Gå til innhold

Forstår ikke de som holder mulighetene åpne lenge etter de har inngått et forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn i tilfelle forholdet går skeis. Det blir jo oppdaga. Og er de ikke forelsket i begynnelsen av forholdet? Typen min gjorde dette, hadde flere damer på snap som han flørtet med etter vi ble sammen. Satte hjerte på bilder av alle damene han har vært interessert i (og fortsatt var eller kanskje er....) Jeg så jo det Insta og FB. Tok det ikke opp, men vi hadde en generell diskusjon med noen andre. At å sette hjerte eller snappe med andre når du er i forhold er emosjonelt utroskap. Etter den diskusjonen har han gitt seg med hjertene og snappingen (så vidt jeg vet). Men det har gitt en bismak på hele forholdet og jeg venter bare på at han blir utro. Forstår de ikke risikoen med dette ? At de risikerer at noe bra kan gå til helvete fordi man ikke går all in eller er du ikke forelsket? Bare har personen inntil noe bedre kommer inn i bildet...

Jeg er jo dønn forelsket i fyren, men det går visst bare en vei...

Oppgitt av hele date-opplegget for tiden....

Anonymkode: 5df5f...6f5

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er ikke forelsket nei, og de holder mulighetene åpne. Beklager, men her er det ikke liv laga.

Anonymkode: 82b15...932

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har vel klassiske forpliktelsesvansker, de som holder på slik. Forstår godt at det skaper usikkerhet. En viktig forutsetning for å være i et forhold er å lukke dørene ut av forholdet, og ønske å være tilfreds der man er.

Anonymkode: 6b2ca...bef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare resultatet av at ''alle'' skal ha retten til et privat liv, hvor de prater med hvem de vil, og hvordan de vil, selv om de er i et forhold. Sier seg selv at å være i et forhold og samtidig skal ha alle privilegiene som du skulle vært singel, det er ikke bærekraftig. 

Den dagen folk skjønner at å være i et forhold gir mange goder, men også noen begrensninger, først da unngår man ting som dette. 

Anonymkode: 7da35...909

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hva sier det om de som VELGER bli i en relasjon de vet ikke er "all in" fordi de selv håper det skal bli bedre? 

Anonymkode: fa86a...025

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det tidlig i relasjoner som føles utrygge. Det blir som ett emosjonelt sikkerhetsnett. Jeg flørter jo ikke direkte med andre, men holder kontakten. 

Det er jo fordi jeg har blitt såret så mange ganger rundt 3mnd merkert at jeg ikke kutter alle relasjoner bare fordi jeg dater en seriøst. 

Ser jo det i etterkant at det handler om tidligere dårlige erfaringer og usikkerhet, så jeg gjør det ikke mer nå som jeg er trygg i meg selv.

Anonymkode: 244ad...9f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er ikke forelsket nei, og de holder mulighetene åpne. Beklager, men her er det ikke liv laga.

Anonymkode: 82b15...932

If he is not committed, he is not that into you...

Simple fact...

Anonymkode: 7145b...313

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har gått flere tråder rundt tilsvarende og jeg har også i fmere av de fortalt om mitt forhold til ei dame hvor vi nærmet oss samboerskap. Men hun hadde hemmelige chatter og mye hemmelighetskremmeri. Når jeg tok det opp nektet hun for det men nektet også å vise frem mobilen. Den vernet hun om som Gollum og ringen. Men jeg la merke til mer emn hun var klar over. Hun var også synlig fascinert av å få oppmerksomhet fra menn. Det kostet meg enormt mye, men jeg gjorde det slutt av hensyn til min egen mentale helse. Det greiene der trigget så mye i meg at det var ødeleggende. Til slutt måtte jeg bare slutte å bortforklare alt sammen for meg selv og innse realitetene..

Psykologien i det? Hvem vet. Usikkerhet. Avhengighet av validering fra motsatt kjønn. "Maximizer" mentalitet (dvs konstant søken etter "noen bedre"). SoMe avhengighet. 

Anonymkode: 70a98...557

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sånn i tilfelle forholdet går skeis. Det blir jo oppdaga. Og er de ikke forelsket i begynnelsen av forholdet? Typen min gjorde dette, hadde flere damer på snap som han flørtet med etter vi ble sammen. Satte hjerte på bilder av alle damene han har vært interessert i (og fortsatt var eller kanskje er....) Jeg så jo det Insta og FB. Tok det ikke opp, men vi hadde en generell diskusjon med noen andre. At å sette hjerte eller snappe med andre når du er i forhold er emosjonelt utroskap. Etter den diskusjonen har han gitt seg med hjertene og snappingen (så vidt jeg vet). Men det har gitt en bismak på hele forholdet og jeg venter bare på at han blir utro. Forstår de ikke risikoen med dette ? At de risikerer at noe bra kan gå til helvete fordi man ikke går all in eller er du ikke forelsket? Bare har personen inntil noe bedre kommer inn i bildet...

De vil ikke ha personen, de vil ha en person, et forhold, og hvis man ikke har ordentlig kontakt med egne og andres følelser så blir det dessverre sånn. 

Anonymkode: 61422...76c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har gått flere tråder rundt tilsvarende og jeg har også i fmere av de fortalt om mitt forhold til ei dame hvor vi nærmet oss samboerskap. Men hun hadde hemmelige chatter og mye hemmelighetskremmeri. Når jeg tok det opp nektet hun for det men nektet også å vise frem mobilen. Den vernet hun om som Gollum og ringen. Men jeg la merke til mer emn hun var klar over. Hun var også synlig fascinert av å få oppmerksomhet fra menn. Det kostet meg enormt mye, men jeg gjorde det slutt av hensyn til min egen mentale helse. Det greiene der trigget så mye i meg at det var ødeleggende. Til slutt måtte jeg bare slutte å bortforklare alt sammen for meg selv og innse realitetene..

Psykologien i det? Hvem vet. Usikkerhet. Avhengighet av validering fra motsatt kjønn. "Maximizer" mentalitet (dvs konstant søken etter "noen bedre"). SoMe avhengighet. 

Anonymkode: 70a98...557

Bra du gjorde det slutt, eksen min var sånn også, han måtte ha en stødig strøm av bekreftelse, bli sett, han brukte det omtrent som næring. Det ble ille, kvinner på byen trodde de hadde sjans, trodde de kunne prøve seg. Først skjønte jeg ingenting og lurte på om de bare var så frempå? Så forsto jeg at eksen min ville være ønsket, wanted, han la opp til at kvinner trodde det var fri bane for så å være sjokka over det. "Herregud hun kom her og trodde hun hadde sjans, hva feiler det desperate damer" kunne han si.

Hans facebook var full av samtaler og chats med kvinner hvor de foret hverandres ego med all slags kompliment og godsnakk.

En kan ikke holde tritt med noen som er så tom at de konstant må ha påfyll

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Bra du gjorde det slutt, eksen min var sånn også, han måtte ha en stødig strøm av bekreftelse, bli sett, han brukte det omtrent som næring. Det ble ille, kvinner på byen trodde de hadde sjans, trodde de kunne prøve seg. Først skjønte jeg ingenting og lurte på om de bare var så frempå? Så forsto jeg at eksen min ville være ønsket, wanted, han la opp til at kvinner trodde det var fri bane for så å være sjokka over det. "Herregud hun kom her og trodde hun hadde sjans, hva feiler det desperate damer" kunne han si.

Hans facebook var full av samtaler og chats med kvinner hvor de foret hverandres ego med all slags kompliment og godsnakk.

En kan ikke holde tritt med noen som er så tom at de konstant må ha påfyll

Oppmerksomhetssyk kaller man det...

Han kan umulig ha et bra selvbilde som trenger så mye ekstern validering...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var og i forhold med en som holdt på sånn. Der var det ikke hjerter osv på bilder på insta/FB, men her var det mer i det skjulte… han var meget aktiv på snap med andre damer.. oppdaget det først etter at det var gått ei stund, da det til stadighet dukket opp damenavn på skjermen når han mottok snapper… og så ved flere anledninger da jeg f.eks satt ved siden av han i sofaen eller tilfeldigvis kom bak han mens han snappet, at «mest sendte snap» listen var full av for meg fremmede damenavn… 🙄 Så det viste seg at han holdt opptil flere damer varme på denne måten… 

Anonymkode: a2f42...cb3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kvittet meg med fyren. Dette er i alle fall langt unna hva som er godt nok for meg i et forhold og kvaliteter hos en livspartner. 

Men for å være helt ærlig, du burde være mer nysgjerrig og bekymret over din egen fungering. Hvorfor er du "dønn forelska" i en sånn fyr? Hvorfor tiltrekkes du av emosjonelt utilgjengelige menn? Hvorfor ringer ikke alarmklokkene hos deg når noen oppfører seg sånn mot deg?? Hva er egentlig din standard? Hva er du verdt? Hva er tiden din og kjærligheten din verdt? Bare smuler?

Anonymkode: 31128...5af

AnonymBruker
Skrevet

Med en gang jeg er blitt forelsket, er all snapping med andre menn ferdig. Jeg er jo forelsket og tenker ikke noen andre enn HAN. 

Mens søsteren min har ørten på snappe-listen. Når hun er på date eller er i begynnelsen av et forhold, snapper hun med andre og legger ut dristige bilder på Snap og Insta. Veldig glad i oppmerksomhet. Hun snappet feil en gang til en fyr og han skjønte hvordan hun holdt på og så gråt hun fordi han ghostet henne.

Og så lurer hun på hvorfor forholdene hennes aldri varer.....

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde kvittet meg med fyren. Dette er i alle fall langt unna hva som er godt nok for meg i et forhold og kvaliteter hos en livspartner. 

Men for å være helt ærlig, du burde være mer nysgjerrig og bekymret over din egen fungering. Hvorfor er du "dønn forelska" i en sånn fyr? Hvorfor tiltrekkes du av emosjonelt utilgjengelige menn? Hvorfor ringer ikke alarmklokkene hos deg når noen oppfører seg sånn mot deg?? Hva er egentlig din standard? Hva er du verdt? Hva er tiden din og kjærligheten din verdt? Bare smuler?

Kan du si

Ja, jeg ble dønn forelsket i han og da er alle andre menn usynlige for meg. Ser ikke på de engang og tenker kun på han. Trodde at han følte det samme, men det er nok som noen skriver i et annet innlegg, de vil bare ha en person å være sammen med, være i et forhold,men ikke fordi det er MEG. 

Alarmklokkene har ringt ja og jeg vet at jeg fortjener bedre enn dette. En som er committed. 

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kan du si

Ja, jeg ble dønn forelsket i han og da er alle andre menn usynlige for meg. Ser ikke på de engang og tenker kun på han. Trodde at han følte det samme, men det er nok som noen skriver i et annet innlegg, de vil bare ha en person å være sammen med, være i et forhold,men ikke fordi det er MEG. 

Alarmklokkene har ringt ja og jeg vet at jeg fortjener bedre enn dette. En som er committed. 

Ts

Så lenge du bruker tiden din på den taperen her så gjør du deg selv utilgjengelig for han som står klar til å elske deg, respektere deg, sette pris på deg, lengte etter deg, begjære deg og beundre deg.

Det er bare det, at så lenge du søker emosjonelt utilgjengelige menn vil du mest sannsynlig finne den andre type mann kjedelig. 

Dessverre..

Skrevet (endret)

Å like noens bilder på insta er da virkelig ikke emosjonell utroskap. Å flørte med andre på snap er selvfølgelig ikke greit, men med den førstposten er det neimen ikke lett å vite om TS gjenkjenner flørting heller.

Endret av guttemann
AnonymBruker
Skrevet

Min forlovede holdt på sånn i flere år inn i vårt forhold. Men det var uskyldige snapper sa han og hjerter og kommentarer var kun for å være hyggelig .. alltid en unnskyldning. Jeg ble så lei meg og usikker på fyren .. tok det opp igjen og igjen og igjen og nå har han sluttet .. det sier han hvertfall. Finner ingenting lenger heller og Snap bruker han nesten aldri lenger … men den usikkerheten han lagde den sliter jeg med ennå. Føler jeg må sjekke om jeg kan ha tillit .. det er så utrolig skadelig for forholdet å holde på sånn .. fatter ikke at man ikke forstår hva man utsetter partneren for. Min har skjønt at det ryker til om jeg finner noe mer 

Anonymkode: 01eb6...447

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 7.14):

Etter forholdet jeg er i nå begynner jeg å forstå det. Gang på gang møter jeg menn som ikke er bra. Og det er ingen mønstre heller, er bare råtten fisk etter råtten fisk på helt forskjellige måter.

Føles utrygt å ikke bare holde alle dører på alle kanter åpne. Blir jeg single og starter date igjen noen sinne kommer jeg sikkert til å date flere samtidig for å ikke bli hverken fanget eller emosjonelt knyttet til noen. Det er virkelig farlig. Jeg vil gjerne oppleve noe trygt og godt men tror neppe det skjer i dette livet.

Anonymkode: 3d754...683

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hjerter et innlegg på instagram så er det for å "støtte". "Så fin du ble på håret", liksom . Ikke  "jeg har så lyst til å ligge med deg". Jeg har også fetteren min på snap. Han sender av og til stemningsvideo fra jobb. Sender trolig til hele vennelisten. Hender jeg svarer med en kommentar som passer (platonisk). Er det utroskap? Hva om han hadde vært en venn? Måtte jeg slettet han da jeg fikk meg type tilfelle jobbsnappene hans fikk meg kåt på han? 🤔

Anonymkode: 67b70...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...