Men da er det vel bedre å lage en tråd om det tema, og ikke spre negative kommentarer som avsporinger i andre tråder? 

Anonymkode: bae14...342

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble bedt om å pelle meg ut av tråden da jeg sa 🤮 om bæsj og tiss i seksualakten, men mener likevel dere som liker avføring og urin i denne sammenhengen skal vite at det for noen av oss framstår som motbydelig.

Er dette et diskusjonsforum?

Anonymkode: 39b23...016

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble bedt om å pelle meg ut av tråden da jeg sa 🤮 om bæsj og tiss i seksualakten, men mener likevel dere som liker avføring og urin i denne sammenhengen skal vite at det for noen av oss framstår som motbydelig.

Er dette et diskusjonsforum?

Hvorfor ønsker du at de som tenner på det skal vite at du synes det er motbydelig? Hva er det du ønsker å oppnå med at de skal vite det?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ønsker du at de som tenner på det skal vite at du synes det er motbydelig? Hva er det du ønsker å oppnå med at de skal vite det?

Folkeopplysning.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

"Æsj" i den type diskusjoner er noe 13-14 sier, ikke godt voksne folk. Da har de i hvert fall ikke kommet seg videre fra ungdomsårene 😄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Folkeopplysning.

Kan du forklare litt bedre? Jeg skjønner ikke hva du mener. 

Hvis jeg tenner på en spesfikk fetisj, hvilken nytteverdi har det for meg at en fremmed på nett skriver "æsj" om den fetisjen? Hva slags viktig informasjon mener du det gir meg?

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...